Ολοκληρώθηκε η διαδικασία της προτεινόμενης από την ΟΝΕΧ και την Development Financial Corporation (DFC) συμφωνίας με τους παλαιούς μετόχους της εταιρείας «ΝΕΩΡΙΟΝ» ΑΕ που ελέγχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, σύμφωνα με «πανηγυρική» σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Η κατάληξη σε συμφωνία αποτελεί προσωπική επιτυχία και δικαίωση για τον Άδωνι Γεωργιάδη, που πήρε επάνω του ένα (ακόμη…) πολύ δύσκολο deal για τη διάσωση μιας εμβληματικής εταιρείας. Αποτελεί ταυτόχρονα επιτυχία για την κυβέρνηση που πετυχαίνει αφενός έναν γεωπολιτικό στόχο (την εμπλοκή «στο έδαφος» των «επίσημων» αμερικανικών συμφερόντων, της DFC, στην αμυντική βιομηχανία της χώρας, με ενεργειακές προεκτάσεις και στόχους) και αφετέρου φαίνεται να επιλύει ένα σύνθετο πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα (το μέλλον των ναυπηγείων στη χώρα) που έχει ταλανίσει όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων 30 ετών τουλάχιστον. Είναι πλέον πιθανόν, αν ευοδωθούν οι προσπάθειες και ο σχεδιασμός, να δούμε στα Ελληνικά Ναυπηγεία Ελευσίνας όχι μόνο ναυπηγικά έργα για πλοία φυσικού αερίου – και άλλα ενεργειακά πλωτά μέσα – αλλά ακόμη και για επισκευές τον… 6ο στόλο! Για να θυμηθούμε και πάλι τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, ίσως αναφωνήσει και πάλι η ευρύτερη περιοχή: «καλώς ήλθε το δολάριο»!
Η συμφωνία για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μέχρι τώρα
Συγκεκριμένα, με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε συγκεντρώθηκε ποσοστό 53,22% υπερκαλύπτοντας το απαιτούμενο ποσοστό του 51% που είναι απαραίτητο για να προχωρήσουν τα επόμενα βήματα για την εξυγίανση της εταιρείας – με την υπαγωγή στο άρθρο 106βδ του Πτωχευτικού Κώδικα – και τους όρους που έχει θέσει η νέα ιδιοκτησία.
Το ποσοστό των παλαιών μετόχων που συγκεντρώθηκε και – προφανώς – συναινούν στον νέο σχεδιασμό, προέρχεται από τους τους κ. κ. Ν. Ταβουλάρη, Ι. Στεφάνου, Φωτ. Κολοκυθά, Ευ. Πανουτσόπουλο, Αθ. Αθανασιάδη, Δ. Καλλιγέρη, Ι. Κωστούρου, Χρ. Κωστούρου, Ι. Αλεβίζο, Νικηφοράκη και την οικογένεια Κοκκάλα. Νωρίτερα, ο Υπουργός Ανάπτυξης είχε διαβεβαιώσει σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι το ποσοστό των μετόχων που έχουν διαβεβαιώσει ότι συμφωνούν αγγίζει το 54%.
Εντυπωσιάζει ότι στους αναφερόμενους από το υπουργείο μετόχους που συμφώνησαν – καθώς η λίστα του συνόλου των μετόχων παραμένει κάπως… αόρατη – απουσιάζει αναφορά στην εταιρεία AXIS ή στον Γιάννη Ταβουλάρη, υιό του Νίκου Ταβουλάρη. Σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφορούν, η εταιρεία AXIS ελέγχει ένα πακέτο μετοχών της τάξεως του 24% που μέχρι πρότινος εμφανίζονταν στην κατοχή του Γιάννη Ταβουλάρη. Μέχρι σήμερα η εταιρεία AXIS δεν έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της για το τι μέλει γενέσθαι, ενώ αν επιβεβαιωθεί η απουσία της από τον «χορό των συμφωνούντων» το επόμενο διάστημα, αυτό ίσως σημάνει και περαιτέρω εμπλοκή του ανωτέρω ποσοστού στις μελλοντικές υποθέσεις της εταιρείας, αναλόγως και της στάσης της νέας ιδιοκτησίας.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, από σήμερα η ΟΝΕΧ αναλαμβάνει το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, το due diligence (οικονομοτεχνικό έλεγχο) και τις υπόλοιπες νομικές διαδικασίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του economix.gr, για να καταστεί δυνατόν να οριστικοποιηθεί η συμφωνία, χθες Τρίτη, τόσο η ηγετική ομάδα του Υπουργείου (Γεωργιάδης, Παπαθανάσης, σύμβουλοι, γενικοί κλπ) όσο και ο επικεφαλής της ONEX Πάνος Ξενοκώστας (που «τρέχει» ήδη στη χώρα τα Ναυπηγεία του Νεωρίου Σύρου, άλλη πρώην εταιρεία που είχε ο Νίκος Ταβουλάρης, με καλά αποτελέσματα) πέρασαν ώρες επί ωρών στα τηλέφωνα και τις συνεννοήσεις στην έδρα του Υπουργείου στο Σύνταγμα…
Άδωνις: αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Σε δήλωσή του ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης επισημαίνει:
«Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων θα είναι ο θεματοφύλακας αυτής της συμφωνίας με στόχο τους επόμενους μήνες να ολοκληρωθεί η διαδικασία εξυγίανσης σύμφωνα με το Άρθρο 106 ΒΔ ώστε να τελειώσει η οδύσσεια των εργαζομένων και να υπάρξει αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Ευχαριστώ όλους τους υπογράφοντες για το εποικοδομητικό πνεύμα, με το οποίο χειρίστηκαν αυτήν την υπόθεση καθώς και τον αρμόδιο Υφυπουργό Βιομηχανίας, κ. Νίκο Παπαθανάση για τη σκληρή δουλειά.
Άμεσα καταθέτουμε στη Βουλή, από κοινού με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, νομοθετική διάταξη για την παράταση του ισχύοντος καθεστώτος ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού και να μην έχουν καμιά ανησυχία οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων».