Η απόφαση του ΣτΕ που δικαιώνει την Cosco, καθώς αίρονται τα εμπόδια ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, που μέχρι πρότινος είχαν απαγορευθεί λόγω όχλησης της περιοχής από κρατικές υπηρεσίες, αναμένεται να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις μονάδες.
Η διοίκηση της Cosco δικαιώθηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο μετά από προσφυγή που έκανε στο παρελθόν έναντι της Περιφέρειας Αττικής, καθώς είχε δώσει αρνητική απάντηση σε σχετικό αίτημα του ΟΛΠ επικαλούμενη τα επίπεδα όχλησης στην περιοχή. Ανάλογη απόφαση είχε εκδώσει η ΕΣΑΛ του υπουργείου Ναυτιλίας βάζοντας φρένο στις επιδιώξεις των Κινέζων.
Ωστόσο, η επάνοδο της Νέας Δημοκρατίας στην κυβέρνηση από τον περασμένο Ιούλιο αποφάσισε να κάνει παρεμβάσεις στη νομοθεσία περί όχλησης και οι νομοθετικές αλλαγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έστρωσαν, επι της ουσίας, το χαλί για τη δικαίωση του ΟΛΠ από το ΣτΕ.
Οι επαγγελματικοί Φορείς του Πειραιά, και στο παρελθόν, είχαν διατυπώσει την διαφωνία στην προοπτική η Cosco να εισέλθει στον τομέα των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, ενώ υπάρχουν έντονες αντιδράσεις από τις ιδιωτικές μονάδες που βρίσκονται στην ευρύτερη ζώνη του Πειραιά και προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας κ. Βασίλης Κανακάκης λέει ότι είναι μία εξέλιξη που δεν σηματοδοτεί ότι ο ΟΛΠ και η Cosco θα εισέλθει στις επισκευές πλοίων. Αναφέρει ότι περιμένουν να καθαρογραφεί η απόφαση, αλλά και ότι ήταν αναμενόμενη η δικαίωση του ΟΛΠ, καθώς το ΣτΕ δεν εισήλθε στην ουσία της υπόθεσης και πρόκειται για ένα βήμα που δεν διασφαλίζει τα σχέδια των Κινέζων.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου τονίζει ότι τα σχέδια τους θα ακυρωθούν στην πράξη με συνδικαλιστική δράση και θα μας βρουν απέναντι επισημαίνοντας ότι η διοίκηση της Cosco «έσπειρε ανέμους και θα θερίσει θύελλες».
Η παραχώρηση της σύμβασης του ΟΛΠ δεν προβλέπει αντίστοιχες δραστηριότητες και όσες αποφάσεις κι αν ληφθούν η Cosco δεν θα αλλάξει το status quo στο λιμάνι.
Οι επιχειρήσεις, αλλά και οι εργαζόμενοι στις αντίστοιχες μονάδες επισκευών, θεωρούν ότι η είσοδος της Cosco στη δημιουργία ναυπηγείου θα αλλάξει τα δεδομένα, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό. Πάντως, η διοίκηση του ΟΛΠ σχολίασε θετικά την απόφαση του ΣτΕ και προτίθεται να προσφέρει υπηρεσίες ως υπερεργολάβος, καθώς το κύριο έργο θα εκτελείται από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις.
Η άδεια ναυπηγείου στην Cosco αναμένεται να φέρει αναταραχή στο λιμάνι. Αρκετοί φορείς αντιδρούν, όπως το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, που σε ανακοίνωση του αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι η ΟΛΠ ΑΕ φαίνεται να αποκτά τη δυνατότητα να μετατρέψει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος σε ναυπηγείο, ενώ, σε αντιπαράθεση, επισημαίνεται ότι η αρχική σύμβαση παραχώρησης της περιοχής που ελέγχεται από τον ΟΛΠ, μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και λιμανιού, δεν επιτρέπει τη λειτουργία ναυπηγείου, παρά μόνο επισκευαστικής βάσης.
Ανεξαρτήτως των όποιων εξελίξεων δρομολογήσει η απόφαση του ΣτΕ (η οποία όμως δεν έχει καθαρογραφεί ακόμα ώστε όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές να έχουν πρόσβαση στο σκεπτικό), που αφορά στην άδεια ναυπηγείου της ΟΛΠ ΑΕ, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά πιστεύει ακράδαντα στην αναγκαιότητα διαλόγου και οι ελληνικές ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις και τα μικρά ναυπηγεία να έχουν «ανοικτή πρόσβαση» στην αποκλειστική δραστηριότητά τους.