Ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν τη νέα γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία περιλαμβάνει κυρίως sedan και SUV, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι η προσπάθεια να μειωθούν οι ρύποι στις πόλεις θα ενισχυθεί ουσιαστικά από τα μικρού μεγέθους αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Honda αποφάσισε ότι το μικρότερο μοντέλο της, το e, είναι καλύτερο για το πρώτο αυτοκίνητό της με μπαταρίες, αναφέρει το Reuters.
Το Honda e, που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη νωρίτερα αυτό το μήνα, είναι ένα συμπαγές μοντέλο που προορίζεται αποκλειστικά για οδήγηση στην πόλη. Αυτό το μοντέλο περιορισμένων διαστάσεων με ρετρό σχεδίαση, έρχεται σε αντίθεση από τα επίσης αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που δημιουργούν η Tesla (της οποίας το μοντέλο 3 sedan κυριαρχεί στην αγορά των EV), καθώς και οι Audi και Hyundai που έχουν επικεντρωθεί σε SUV με μεγάλη αυτονομία.
Το υψηλό κόστος της μπαταρίας έχει διατηρήσει τα EV στο κορυφαίο άκρο της αγοράς αυτοκινήτων όσον αφορά την τιμή πώλησης και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν μεγαλύτερα μοντέλα για όλες τις χρήσεις, μερικά από τα οποία μπορούν να διανύσουν έως και 570 χλμ. με μία μόνο φόρτιση.
Το Honda e, ωστόσο, έχει χωρητικότητα μπαταρίας περίπου το μισό από το μοντέλο Tesla 3. Η ιαπωνική μάρκα ανακοίνωσε ότι η αυτονομία του πρώτου της αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μόλις 280 χλμ. ανά φόρτιση.
«Τα περισσότερα EV χρησιμοποιούν μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας, αλλά συχνά, μεγάλο μέρος αυτής της χωρητικότητας δεν χρησιμοποιείται κατά την οδήγηση στην πόλη», δήλωσε ο Tomofumi Ichinose, επικεφαλής μηχανικός της Honda e, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
«Αμφισβητούμε αν τα μεγαλύτερα οχήματα είναι κατάλληλα για αστικές περιοχές και πιστεύουμε ότι τα μικρότερα είναι καλύτερη επιλογή για τις πόλεις».
Με ρετρό, εξαιρετικά συμπαγή σχεδίαση που θυμίζει τα κλασικά μοντέλα N360 και N600 της Honda από τη δεκαετία του 1960, το δίθυρο Honda e προορίζεται ως ένα πολυτελές αυτοκίνητο πόλης, του οποίου η τιμή των περίπου 33.000 ευρώ. Το επίσης μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Zoe ZE50 της Renault έχει σημαντικά χαμηλότερη τιμή, ενώ είναι πιο ευρύχωρο και έχει μεγαλύτερο εύρος οδήγησης με μια μόνο φόρτιση.
Ο Ichinose είπε ότι οι μηχανικοί της Honda έδωσαν προτεραιότητα στον ακριβή χειρισμό για να είναι εύκολη η οδήγηση και να είναι ευέλικτο στις στροφές και στους στενούς δρόμους. Οι πλευρικοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί με εσωτερικές οθόνες για την αποφυγή προσκρούσεων και γρατσουνιών κατά τη στάθμευση.
Το μοντέλο θα πωλείται μόνο στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, όπου θα κυκλοφορήσει στα τέλη Οκτωβρίου. Η Honda αναμένει ετήσιες πωλήσεις μόνο περίπου 10.000 στην Ευρώπη και 1.000 στην Ιαπωνία, όπου θα εισαγάγει επίσης το μοντέλο στον στόλο της, ενώ θα αναπτύξει και την υπηρεσία ανταλλαγής αυτοκινήτων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι δεν σχεδιάζει να εμπορεύεται το αυτοκίνητο στη Βόρεια Αμερική ή την Κίνα, τις μεγαλύτερες αγορές όπου κυριαρχούν τα SUV, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.