Τέλος στα σενάρια κρατικοποίησης της Aegean έβαλε ο Ευτύχιος Βασιλάκης, ο οποίος σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές ξεκαθάρισε ότι το Δημόσιο δεν πρόκειται να αποκτήσει μετοχές της εταιρείας.
Ο πρόεδρος του ομίλου Aegean τόνισε ότι η κρατική στήριξη της εισηγμένης αποτελεί μονόδρομο, δεδομένου ότι αρκετές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη λάβει ενίσχυση από τις κυβερνήσεις ευρωπαϊκών χωρών.
Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, στον απόηχο των εξελίξεων αυτών, η στήριξη από το Δημόσιο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη διάσωση της εταιρείας, καθώς σε διαφορετική περίπτωση η Aegean δε θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς οι οποίοι έχουν λάβει κρατική βοήθεια.
Οι ζημιές προ φόρων το πρώτο τρίμηνο του 2020 αναμένεται να υπερβούν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις απώλειες σε καύσιμα που είχε η Aegean το προηγούμενο διάστημα.
Μόνο τον Μάρτιο η εταιρεία εμφάνισε αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα περίπου 44 εκατομμυρίων ευρώ, επηρεάζοντας σημαντικά τα έσοδα του πρώτου τριμήνου τα οποία υποχώρησαν κατά 15% συγκριτικά με το 2019 σε 155 εκατομμύρια ευρώ.
Η επιβατική κίνηση τον Μάρτιο μειώθηκε κατά 56% με το ποσοστό πληρότητας να βυθίζεται σε ιστορικό χαμηλό της τάξεως του 52%, από 82% που αποτελεί το μέσο όρο για τα δρομολόγια της Aegean.
Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι οι ταμειακές ροές της εταιρείας αναμένεται να βελτιωθούν το δεύτερο τρίμηνο του χρόνου, καθώς το μηνιαίο κόστος θα περιοριστεί σε περίπου 27 εκατομμύρια ευρώ το μήνα. Ωστόσο, οι απώλειες σε ρευστό θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, δεδομένου ότι τα αποθέματα θα μειώνονται κατά σχεδόν 40 εκατομμύρια ευρώ το μήνα για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας υποχώρησαν στο τέλος του πρώτου τριμήνου σε 465 εκατομμύρια ευρώ από 510 εκατομμύρια ευρώ στις αρχές του έτους. H Aegean ενίσχυσε τη ρευστότητά της εξασφαλίζοντας 120 εκατομμύρια ευρώ σε πιστωτικές γραμμές από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη ωστόσο, η εταιρεία θα πρέπει να διατηρεί στα ταμεία της ποσό που κυμαίνεται από 120 έως 150 εκατομμύρια ευρώ ανά πάσα στιγμή.
Παρά την αναμενόμενη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης τους επόμενους μήνες, ο πρόεδρος της Aegean τόνισε ότι το 2020 θα αποτελέσει το χειρότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας λόγω των υφιστάμενων ζημιών, αλλά και εκείνων που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, στο οποίο διαχρονικά διαμορφωνόταν στα υψηλότερα επίπεδα η επιβατική κίνηση.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρείας έως το τέλος Ιουλίου θα έχει αποκατασταθεί περίπου το 25% των πτήσεων, με το αντίστοιχο ποσοστό έως το τέλος Σεπτεμβρίου να ανέρχεται σε περίπου 45% με 50%.
Σε ό,τι αφορά το επόμενο έτος, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι το πτητικό έργο της εταιρείας θα ανέλθει σε ποσοστό περίπου 75% με 80% σε σχέση με το ανώτατο όριο του 2019. Ο πρόεδρος του ομίλου Aegean εκτίμησε ότι θα χρειαστούν δύο με τρία έτη προκειμένου να επανέλθει ο κλάδος των αερομεταφορών από το πλήγμα της υγειονομικής κρίσης, ενώ κατέστησε σαφές ότι η εταιρεία δε θα προχωρήσει σε διανομή μερίσματος το 2020 και το 2021, δίχως να αποκλείει να συμβεί το ίδιο και το 2022.
Η Aegean βρίσκεται ήδη σε προκαταρκτικές συζητήσεις με την Airbus προκειμένου να διαπραγματευθεί ξανά ορισμένες από τις προβλέψεις της συμφωνίας για την προμήθεια έως και 42 νέων αεροσκαφών.
Όπως είπε, έως τώρα η Aegean έχει παραλάβει τέσσερα νέα airbus ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα παραδοθούν δύο ακόμα. Ο ρυθμός παράδοσης των νέων αεροσκαφών αναμένεται να επιβραδυνθεί σημαντικά, δεδομένου ότι η εταιρεία θα πρέπει σύντομα να λάβει αποφάσεις για το συνολικό μέγεθος του στόλου της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Δημήτρη Γερογιάννη, η Aegean θα πρέπει σύντομα να λάβει αποφάσεις και για το προσωπικό, οι οποίες θα καθοριστούν σε μεγάλο βαθμό από τις κυβερνητικές δράσεις για τη στήριξη της απασχόλησης.
Η εταιρεία έχει ήδη μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ενώ από το Μάιο τέθηκαν σε ισχύ μειώσεις στις αποδοχές της διοίκησης οι οποίες κυμαίνονται από 20% έως 30%.