Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, έδωσε την Τρίτη στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Κατά την πρωτολογία του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι ο πρωθυπουργός και το υπουργείο, έχουν από τον Φεβρουάριο του 2020 παρουσιάσει το πρόγραμμα των προς εκτέλεση έργων, επαναλαμβάνοντας ότι το χρονοδιάγραμμα είχε εκτιμηθεί σε 6 έως 9 μήνες για την κατάθεση των τελευταίων εκκρεμουσών μελετών. Όπως πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, ενόψει της κρίσης της πανδημίας του κορονοϊού, τα χρονοδιαγράμματα επανακαθορίστηκαν, όχι όμως σε σημείο που να αλλάζει ο γενικότερος, όπως ανέφερε, προγραμματισμός, σύμφωνα με τον οποίο, εντός του φθινοπώρου του τρέχοντος έτους θα υποβληθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η δομή της υλοποίησης του ΒΟΑΚ η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και προωθείται προς ολοκλήρωση (για την ανάδειξη αναδόχων και υπογραφή συμβάσεων), περιλαμβάνει δύο προκηρυχθέντες δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς – πιο συγκεκριμένα, τη σύμβαση παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση στο τμήμα «Κίσσαμος -Χανιά» και τη σύμβαση ΣΔΙΤ για το τμήμα «Χερσόνησος -Νεάπολη».
Ο κ. Κεφαλογιάννης, κατά τη δευτερολογία του, αναφέρθηκε στη διαδικασία εκπόνησης των μελετών, καθώς και σε άλλα έργα αναβάθμισης που υλοποιούνται στο υφιστάμενο δίκτυο:
«Σε ό,τι αφορά την εκπόνηση των απαραίτητων υποστηρικτικών Μελετών για το ΒΟΑΚ, προκειμένου να υποβληθεί στο ΥΠΕΝ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, σας ενημερώνω ότι αυτές είναι σε τελικό στάδιο για την ολοκλήρωσή τους και θα συμπεριληφθούν στο φάκελο της ΜΠΕ, η οποία θα έχει υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός του τρέχοντος φθινοπώρου. Έχουμε άμεση συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία για τις υποστηρικτικές μελέτες, ήτοι το υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να ολοκληρωθούν οι βελτιώσεις της προτιμητέας χάραξης, σύμφωνα με τις υποδείξεις τους» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ σε σχέση με άλλα έργα οδικής ασφάλειας και αποκαταστάσεων του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, όπως είναι αποκαταστάσεις κατολισθητικών φαινομένων σε διάφορες θέσεις, λόγω των πλημμυρικών φαινομένων του Φεβρουαρίου 2019 και δράσεις αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας σε προβληματικά τμήματα του ΒΟΑΚ, σημείωσε ότι εντός του Σεπτεμβρίου πρόκειται να ανατεθούν οι εργολαβίες κατασκευής οριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων στις περιοχές Νωπήγεια και Αγία Μαρίνα στις Περιφερειακές Ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου και στο τμήμα Σίσες-Φόδελε στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου. Επιπλέον, ανέφερε ότι τον Οκτώβριο προγραμματίζεται η ανάθεση των εργασιών για την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων στις θέσεις Κακό Όρος, Κακιά Στροφή, ΧΥΤΑ Ηρακλείου και Σταυρωμένος στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, στο τμήμα Σούδα-Καλύβες στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, καθώς και στην ανισόπεδη διάβαση Καλαϊτζάκη στη Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου. Ο κ. Κεφαλογιαννης είπε ότι μέχρι το τέλος του έτους προωθείται προς δημοπράτηση το έργο αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στο τμήμα Γεωργιούπολη-Πετρές στις Περιφερειακές Ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου και επίσης μέχρι το τέλος του χρόνου θα δημοπρατηθεί το έργο αναβάθμισης οδικής ασφάλειας στο τμήμα Φόδελε-Λινοπεράματα στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και θα ακολουθήσουν αντίστοιχες δημοπρατήσεις για τα τμήματα Σούδα-Καλυβες, Σεληνάρι-Λίμνες στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, και Σκαλέτα-Εσταυρωμένος στην Π.Ε. Ρεθύμνου.
«Τέλος, γνωρίζετε καλά ότι η κυβέρνηση, το υπουργείο μας αλλά και εγώ ο ίδιος παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, προκειμένου όλες οι ολιγωρίες του παρελθόντος και φυσικά αναφέρομαι στα 5,5 χρόνια απραγίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το ΒΟΑΚ, σε σύντομο χρονικό διάστημα – μόλις ενός έτους – να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος των εργασιών» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.