Ηλεκτρονικό εμπόριο
στροφή στο διαδίκτυο
Ηλεκτρονικό εμπόριοΠηγή Εικόνας: Photo by Pixabay from Pexels

Ρυθμό ανάπτυξης 16,9% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του online φαρμακείου στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε στο εξαμηνιαίο Report της η Convert Group μέσω της πλατφόρμας eRetail Audit.

Σημειώνεται, ότι ο υπολογισμός της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 70 online φαρμακεία, τα οποία παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 35% και δημιουργούν το 50,4% του συνολικού τζίρου της αγοράς, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με τον ΦΠΑ προσεγγίζεται από την Convert Group στα 109,8 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η ανάπτυξη του συνολικού κλάδου επηρεάστηκε δυσανάλογα από τα μεγάλα και τα μικρά online φαρμακεία, καθότι οι μεγαλύτεροι παίκτες αύξησαν τη δυναμική τους σε σχέση με πέρυσι, όντας καλύτερα προετοιμασμένοι τόσο σε διαθεσιμότητα προϊόντων όσο και σε υποδομές.

Η προετοιμασία για εφοδιασμό και η επιστροφή στην «κανονικότητα» εκτόξευσαν τις παραγγελίες από τα online φαρμακεία τον Απρίλιο, αναδεικνύοντάς τον στον μήνα με τις υψηλότερες πωλήσεις που έχουν σημειωθεί στον κλάδο, με τον ρυθμό ανάπτυξης 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 και 10πλάσια ανάπτυξη σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.

Ειδικότερα, τον μήνα Απρίλιο του 2020 παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές στις κατηγορίες προϊόντων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019: +85% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +50% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +39% σε βρεφικά και παιδικά είδη και το εντυπωσιακό +205% σε προϊόντα υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.

Το παραπάνω αυξητικό μοτίβο ακολούθησε και το καλάθι του καταναλωτή, το οποίο διαμορφώθηκε στα 45 ευρώ τον Απρίλιο (+4 ευρώ συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019) εμπεριέχοντας κατά μέσο όρο 4,5 τεμάχια (+0,7 συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019). Στον αντίποδα, ο δείκτης Μετατροπής – Conversion Rate (ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), μειώθηκε από το 3,5% που ήταν κατά μέσο όρο το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο, λόγω των ελλείψεων προϊόντων αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών.

Η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία οδήγησε τους διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις και έτσι η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν 34,9% σε σχέση με το 37,2% που ήταν το ίδιο διάστημα το 2019. Αξιοσημείωτο ήταν ότι η κατηγορία «Υγιεινή Χεριών» είχε εφέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.

Ο κορονοϊός επηρέασε και τα κανάλια προώθησης των online φαρμακείων, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, ενώ μειώθηκε σημαντικά το ποσοστό των παραγγελιών που ήρθε από τις διαφημίσεις Google και από τις μηχανές σύγκρισης τιμών.