Στα ύψη εκτοξεύτηκαν οι πωλήσεις του τσίπουρου την περίοδο της καραντίνας. Οι καταναλωτές άδειασαν τα ράφια των σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις τους να σημειώνουν άνοδο 61%. Μετά τις αναγκαίες προμήθειες σε βασικά είδη διατροφής, όπως σε ζυμαρικά και όσπρια οι καταναλωτές το… έριξαν έξω μέσα στο σπίτι, πίνοντας και τρώγοντας.
Στα… διαλείμματα έκαναν εργασίες, όπως μικρές επιδιορθώσεις στο σπίτι που είχαν παραμελήσει λόγω δουλειάς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, η διασκέδαση… εντός τειχών και η κατανάλωση ποτών έφερε άνοδο πωλήσεων και σε άλλες κατηγορίες, όπως ήταν το ρούμι, όπου σημειώθηκε αύξηση +16%, η τεκίλα με άνοδο +14% και το τζίν +15%. Σε καλά επίπεδα κινήθηκαν και οι πωλήσεις του κρασιού τον Απρίλιο, αλλά δεν είχαν την εντυπωσιακή άνοδο που κατέγραψαν τα παραπάνω ποτά. Πάντως, το Μάρτιο σημειώθηκε πτώση σε διψήφιο ποσοστό, καθώς οι καταναλωτές αγόραζαν μόνο τρόφιμα.
Η καραντίνα έδωσε περισσότερο χρόνο για την ενασχόληση των γονέων με τα παιδιά, που έσπευσαν να αγοράσουν σχολικές μπογιές, οι οποίες σημείωσαν άνοδο των πωλήσεων κατά +137%, σχολικά βιβλία +71% και επιτραπέζια παιχνίδια +64%. Παράλληλα, αφιερώθηκε χρόνος για μικροεπισκευές στο σπίτι.
Οι κόλλες βαρέως χρήσεων αυξήθηκαν +164%. Αρκετοί καταναλωτές έκαναν τον ηλεκτρολόγο και τον υδραυλικό με τις αντίστοιχες πωλήσεις να σημειώνουν άνοδο +90% και 60%, αντίστοιχα. Τα αθλητικά είδη ενισχύθηκαν κατά 85%.
Σε πολύ καλά επίπεδα κινήθηκε η κατηγορία του καφέ. Οι καταναλωτές ξεπέρασαν το παραδοσιακό ελληνικό και επεκτάθηκαν σε πιο αρωματικές ποιότητες. Οι πωλήσεις τους είχαν άνοδο 57%.
Οι καταναλωτές την περίοδο της καραντίνας επέλεξαν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ για τις αγορές, συμβάλλοντας στην αύξηση του μέσου κόστους καλαθιού.
Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Μαρτίου μέχρι τα τέλη Απριλίου τρέχει ασταμάτητα ανά εβδομάδα, εμφανίζοντας διψήφιο ποσοστό, ενώ κάποιες εβδομάδες καταγράφηκε αύξηση έως 35% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Οι προβλέψεις για την αγορά των σούπερ μάρκετ τη φετινή χρονιά είναι άκρως θετικές, καθώς αναμένεται οι πωλήσεις να ενισχυθούν κατά 13,7%. Πρόκειται για πολύ καλές επιδόσεις αν επιβεβαιωθούν οι οποίες συγκρίνονται με τις καλές εποχές της δεκαετίας του 2000. Ο τζίρος των καταστημάτων του λιανεμπορίου ενισχύθηκε κατά 15,7% από τις αρχές του έτους μέχρι την Κυριακή 19 Απριλίου 2020. Ανήλθε σε 2,2 δις. ευρώ αυξημένος κατά 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι που ήταν 1,9 δισ ευρώ.