Αύξηση εσόδων Ομίλου κατά 3,6% και προσαρμοσμένου EBITDA κατά 4,5%, χάρη στις θετικές επιδόσεις στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ για το α’ τρίμηνο του 2020.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου ΟΤΕ, η επίδραση από τον Covid-19 στο τρίμηνο ήταν περιορισμένη, ενώ παραμένει ο στόχος της πολιτικής αμοιβών μετόχων το 2020 στα 400 εκατ. ευρώ με προτεινόμενο μέρισμα 0,55 ευρώ ανά μετοχή.
Ο Όμιλος ΟΤΕ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κατέγραψε λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων ύψους 157,5 εκατ. ευρώ σύγκριση με τα 133,3 εκατ. ευρώ το ά τρίμηνο του 2019. Τα προσαρμοσμένα κέρδη, μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας, ανήλθαν σε 112,5 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 62,9 εκατ.ευρώ το ά τρίμηνο του 2019.
Ο Όμιλος κατέγραψε προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές (AL) 132,9 εκατ.ευρώ για το τρίμηνο. Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός (AL) του Ομίλου στις 31 Μαρτίου 2020 ήταν 930,0 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 19,0% σε σχέση με τις 31 Μαρτίου 2019. Ειδικότερα, στην Ελλάδα, το ά τρίμηνο του 2020 τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,4% καθοδηγούμενα από υπηρεσίες δεδομένων σταθερής και κινητής.
Η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) σημείωσε αύξηση 2,0%, σε 288,3 εκατ. ευρώ,με το προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA (AL) να ανέρχεται σε 40,8%. Η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλών ταχυτήτων οπτικής ίνας της εταιρείας συνέχισε να σημειώνει πρόοδο, προσελκύοντας 45 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις στο τρίμηνο. Στις 31 Μαρτίου του 2020, οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας ήταν 7,3 εκατ. Τα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν 3,3% στο τρίμηνο, ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων κινητής αυξήθηκαν εντυπωσιακά, κατά 32%. Στις υπηρεσίες τηλεόρασης, ο ΟΤΕ σημείωσε στο τρίμηνο καθαρές προσθήκες 2 χιλιάδων συνδρομητών ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 557 χιλιάδες. Τα έσοδα από έργα ICT αυξήθηκαν περισσότερο από 20% στο τρίμηνο.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στο δεύτερο μισό του Μαρτίου, τα δίκτυα της εταιρείας ήλθαν αντιμέτωπα με μία άνευ προηγουμένου κίνηση, λόγω Covid-19. Στη σταθερή, η ημερήσια κίνηση φωνής αυξήθηκε κατά 45% και η ημερήσια κίνηση data περίπου 50%. Στην κινητή, η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε κατά 90%, ενώ και η τηλεθέαση της COSMOTE TV on demand αυξήθηκε κατά 70%. “Όλες οι υπηρεσίες λειτούργησαν απρόσκοπτα και με άριστη ποιότητα” σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Στη Ρουμανία, η αύξηση κατά 9,5% στα έσοδα οφείλεται κυρίως στην ολοκλήρωση έργων ICT και στις υπηρεσίες χονδρικής, καθώς και στη ζήτηση για υπηρεσίες ευρυζωνικότητας. Το Προσαρμοσμένο EBITDA (AL) διαμορφώθηκε στα 33,8 εκατ.ευρώ ενισχυμένο κατά 31,5% λόγω υψηλότερων περιθωρίων και πρωτοβουλιών εξορθολογισμού κόστους. “Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο της πανδημίας στις λειτουργίες του ΟΤΕ, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση το α ´ τρίμηνο ήταν περιορισμένος. Το εύρος των επιπτώσεων του κορωνοϊού τα επόμενα τρίμηνα θα εξαρτηθεί από τις μελλοντικές εξελίξεις και τα μέτρα της Πολιτείας. Τομείς που αναμένεται να επηρεαστούν ή ήδη επηρεάζονται είναι το B2B, το ICT, οι υπηρεσίες κινητής, οι πωλήσεις συσκευών και το roaming. Η διοίκηση παρακολουθεί στενά την κατάσταση και υλοποιεί προληπτικά σχέδια επιχειρησιακής συνέχειας και περιορισμού του ρίσκου”.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του α´ τριμήνου του 2020, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Mιχάλης Τσαμάζ, ανέφερε: «Παρά την περιορισμένη επίδραση του COVID-19 στο τρίμηνο, η πανδημία άλλαξε ουσιωδώς τις λειτουργίες μας και την οργάνωσή μας. Από την πρώτη μέρα, προτεραιότητά μας ήταν η διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας των ανθρώπων μας και των πελατών μας, αλλά και η απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών μας, τις οποίες οι πελάτες έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω κάθε μέλος της οικογένειας του ΟΤΕ για την προσήλωση και τον ζήλο που επέδειξαν σε αυτή την κρίση. Χάρη στη δική τους δουλειά και τις συνεχιζόμενες επενδύσεις, τα δίκτυα του ΟΤΕ ανταποκρίθηκαν άψογα σε μία άνευ προηγουμένου ζήτηση – στην Ελλάδα η ημερήσια κίνηση δεδομένων αυξήθηκε κατά 50% στη σταθερή και σχεδόν διπλασιάστηκε στην κινητή, χωρίς την παραμικρή επίδραση στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας ή την ταχύτητα”. Και πρόσθεσε “Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας, οικιακούς και εταιρικούς, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με σκοπό να επιταχύνουμε την ανάκαμψη της αγοράς μόλις υποχωρήσει αυτή η κατάσταση έκτακτης ανάγκης”.
Τέλος ο κ. Τσαμάζ ανέφερε πως “παρότι σε αυτή τη φάση δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε πλήρως τον αντίκτυπο που θα έχει η πανδημία στα έσοδά μας, θα προβούμε σε μείωση εξόδων σε όλους τους τομείς, ώστε να μην υπάρξει καμία αλλαγή στους στόχους που έχουμε θέσει για τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) και τις ελεύθερες ταμειακές ροές. Η παρούσα κατάσταση επιβεβαιώνει την ανάγκη ψηφιακοποίησης της εταιρείας και επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας. Σκοπεύουμε, μάλιστα, να αξιοποιήσουμε και μετά την κρίση τα μαθήματα που πήραμε όλο αυτό το διάστημα”.