Στην εκπομπή του Alpha Radio «Τρίποντο στην οικονομία» και τον Χάρη Ντιγριντάκη, μίλησε  ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γεώργιος Καραγιάννης και αναφέρθηκε αρχικά στο χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων υποδομών στη χώρα, αλλά και στα προβλήματα που αντιμετώπισε η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τις μελετητικές ανωριμότητες πολλών εξ αυτών.

Όπως χαρακτηριστικά είπε, «τα μεγάλα έργα δεν είναι “on-off”, στα οποία πατάμε το κουμπί και γίνονται με έναν μαγικό τρόπο, αλλά χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις με στόχο να προχωρούν οι διαδικασίες με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και τη διαφάνεια».

Μάλιστα, τόνισε ότι έχει δημιουργηθεί μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή, σε συνεργασία των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και  Ανάπτυξης, που σε  συνδυασμό με την αναμόρφωση του ν. 4412, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και θα γίνουν πιο ευέλικτες.

Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, αρχικώς, μίλησε για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, επισημαίνοντας ότι με την λύση που επελέγη από το υπουργείο  – η παραχώρηση στην Ολυμπία Οδό – το έργο θα παραδοθεί το 2023.

«Δυστυχώς, είναι ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει παραπληροφόρηση και άσχημη προπαγάνδα στις πλάτες των κατοίκων της Ηλείας και της Αχαΐας», είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, και όπως εξήγησε αν το έργο συνεχιζόταν σπασμένο σε 8 εργολαβίες δεν θα τελείωνε ποτέ.

«Όταν αναλάβαμε στο υπουργείο, ρώτησε ο υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής να μάθει πως πηγαίνει το έργο. Εκεί είδαμε ότι τρεις από τους εργολάβους δεν υπήρχαν και δεν είχαν καταθέσει καν εγγυητικές επιστολές. Η πρόοδος του έργου θα έπρεπε να ήταν στο 33% και αυτή τη στιγμή βρίσκεται μόλις στο 2,1%», είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Ακόμη και εργολάβοι που είχαν λάβει προκαταβολή 1 εκατ. ευρώ είχαν πραγματοποιήσει μόνο το 0,1% του έργου!»

Σε ερώτηση για το τι κάνει τώρα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, σημείωσε ότι «διαλέξαμε τον πιο σύντομο δρόμο και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, περάσαμε το έργο και στην επόμενη προγραμματική περίοδο, υπογράψαμε μνημόνιο συναντίληψης με την Ολυμπία Οδό και μπορούμε να πούμε ότι ο δρόμος  θα είναι έτοιμο το 2023 και χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ παραπάνω».

«Ξέρετε κ. Ντιγριντάκη, στο υπουργείο Υποδομών, ο υπουργός και εγώ έχουμε μια βασική αρχή: Να λέμε λίγα και να κάνουμε πολλά», τόνισε.

 Επίσης, τόνισε ότι όπως έχει ζητήσει ο Κώστας Καραμανλής, έχουν εγκριθεί από το υπουργείο κονδύλια της τάξης των 15 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο και παράλληλα χρηματοδοτείται για τον ίδιο λόγο και η Περιφέρεια  Δυτικής Ελλάδος με άλλα 10 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τον ΒΟΑΚ, ο κ. Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε ότι η Κρήτη δεν έχει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει και ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε να είναι πρώτη προτεραιότητα. «Κάναμε τις μελέτες και μέσα στο φθινόπωρο καταθέτουμε και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μέσα στο 2021 θα περάσουμε στη δεύτερη φάση του έργου, των τεχνικών και οικονομικών προσφορών».

Ερωτώμενος για την επέκταση της Αττικής Οδού ο Γενικός Γραμματέας Γιώργος Καραγιάννης είπε ότι εξετάζονται διαφορά σενάρια  και τόνισε την ανάγκη διασύνδεσης με τα έργα στο Ελληνικό. «Εξετάζουμε διάφορα σενάρια με τη συμβολή χρηματοοικονομικού συμβούλου  για  να δούμε ποιες θα προκριθούν  και  με  ποιο ακριβώς μοντέλο είναι. Ήδη όπως έχετε διαβάσει το προηγούμενο διάστημα προσλάβαμε το χρηματοοικονομικό,  μαζί με τον τεχνικό σύμβουλο για την Αττική Οδό.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα και εκτίμησε ότι στη ΔΕΘ θα έχει ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού. «Ο υπουργός μία από τις επόμενες μέρες θα πάει στη Θεσσαλονίκη για να το παρουσιάσει στους Θεσσαλονικείς, γιατί είναι ένα έργο της τάξης των 350 με 370 εκατομμυρίων, ένα έργο το οποίο θα αλλάξει όλη τη Θεσσαλονίκη. Ξέρετε, η εσωτερική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλονίκη, αφορά όλους τους νομούς, όλη την κεντρική Μακεδονία, όλους αυτούς που συνδέονται με τη Χαλκιδική, όλους τους τουρίστες, τους βόρειους γείτονές μας και θα αποσυμφορήσει πάρα πολύ την πόλη.  Είναι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό, είναι ένα έργο εθνικής σημασίας πραγματικά», κατέληξε.

Για τον Ε65, ανέφερε ότι το νότιο κομμάτι προχωράει με γρήγορους ρυθμούς ενώ για το βόρειο αναμένονται ανακοινώσεις από την ευρωπαϊκή Επιτροπή και εξέφρασε την πεποίθηση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί.

Ακόμη ο κ. Γιώργος Καραγιάννης είπε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα ο υπουργός Κώστας Καραμανλής θα είναι έτοιμος να κάνει ανακοινώσεις για την οδική ασφάλεια, ένα έργο της τάξης των 450 εκατ. ευρώ και το οποίο θα αφορά παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας. «Θα γίνουν περίπου 7.000 σημειακές παρεμβάσεις δίνοντας τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν μικρά και μεγαλύτερα έργα τα οποία, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του 4412, θα δώσουν πνοή στον κατασκευαστικό κλάδο αλλά και στις τοπικές κοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Τα ζητήματα Οδικής Ασφάλειας είναι ζητήματα που είναι πάρα πολύ ψηλά στην Κυβερνητική ατζέντα, που τόσο ο υπουργός, όσο και ο πρωθυπουργός τα έχουν πρώτη  προτεραιότητα».

 Τέλος, ο κ. Γιώργος Καραγιάννης  επισήμανε και την πολύ σημαντική πρωτοβουλία του υπουργείο Υποδομών, της διαλειτουργικότητας των πομποδεκτών των διοδίων. «Το φθινόπωρο θα έχει λυθεί και αυτό το ζήτημα και οι χρήστες των αυτοκινητοδρόμων θα κινούνται σε όλους τους άξονες με ένα πομποδέκτη», είπε.