Για τον Ιούλιο του 2021, αντί για τον Ιανουάριο του ίδιου έτους που ήταν αρχικά προγραμματισμένη, μετατίθεται η δεσμευτική φάση του market test για την επαυξημένη δυναμικότητα μεταξύ των γειτνιαζόντων συστημάτων εισόδου – εξόδου, μεταφοράς φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ / ΤΑΡ και SRG / ΤΑΡ.
Οι λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση είναι λίγο – πολύ προφανείς καθώς οι διαχειριστές, με δεδομένη την υγειονομική και πετρελαϊκή κρίση, επιθυμούσαν να δώσουν το χρονικό περιθώριο ανάκαμψης στις αγορές ενέργειας. Σε σχετική ενημέρωσή τους, οι διαχειριστές επισημαίνουν πως δύο μήνες πριν από την έναρξη των δεσμευτικών προσφορών θα δημοσιευτούν και περισσότερες πληροφορίες για το market test.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφασή τους δεν έμοιαζε να εκπλήσσει ιδιαίτερα τους παράγοντες της αγοράς. Όπως αναφέρουν οι τελευταίοι στο economix.gr, η στάση αυτή ήταν αναμενόμενη ενώ συμπληρώνουν ότι ακολούθησε τη λογική και των υπολοίπων ενεργειακών projects καθώς η κρίση ανάγκασε πολλές επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας να καθυστερήσουν για διάστημα μεγαλύτερο και του εξαμήνου.
Σε ό, τι αφορά την πορεία του αγωγού, σε πρόσφατη ενημέρωση, περί τα τέλη Απριλίου, για την πορεία του αγωγού TAP, η αρμόδια εταιρεία είχε επισημάνει ότι ο αγωγός βρίσκεται στο 95.1% της κατασκευής του. «Η φάση κατασκευής του αγωγού TAP συνεχίζει να προχωράει. Κάθε μέρα εκατοντάδες μέτρα της Ζώνης Εργασίας με δικαίωμα διέλευσης (Right of Way) καθαρίζονται και διαμορφώνονται, ενώ οι σωληναγωγοί ενώνονται, συγκολλώνται, τοποθετούνται μέσα στην τάφρο και καλύπτονται με χώμα, σύμφωνα με τα στάδια κατασκευής και το χρονοδιάγραμμα του έργου» αναφέρει σχετικά. Δεδομένων των συνθηκών, δεν έχει σημειωθεί έκτοτε ιδιαίτερη πρόοδος για την ολοκλήρωσή του.
Το τελευταίο δεκαπενθήμερο ο TAP ξεκίνησε και την εισαγωγή αερίου στην Ελλάδα μέχρι και τα σύνορα με την Αλβανία, στο πλαίσιο και της δοκιμαστικής λειτουργίας του αγωγού εκδίδοντας παράλληλα οδηγία για όσους σχεδιάζουν εργασίες πλησίον του αγωγού και των εγκαταστάσεών του. Στο πλαίσιο αυτής της φάσης, ελέγχεται η ασφάλεια και η ετοιμότητα της λειτουργίας του αγωγού ενώ η εισαγωγή αερίου έχει πραγματοποιηθεί κατά μήκος του ελληνικού τμήματός του καλύπτοντας περί τα 550 χιλιόμετρα.