---
---
---Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την υλοποίηση ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος ύψους 5 δισ. ευρώ έως το 2030 σχεδιάζει η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, που ανακοίνωσε, χθες, τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2019, σε στενή συνεργασία με την ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών (κατέχει το 51% της εταιρίας) και το στρατηγικό επενδυτή State Grid Corporation of China. Ειδικότερα, η εταιρία δρομολογεί τα εξής έργα:

-Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής (προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ). Βρίσκεται στην ωρίμανση της διαγωνιστικής διαδικασίας και στα δύο τμήματα του έργου (καλωδιακές διασυνδέσεις και σταθμοί μετατροπής) και αναμένεται η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων εντός του πρώτου εξαμήνου 2020.

-Διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου (προϋπολογισμού 364 εκατ. ευρώ). Έχει λάβει χώρα η συμβασιοποίηση των έργων κατασκευής του STATCOM και της Γραμμής Μεταφοράς (ΓΜ) 150kV Μολάοι-Τερματικό κι έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής σε Πελοπόννησο και Κρήτη με ορίζοντα ολοκλήρωσης της Διασύνδεσης εντός του 2020.

– Επέκταση Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο. Ολοκληρώθηκε η υποθαλάσσια διασύνδεση στο τμήμα Ρίου-Αντιρρίου, στο πλαίσιο του «Δυτικού Διαδρόμου» (προϋπολογισμού 118 εκατ. ευρώ) που θα συνδέσει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Μεγαλόπολης -μέσω Πάτρας- με την υφιστάμενη Γραμμή Μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου.

-Αναβάθμιση του Βόρειου Διαδρόμου Διασύνδεσης των Κυκλάδων. Ολοκληρώθηκε η ηλέκτριση υποβρύχιων καλωδίων 150 kV στα τμήματα Εύβοιας-Άνδρου και Άνδρου-Τήνου και η ηλέκτριση των Γραμμών. Η Β΄ Φάση των Κυκλάδων θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή νέου Υποσταθμού GIS στη Νάξο και την υποθαλάσσια διασύνδεση της Νάξου με την Πάρο και τη Μύκονο το 2020. Η τελευταία φάση, προϋπολογισμού 389 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί το 2023-2024 με τα νησιά Σέριφος Μήλος- Φολέγανδρος-Σαντορίνη. Το συνολικό έργο συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους.

– Διασύνδεση Σποράδων (προϋπολογισμού 56 εκατ. ευρώ). Το project βρίσκεται στη φάση της υποβολής και τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών για την καλωδιακή διασύνδεση 150 kV στο τμήμα Μαντούδι Ευβοίας-Σκιάθος και την κατασκευή νέου υποσταθμού 150/20kV στη Σκιάθο.

– Διασύνδεση των Δωδεκανήσων (προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ): Το σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων (Κως-Ρόδος-Κάρπαθος) θα διασυνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα έως το 2027.

– Διασύνδεση του ΒΑ Αιγαίου (προϋπολογισμού 935 εκατ. ευρώ): Τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου θα διασυνδεθούν με το ΕΣΜΗΕ το 2029 μέσω της Σκύρου.

Τα μεγέθη του 2019

Τη χρήση του 2019, ο ΑΔΜΗΕ αύξησε κατά 1% τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα στα 249,8 εκατ. ευρώ, από 247,4 εκατ. ευρώ το 2018. Στην αύξηση συνέτειναν η θετική τάση της κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας και η σημαντική αύξηση μη ρυθμιζόμενων εσόδων από παροχή υπηρεσιών σε τρίτους ως αποτέλεσμα της αυξημένης σύνδεσης ΑΠΕ στο Σύστημα Μεταφοράς.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 23,9% σε ετήσια βάση σε 224,1 εκατ. ευρώ έναντι 180,9 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 176,5 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 6,7% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του 2018, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα – μη επαναλαμβανόμενα κονδύλια που αντιστοιχούν σε α) αντιστροφή πρόβλεψης για την έκπτωση μειωμένου ρεύματος που δίνεται σε υπαλλήλους και συνταξιούχους της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. ποσού 15,7 εκατ. ευρώ, β) επιβάρυνση από προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού ποσού 0,6 εκατ. ευρώ (πρόβλεψη 11,5 εκατ. ευρώ το 2018), γ) απελευθέρωση πρόβλεψης για κινδύνους και έξοδα ποσού 4,3 εκατ. ευρώ (απελευθέρωση πρόβλεψης 27,0 εκατ. ευρώ το 2018), δ) ανάκτηση κόστους για το ειδικό έργο του Πολυπόταμου ποσού 27,5 εκατ. ευρώ και ε) έσοδα από ενοίκια οπτικών ινών ποσού 0,7 εκατ. ευρώ προηγούμενων ετών.

Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη στη χρήση 2019 ανήλθαν σε 105,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 28,4% έναντι 82,2 εκατ. το 2018,

Για το 2019, ο όμιλος σημείωσε ρεκόρ επενδύσεων, καταγράφοντας αύξηση 39% στα 249,3 εκατ. ευρώ έναντι 178,2 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ ο καθαρός δανεισμός του διαμορφώθηκε στα 201 εκατ. ευρώ.