Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν άνοδο 57,4% το πρώτο τρίμηνο του 2020, αλλά εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο το 4,3% των συνολικών ταξινομήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της αυτοκινητοβιομηχανίας που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να συμμορφωθούν με αυστηρούς νέους κανόνες κατά της ρύπανσης.
Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) μειώθηκαν κατά 52,9% την ίδια περίοδο, όταν πολλοί εκθεσιακοί χώροι έκλεισαν λόγω του lockdown για τον περιορισμό της πανδημίας του κορωνοϊού, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινήτων ACEA.
Με τις οικονομίες να αντιμετωπίζουν βαθιά ύφεση και πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, οι αναλυτές φοβούνται ότι θα ήταν δυσκολότερο να πεισθούν οι οδηγοί να αποδεχθούν αλλαγές (Όπως ένα νέο αυτοκίνητο, η ηλεκτροκίνηση κλπ).
Από τα 3.054.703 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, το 52% ήταν με βενζίνη και το 28% ήταν ντίζελ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, οι εκθεσιακοί χώροι είναι ανοιχτοί από τα τέλη Απριλίου, αλλά η ζήτηση είναι μαζικά χαμηλή και τα επίπεδα αποθέματος είναι ασυνήθιστα υψηλά σε ό, τι συνήθως είναι η ισχυρότερη περίοδος πωλήσεων, δήλωσε η γερμανική ένωση αντιπροσώπων ZDK.
Η ζήτηση μειώθηκε κατά τουλάχιστον 50% από ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με περισσότερους από τους μισούς από τους 1.357 αντιπροσώπους που ρωτήθηκαν από τη ZDK.
Η αλλαγή σε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνει δυσκολότερη με την καθυστέρηση που θα φερουν τα αδιάθετα οχήματα με καύση καυσίμου.
«Υπάρχουν περίπου 750.000 έως 1 εκατομμύριο αδιάθετα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε γερμανικές αντιπροσωπείες, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ», δήλωσε ο εκπρόσωπος της ZDK, Ulrich Koester.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της ΕΖΕΣ ανήλθαν σε 130.297 την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, δήλωσε η ACEA.
Η Γερμανία επέκτεινε το προβάδισμά της έναντι της Νορβηγίας όσον αφορά τις νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με άνοδο 63,3%. Οι πωλήσεις στη Γαλλία σημείωσαν άνοδο 145,6%, ενώ στη Νορβηγία μειώθηκαν 12,4%.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πουλήσουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα αφού οι νομοθέτες της ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2018 τους διέταξαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 40% μεταξύ 2007 και 2021 και στη συνέχεια κατά 37,5% έως το 2030 ή να επιβληθούν πρόστιμα.
Οι μέσες εκπομπές από καινούργια αυτοκίνητα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2021. Το 2018, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν στατιστικά στοιχεία, το σύνολο ήταν 120,4 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.
Οι αναλυτές της PA Consulting έχουν προβλέψει ότι, βάσει των μέσων επιπέδων εκπομπών στόλου του 2018, οι κατασκευαστές θα πρέπει να πουλήσουν περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια επιπλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια αύξηση των πωλήσεων 1,280% έως το 2021.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν νέα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα για να προσπαθήσουν να καλύψουν τους στόχους.
Η Ομάδα της Volkswagen δήλωσε τον Μάρτιο του 2019 ότι σχεδίαζε να φέρει στην αγορά σχεδόν 70 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2028, ξεκινώντας από το μοντέλο ID3 που έχει οριστεί να χτυπήσει εκθεσιακές αίθουσες το καλοκαίρι. Η BMW αναφέρει ότι σχεδιάζει να προσφέρει 25 εξηλεκτρισμένα μοντέλα έως το 2023, με περισσότερο από τα μισά να είναι πλήρως ηλεκτρικά και η αυτοκινητοβιομηχανία Fiat Chrysler σχεδιάζει οι μάρκες της να προσφέρουν 12 εξηλεκτρισμένα μοντέλα έως το 2021, συμπεριλαμβανομένων τόσο των υβριδικών όσο και των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων όλων των τύπων.
Ωστόσο, η έλλειψη υποδομών φόρτισης θα συνεχίσει να παρεμποδίζει τις πωλήσεις και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα ξεπεράσουν τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα ντίζελ στις πέντε μεγαλύτερες δυτικές ευρωπαϊκές αγορές μέχρι το 2030, δήλωσαν οι ειδικοί προβλέψεων της LMC Automotive.
Τα στατιστικά στοιχεία της Acea έδειξαν ότι οι τριμηνιαίες πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων plug-in αυξήθηκαν κατά 126,5% σε 97.913 οχήματα, με την Γερμανία ξανά να οδηγεί την κούρσα με 258% αύξηση, στα 26.419 αυτοκίνητα.
*Πρώτη δημοσίευση Euractiv.com