Δραματική είναι αύξηση των ανθρώπων που εγκαταλείφθηκαν στην άσφαλτο μετά από τροχαίο, αφού τους πρώτους μήνες του 2020, καταγράφηκαν 39 περιστατικά. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι περίπου 2 μήνες η χώρα ήταν σε καραντίνα και οι μετακινήσεις ήταν σημαντικά μειωμένες, η κακή νοοτροπία υπερίσχυσε.
Σύμφωνα με τον Πανελλαδικό Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, το σύνολο των θυμάτων είναι 42, εξ αυτών οι 12 νεκροί. Συγκεκριμένα, οι 8 ήταν πεζοί, 3 σε μηχανή και ένας σε ΙΧ.
Τουλάχιστον τα 28 από τα 39 περιστατικά (72%) συνέβησαν σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό. «Γεγονός που μαρτυρά τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στο αστικό δίκτυο και επιτάσσει τη θέσπιση του ορίου ταχύτητος των 30 km και την αυστηρή επιτήρηση του» σημειώνεται.
Από τους 39 δράστες μόνον 2 παραδόθηκαν λίγες ώρες μετά το συμβάν. Όλοι οι υπόλοιποι που εμφανίστηκαν περίμεναν να παρέλθει το αυτόφωρο γεγονός που συμπίπτει χρονικά με την αδυναμία ανίχνευσης αλκοόλ στο αίμα μια και αυτό έχει μεταβολιστεί.
Σε βαθμό πλημμελήματος ασκήθηκαν επίσης διώξεις για ανθρωποκτονία από αμέλεια για τους 10 από τους 12 θανάτους. Σε βαθμό πλημμελήματος για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια είναι όλες οι διώξεις που ασκήθηκαν για τραυματισμούς.
Με βάση αυτές τις κατηγορίες, όλοι οι δράστες αφέθησαν ελεύθεροι και δεν τους αφαιρέθηκε η άδεια οδήγησης.
Το SOS Τροχαία Εγκλήματα καλεί κάθε πολίτη και συλλογικότητα «που αρνείται τις αξίες του αγριανθρωπισμού να υποστηρίξει την προσπάθεια για την κατάργηση του άρθρου 43 του Κ.Ο.Κ. Να διώκονται όσοι εγκαταλείπουν τα θύματα τους για κακούργημα όπως ορίζει ο Ποινικός Κώδικας (άρθρο 306). Να ισχύσει και για τους δράστες που αποφεύγουν να παρουσιαστούν το άρθρο του Κ.Ο.Κ. που ορίζει πως όποιος αρνείται να υποβληθεί σε αλκοτέστ θεωρείται ότι έχει συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 1.1gr/L. Αλλά και να αφαιρείται άμεσα η άδεια οδήγησης σε όσους εγκαταλείπουν τα θύματα τους».
Στο μεταξύ, συνολικά 442 τροχαία ατυχήματα με 536 παθόντες σημειώθηκαν τον Μάιο στην Αττική, σύμφωνα με τα στοιχεία της τοπικής Διεύθυνσης Τροχαίας, που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΑΣ.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για:
- 13 θανατηφόρα με 13 νεκρούς
- 11 σοβαρά με 12 σοβαρά τραυματίες
- 418 ελαφρά με 511 ελαφρά τραυματίες.
Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Το ίδιο χρονικό διάστημα, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 17.374 παραβάσεις, από τις οποίες 852 σε βαθμό πλημμελήματος.
Ενδεικτικά βεβαιώθηκαν:
– 156 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 42 σε βαθμό πλημμελήματος
– 2.153 για υπέρβαση ορίου ταχύτητας
– 257 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
– 352 για χρήση κινητού τηλεφώνου
– 373 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και
– 1.402 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.
Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, η σωστή οδική συμπεριφορά των οδηγών και η τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.