Πηγή Εικόνας: ΔΕΠΑ

Στη λειτουργική ετοιμότητα που επέδειξε συλλήβδην ο ενεργειακός κλάδος και τα γρήγορα και αποτελεσματικά μέτρα όλων των εταιρειών και φορέων αναφέρθηκε ο Κωνσταντίνος Καραγιαννάκος, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Εμπορίας στη ΔΕΠΑ, κατά τη διάρκεια του webinar «Επιπτώσεις από την κρίση του Κορωνοϊού στις αγορές Ηλεκτρισμού, Φυσικού Αερίου και Πετρελαίου» που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ).

Ειδικότερα, ο κ. Καραγιαννάκος επεσήμανε πως «ο κλάδος έδειξε μεγάλη ετοιμότητα σε επίπεδο λειτουργικό. Όλες οι εταιρείες έλαβαν γρήγορα μέτρα για να προστατεύσουν το προσωπικό και να λειτουργούν οι εγκαταστάσεις με ασφάλεια ώστε να μην προκύψει αργότερα και πρόβλημα στην προμήθεια υλικού». Μάλιστα, διευκρίνισε ότι η συγκεκριμένη πρακτική ακολουθήθηκε και σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς μόλις ελάχιστα παραδείγματα καταγράφηκαν αναφορικά με προβλήματα στη διανομή και προμήθεια φυσικού αερίου. «Η προμήθεια συνεχίστηκε αδιάκοπτα είτε μέσω αγωγών είτε από τη Ρεβυθούσα. Άρα θέμα προμήθειας δεν παρουσιάστηκε πουθενά», σημείωσε.

Όπως ανέφερε η παγκόσμια πτώση στη ζήτηση, και ειδικά στις αγορές της Ασίας, δημιούργησε ένα ντόμινο στη ζήτηση του φυσικού αερίου, και μάλιστα σε μία περίοδο όπου υπήρχε ήδη πολύ υψηλή προσφορά. «Υπάρχει υπερπροσφορά που είναι θετικό για την ελληνική αγορά γιατί οι παραγωγοί και οι προμηθευτές ενέργειας βρίσκουν πολύ φθηνό αέριο», επεσήμανε ο κ. Καραγιαννάκος.

Ο ίδιος τόνισε πως η πτώση των τιμών βοηθάει και στις διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές για να πετύχει η ΔΕΠΑ καλύτερες τιμές στα συμβόλαια αγωγού ενώ συμπλήρωσε πως «κλείνουμε καλύτερες τιμές και από την αγορά spot». «Τα τελευταία χρόνια λόγω της πτώσης τιμών, όλοι οι μεγάλοι παραγωγοί μπορούσαν να αυτοπρομηθεύονται μεγάλες ποσότητες. Είναι άγνωστο για πόσα χρόνια θα συνεχιστεί αυτό το φαινόμενο», κατέληξε.

ΠΕΦΤΕΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος, ο κ. Καραγιαννάκος εξέφρασε την άποψη ότι, μετά το β΄ εξάμηνο του 2020, η τιμή του φυσικού αερίου θα πέσει πολύ χαμηλά στην Ελλάδα. «Το αέριο αγωγού θα καταστεί ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Για τους μεγάλους καταναλωτές δεν θα υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ αερίου αγωγού και spot αγοράς. Όταν το προσφέρεις στην ίδια τιμή, είναι λογικό να προτιμήσει ο πελάτης το αέριο αγωγού», σημείωσε και κατέληξε: «Δεν υπάρχει το ρίσκο της διαρκούς διαπραγμάτευσης με τους προμηθευτές. Η αγορά θα στρέψει το ενδιαφέρον της στο αέριο αγωγού. Αυτό θα αλλάξει τους επόμενους μήνες και θα το δείτε».