Έχει αργήσει, αλλά μπαίνει σιγά-σιγά στην τελική ευθεία. Ο λόγος για την κατασκευή του αμαξοστασίου Τραμ στο Ελληνικό και συγκεκριμένα για την επέκταση της υφιστάμενης εγκατάστασης, έργο που σέρνεται εδώ και αρκετά χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφέρεια Αττικής προχώρησε στη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης, με αποδέκτη την Αττικό Μετρό, για την υποβολή προτάσεων έργων (πράξεων), δηλαδή τεχνικού δελτίου στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος “Αττική” για την επέκταση του αμαξοστασίου Τραμ στο Ελληνικό, έργο προϋπολογισμού 17,7 εκατ. ευρώ.
Το έργο
Με την Αττικό Μετρό να καλείται να υποβάλει το τεχνικό δελτίο μέχρι τις 10 Αυγούστου, το νέο αμαξοστάσιο είναι απαραίτητο στο πλαίσιο της δυτικής επέκτασης του δικτύου Τραμ στον Πειραιά, για το οποίο έχει υπάρξει προμήθεια νέων οχημάτων τραμ. Ήδη η Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει δημοπρατήσει και έχει υπογράψει σύμβαση για την προμήθεια 25 νέων οχημάτων τραμ των οποίων οι πρώτες δοκιμές θα ξεκινήσουν τον Αύγουστο. Ταυτόχρονα, οι εγκαταστάσεις του υφιστάμενου αμαξοστασίου δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες εναπόθεσης και συντήρησης των νέων οχημάτων τραμ και γι’ αυτό από το 2003 παραχωρήθηκε έκταση 5.000 τ.μ. παραπλεύρως του υφιστάμενου αμαξοστασίου στο Ελληνικό από την κτηματική εταιρεία του Δημοσίου στην τότε ΤΡΑΜ Α.Ε. και νυν ΣΤΑΣΥ Α.Ε. για την επέκτασή του.
Στο πλαίσιο αυτό, η επέκταση του αμαξοστασίου περιλαμβάνει τη δημιουργία 22 νέων στεγασμένων θέσεων εναπόθεσης συρμών, αλλά και την υλοποίηση τροποποιήσεων – αναβαθμίσεων στο υφιστάμενο κτίριο συντήρησης, ώστε να είναι δυνατόν να καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες εναπόθεσης και συντήρησης των νέων οχημάτων τραμ.
Τα 25 οχήματα
Υπενθυμίζεται ότι η προμήθεια εξοπλισμού τηλεματικής και την ανάπτυξη λογισμικού οχήματος για τα 25 νέα οχήματα «Citadis XO5» έχει ανατεθεί στην εταιρεία AMCO, η οποία αποτελεί υπεργολάβο του γαλλικού ομίλου Alstom που θα κατασκευάσει τα οχήματα.
Στο πλαίσιο του έργου, η AMCO θα προμηθεύσει την Alstom με τον απαραίτητο εξοπλισμό τηλεματικής, ο οποίος θα εγκατασταθεί στα νέα οχήματα (υπολογιστές οχήματος, οθόνες οδηγού, εξοπλισμός επικοινωνίας) και θα υλοποιήσει την εφαρμογή λογισμικού, η οποία θα εξασφαλίζει την επικοινωνία του εξοπλισμού τηλεματικής τόσο με το σύστημα TCMS (Train Control Management System) των νέων οχημάτων ΤΡΑΜ όσο και με τον εξοπλισμό πληροφόρησης επιβατών εντός των οχημάτων (οθόνες ενημέρωσης επιβατών, σύστημα ηχητικής αναγγελίας, σύστημα καταμέτρησης επιβατών).
Ταυτόχρονα, η νέα εφαρμογή λογισμικού θα εξασφαλίζει το integration των νέων οχημάτων με το υφιστάμενο σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων και ενημέρωσης επιβατών του ΤΡΑΜ. Η εφαρμογή θα επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου του ΤΡΑΜ τόσο μέσω 4G όσο και μέσω TETRA και θα παρέχει τη δυνατότητα αποστολής αυτοματοποιημένων ζητήσεων προτεραιότητας στους μηχανισμούς αλλαγών και στους φωτεινούς σηματοδότες του δικτύου του ΤΡΑΜ, ώστε να υλοποιείται το «Πράσινο Κύμα» που ήδη εφαρμόζεται στο ΤΡΑΜ της Αθήνας.
Οι πρώτες δοκιμές στο δίκτυο του ΤΡΑΜ αναμένεται να ξεκινήσουν τον Αύγουστο του 2020, όταν θα παραδοθεί το πρώτο δοκιμαστικό όχημα.