Nέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 500 εκατ. ευρώ, το οποίο και θα ολοκληρωθεί έως το 2024 ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας, Χάρης Μπρουμίδης, κατά την διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, πρόκειται για ένα νέο επενδυτικό πλάνο το οποίο θα κινηθεί σε τρεις κυρίως τομείς: «δίκτυα οπτικών ινών και 5G, εμπλουτισμό περιεχομένου στην Vodafone TV και παροχή υπηρεσιών νέας γενιάς και ενδυνάμωση του Vodafone Business και του IoT innovation».
Επιπλέον, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ανακοίνωσε και αναπτυξιακό έργο 40 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά υποθαλάσσια καλώδια οπτικών ινών για διασύνδεση νησιών. Το μεγαλύτερο μέρος αφορά την σύνδεση της Αττικής με Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο και Κρήτη με καλώδιο μήκους 610 χλμ, καθώς και σύνδεση της Κέρκυρας με την ηπειρωτική χώρα με καλώδιο 30 χλμ.
«Το 2019-2020 αποτέλεσε για την Vodafone Ελλάδος μια ισχυρή χρονιά», όπως σημείωσε ο κ. Μπρουμίδης, με τα έσοδα από υπηρεσίες να καταγράφουν αύξηση 3%, ενώ τα συνολικά έσοδα να αυξάνονται κατά 2%. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του γκρουπ, τα συνολικά έσοδα στη χώρα μας διαμορφώθηκαν στα 958 εκατ. ευρώ, τα έσοδα από υπηρεσίες έφτασαν τα 884 εκατ. ευρώ, ενώ το EΒΙTDA διαμορφώθηκε στα 304 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 4,5%.
Πλέον, οι πελάτες της σταθερής τηλεφωνίας της εταιρείας αγγίζουν τις 945.000, ενώ οι συνδρομητές στην τηλεοπτική πλατφόρμα Vodafone TV έφτασαν τις 125.000. Ανέφερε ακόμη πως η εταιρεία, το διάστημα 2015-2019, προχώρησε σε επενδύσεις για υποδομές 590 εκατ. ευρώ (κινητή, σταθερή, καταστήματα προϊόντα, υπηρεσίες κλπ).
Κληθείς να σχολιάσει την έκθεση της φινλανδικής Rewheel η οποία διενεργήθηκε με εντολή της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε ότι «το να κάνει κανείς benchmarking τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, αγορές και καταναλωτικές συνήθειες είναι δύσκολη υπόθεση και απαιτεί την κατάλληλη εμπειρία και εργαλεία. Στην αγορά της Ελλάδας για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των nominal τιμών που αναφέρονται στα site των παρόχων από τις τιμές που πληρώνει εντέλει ο καταναλωτής μετά τις εκπτώσεις που συνήθως εφαρμόζονται.
Γι’ αυτό και μελετώντας κανείς το συγκεκριμένο πόνημα διαπιστώνει αρκετές ανακρίβειες και βλέπει συμπεράσματα που δεν είναι ακριβώς αληθή». Σε ό,τι αφορά τον «τέταρτο παίκτη», ο οποίος σύμφωνα με την μελέτη της φινλανδικής εταιρείας θα συνέβαλε στο να μειωθούν οι τιμές, ο κ. Μπρουμίδης ανέφερε ότι και υπήρξε στο παρελθόν και ετοιμάζεται να υπάρξει στο μέλλον.
«Στα 20 χρόνια πορείας στην αγορά των τηλεπικοινωνιών δεν έχω αντιληφθεί κάποια εταιρεία να έχει εκφράσει ενδιαφέρον για να μπει στην κινητή και να μην της δόθηκε άδεια» σημείωσε χαρακτηριστικά. Όσο για ενδεχόμενη μείωση της φορολογίας, η οποία σύμφωνα με τους παρόχους συμβάλλει στις υψηλές τιμές της κινητής, ο κ. Μπρουμίδης ανέφερε ότι δεν γνωρίζει κάτι περαιτέρω από την αναφορά του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Πιερρακάκη το φθινόπωρο, ότι «υπάρχει πρόθεση της κυβέρνησης προς αυτή την κατεύθυνση». Ωστόσο, ανέφερε ότι η Vodafone ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα του πρωθυπουργού για μείωση των τιμών, έχει διαπλασιάσει τα data στα διαθέσιμα πακέτα της, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό την τιμή των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Πανδημία κορονοϊού
Ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone αναφέρθηκε και στην πανδημία του κορονοϊού και τα νέα δεδομένα που αυτή δημιουργεί στην καθημερινότητά μας. Τόνισε πως το δίκτυο της Vodafone ανταποκρίθηκε επαρκώς, υπήρξαν κάποια μικρά προβλήματα στην αρχή, και πρόσθεσε πως το διάστημα του lockdown είχαμε αύξηση της τάξης του 92% στις υπηρεσίες φωνής και αύξηση 53% στη χρήση του Internet.
Επίσης, σημειώθηκε θεαματική αύξηση στην Vodafone TV, στην οποία η κατανάλωση περιεχομένου αυξήθηκε κατά 142%. Η αύξηση αυτή, σε συνδυασμό με τον τεχνολογικό εμπλουτισμό της πλατφόρμας ο οποίος θα ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα, φέρνουν την τηλεοπτική πλατφόρμα της εταιρείας πιο κοντά στον στόχο των 200.000 χρηστών έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Να θυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε και την αποκλειστική της συνεργασία με το HBO αριθμεί περί τους 125.000 χιλιάδες συνδρομητές. Ωστόσο όμως, όπως είπε, η οικονομική αυτή κρίση που φέρνει η πανδημία δεν θα μπορέσει να αφήσει ανεπηρέαστες της τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, λέγοντας πως αν και δεν θα δεχθούν μεγάλο πλήγμα θα χαθούν έσοδα από το roaming λόγω του δραματικά μειωμένου αριθμού τουριστών που θα επισκεφτούν την χώρα μας.
Επισήμανε πως την περίοδο του lockdown είχαμε τη μαζική υιοθέτηση νέων τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά. «Εφεξής κάθε μέρα που περνάει, θα φέρνει όλο και περισσότερη τεχνολογία παντού. Η ζήτηση για υψηλότερες ταχύτητες είναι συνεχής. Η Vodafone βρίσκεται στην καρδιά της ψηφιακής κοινωνίας και μέσα από τα δίκτυα και τις τεχνολογίες της συμβάλλει σε ένα καλύτερο αύριο για όλους, στηρίζοντας παράλληλα τις ευάλωτες ομάδες που πλήττονται αυτή τη στιγμή περισσότερο» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις δράσεις της εταιρείας καθ΄όλη τη διάρκεια ισχύος των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, αυτές κινήθηκαν στην προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, τη διασφάλιση της απρόσκοπτης επικοινωνίας για όλους, τη διάθεση λύσεων για εργασία και εκπαίδευση από απόσταση, τη συμπαράσταση σε επιχειρήσεις που πλήττονται, τη στήριξη της κοινωνίας και διευκόλυνση της επικοινωνίας και ψυχαγωγίας από το σπίτι, καθώς και τη συμβολή στην προσπάθεια της πολιτείας για αντιμετώπιση της πανδημίας.