Δεν γλύτωσε, τελικά, ο αμερικανικός όμιλος ο όμιλος ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Global Holdings, την προσφυγή στο κεφάλαιο 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα. Η εταιρεία με έδρα τη Φλόριντα έκανε γνωστό ότι οι θυγατρικές της εταιρείες σε ΗΠΑ και Καναδά υπέβαλαν αίτηση πτώχευσης στο Chapter 11, καθώς δεν κατέστη εφικτό να τηρηθεί η προθεσμία πληρωμής που συμφωνήθηκε με τους δανειστές της. Η χρήση του ρήματος «γλύτωσε» δεν γίνεται άσκοπα, καθώς η αμερικανική εταιρεία του δισεκατομμυριούχου Carl Icann, δεν είχε καταφέρει από τον προηγούμενο μήνα να πληρώσει έγκαιρα τις υποχρεώσεις της, αλλά οι πιστωτές της, αποφάσισαν να δώσουν προθεσμία στην εταιρεία μέχρι την περασμένη Παρασκευή.
Έτσι, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι επιπτώσεις του κορονοϊού στη ζήτηση για μετακινήσεις και ταξίδια υπήρξε απότομη και δραματική, προκαλώντας αιφνίδια πτώση στα έσοδα της Hertz και τις μελλοντικές κρατήσεις και γι’αυτό το Chapter 11 υπήρξε μονόδρομος. Όπως ακόμη, διευκρίνισε η εταιρία, οι δραστηριότητές της σε Ευρώπη, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία δεν επηρεάζονται από την προσφυγή στο Chapter 11.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η κερδοφορία του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ είναι αλληλένδετη με την κίνηση των αεροδρομίων σε Αμερική και Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα, το κλείσιμό τους, τορπίλισε τα οικονομικά αποτελέσματα του συγκεκριμένου κλάδου και δεν είναι τυχαίο ότι και οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες του κλάδου (Avis, Sixt, Europcar) αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα.
Η Hertz πάντως, βρίσκεται αντιμέτωπη με δανεισμό που αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 19 δισ. δολαρίων. Πολύ καιρό, πριν ξεσπάσει η πανδημία, προσπαθούσε να ρυθμίσει το χρέος της κι ενόσω έβλεπε το μερίδιο αγοράς της να συρρικνώνεται τόσο από τους ανταγωνιστές της όσο και από την Uber. Η πανδημία δηλαδή, επιτάχυνε τις εξελίξεις για την Hertz.
Πώς επηρεάζεται η Autohellas
Το ερώτημα είναι εάν η αίτηση ένταξης στο Chapter 11 της Hertz επηρεάζει την Autohellas. Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η ελληνική εταιρεία, με έδρα στη Νέα Κηφισιά, η οποία εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz σε Ελλάδα και σε επτά χώρες στην περιοχή των Βαλκανίων, δεν έχει μετοχική σχέση με την Hertz Global, ούτε σχέση πιστωτή της Hertz Global αρά δεν έχει άμεση οικονομική επίπτωση από την εξέλιξη αυτή.
Όσον αφορά την αμιγώς δραστηριότητα της Autohellas, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, που είναι το κύριο αντικείμενο της Hertz Global, αντιπροσωπεύουν το 16% του κύκλου εργασιών της, ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις μαζί με τις πωλήσεις μεταχειρισμένων και την εμπορία αυτοκινήτων αντανακλούν το υπόλοιπο 84%.
Ο Ευτύχης Βασιλάκης, που έχει τη θέση του αντιπροέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Autohellas, είπε, πρόσφατα, σε διαδικτυακή εκδήλωση, ότι η εταιρεία εξαρτάται κυρίως από Έλληνες πελάτες, οι οποίες τον Απρίλιο, που ήταν ο δυσκολότερος μήνας λόγω του lockdown, πλήρωσαν έγκαιρα σε ποσοστό 95% τις υποχρεώσεις τους. Η εταιρεία έχει καθαρό δανεισμό 400 εκατ. ευρώ, διαθέτει ρευστότητα της τάξης των 50 εκατ. ευρώ και πιστωτικές γραμμές ύψους 100 εκατ. ευρώ που είναι σε θέση να αξιοποιήσει.
Στον ενοποιημένο ετήσιο κύκλο εργασιών, συνεισφέρουν με 83 εκατ. ευρώ η δραστηριότητα της μίσθωσης αυτοκινήτων (rent-a-car), με περίπου 120-123 εκατ. ευρώ το leasing αυτοκινήτων, με 52 εκατ. ευρώ η πώληση αυτοκινήτων και με 300 εκατ. ευρώ ο κλάδος της εμπορίας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Το rent-a-car, δηλαδή, που αντιστοιχεί στο 20% του τζίρου, σχετίζεται με τον τουρισμό, ενώ όλες οι υπόλοιπες δραστηριότητες “εφάπτονται” στην τοπική οικονομία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η Autohellas την 31/12/2019 είχε ίδια κεφάλαια 294 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στην χαμηλότερη σχέση δανεισμού προς ίδια κεφάλαια μεταξύ όλων των εισηγμένων εταιρειών RAC ή Operating Leasing εταιρειών σε όλη την Ευρώπη.