Καθίσματα νέων λεωφορείων του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Πηγή Εικόνας: ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης

Με 203 λεωφορεία των ΚΤΕΛ αναμένεται να ενισχυθεί μέσα στον Οκτώβριο το σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, γεγονός το οποίο θα συνδράμει αποφασιστικά στην προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών για ενίσχυση των δρομολογίων προκειμένου να περιοριστούν τα έντονα φαινόμενα συγχρωτισμού που παρατηρούνται στα μέσα μεταφοράς. 

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, τις επόμενες ημέρες ο ΟΑΣΑ και οι ιδιώτες των ΚΤΕΛ θα υπογράψουν σύμβαση για την ανάληψη δρομολογίων από τους τελευταίους, με συνολική διάρκεια τεσσάρων ετών (δύο συν δύο έτη) και με αποζημίωση από το Δημόσιο ύψους 1,43 ευρώ ανά χιλιόμετρο. 

Κατά τις ίδιες πηγές, τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν περιφερειακά και ενδοδημοτικά δρομολόγια προκειμένου να απελευθερωθούν λεωφορεία και οδηγοί από την ΟΣΥ που θα επιστρατευθούν σε γραμμές με μεγάλη κίνηση, κυρίως σε περιοχές κοντά στο κέντρο της Αθήνας. 

Η σύμπραξη ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ θα δώσει τη δυνατότητα να μετακινηθούν περίπου 200 λεωφορεία και 500 οδηγοί σε γραμμές με μεγάλη κίνηση, στις οποίες σημειώνονται και τα μεγαλύτερα προβλήματα συνωστισμού. 

Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ειδικά ο στόλος των λεωφορείων που έχει αποδεκατιστεί από την έλλειψη επενδύσεων την τελευταία δεκαετία, θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο από τις αρχές του 2021, όταν θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την απόκτηση 300 επιπλέον οχημάτων με leasing.  

 

Ωστόσο, οι μετακινήσεις των πολιτών αναμένεται να βελτιωθούν νωρίτερα, από το φθινόπωρο όταν και θα τεθεί σε ισχύ η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Υπό τις παρούσες συνθήκες, μόλις το 7% των δρομολογίων της ΟΣΥ εκτελείται με συχνότητα κάτω από 10 λεπτά, περίπου το 40% με συχνότητες που κυμαίνονται από 10 έως 20 λεπτά, ενώ η αναμονή των επιβατών στις υπόλοιπες γραμμές λεωφορείων υπερβαίνει τα 20 λεπτά. 

Όπως εκτιμούν πηγές του υπουργείου Υποδομών, όταν ενσωματωθούν στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών τα 203 λεωφορεία των ΚΤΕΛ η συχνότητα σε ποσοστό περίπου 20% των δρομολογίων αναμένεται να πέσει σε λιγότερο από 10 λεπτά. 

Τα 203 ιδιωτικά λεωφορεία τα οποία θα ενισχύσουν τις γραμμές της ΟΣΥ θα προέλθουν από τα ΚΤΕΛ Αττικής, Κορίνθου, Ευβοίας και Θήβας. Για τη σύμβαση μεταξύ της θυγατρικής του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ δηλαδή και των ιδιωτών, το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ζητήσει τη σύμφωνη γνώση της ΕΑΑΔΗΣΥ (Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων), ενώ μετά την υπογραφή της θα ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλες τις συμβάσεις του Δημοσίου. 

Όλα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα διαθέτουν ακυρωτικά μηχανήματα στο πλαίσιο λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ οι επιβάτες θα ενημερώνονται για την εκτέλεση των δρομολογίων από το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών εξετάζει τη διατήρηση του κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο 1,20 ευρώ και μετά το τέλος Οκτωβρίου, όταν δηλαδή θα λήξει η περίοδος ισχύος του μειωμένου ΦΠΑ στις μεταφορές. Όπως συμβαίνει με όλα τα ζητήματα τα οποία έχουν δημοσιονομικό αποτύπωμα, τον τελικό λόγο θα έχει το υπουργείο Οικονομικών.