ΔΕΗ
ΔΕΗ
ΔΕΗΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Από αύριο που ξεκινά η άρση των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας θα αρχίσουν να φαίνονται και οι συνέπειες που είχε ο κοροναϊός στην εισπραξιμότητα της ΔΕΗ. Με δεδομένο ότι, αφενός υπήρχε ο περιορισμός των μετακινήσεων και αφετέρου ορισμένοι πελάτες αντιμετώπιζαν προβλήματα με την καταβολή της δικής τους μισθοδοσίας, οι καταναλωτές καθυστέρησαν σε μεγάλο βαθμό τις πληρωμές τους προς την επιχείρηση. Οι εκτιμήσεις στην αρχή της κρίσης έκαναν λόγο για ποσοστό άνω του 30% που δεν πλήρωσε τον λογαριασμό ρεύματος λόγω αντικειμενικών δυσκολιών.

Ως δεύτερη παράμετρος στην εξίσωση της οικονομικής ζημίας που θα προκληθεί από τις συνέπειες του κοροναϊού, πέρα από την αδυναμία των καταναλωτών να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους, είναι η σταδιακή μείωση των μέτρων για την ενίσχυση της οικονομίας και των επιχειρήσεων. Αυτό φυσικά θα δώσει περισσότερο φως και αναφορικά με την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις συνέπειες που δημιούργησε η covid-19 ενώ θα δείξει και την πραγματική ζημία που υπέστησαν μεσούσης της υγειονομικής κρίσης.

Μια τρίτη σημαντική πτυχή του ζητήματος είναι και οι περιπτώσεις των καταναλωτών που, ενώ είχαν την οικονομική και πρακτική δυνατότητα αποπληρωμής της οφειλής τους, δεν έλαβαν -ή έλαβαν καθυστερημένα- τον λογαριασμό στην επιχείρηση ή την κατοικία τους εξαιτίας προβλημάτων που αντιμετώπιζαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Σ’ αυτό θα πρέπει να υπολογίζεται ότι περί τους 600.000 λογαριασμούς καθυστέρησαν να παραδοθούν εξαιτίας της κατάστασης που διαμόρφωσε ο κοροναϊός προκαλώντας έντονο εκνευρισμό σε παράγοντες της αγοράς.

Από εκεί και πέρα, το μεγάλο ερωτηματικό στην εξίσωση είναι ο βαθμός ανταπόκρισης του καταναλωτικού κοινού στις υποχρεώσεις του απέναντι στην επιχείρηση μετά την αναστολή των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και η δυνατότητά του να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Η εν γένει κατάσταση της οικονομίας και, στην περίπτωση των οφειλών που αφορούν επιχειρήσεις, η πτώση του τζίρου και οι οικονομικές απώλειες στην περίοδο της καραντίνας αναμένεται να επηρεάσουν ιδιαίτερα τις νέες συνθήκες.

Εξίσου σημαντικές, ωστόσο, είναι και οι προσπάθειες που έγιναν από πλευράς επιχείρησης προκειμένου να διευκολυνθεί το καταναλωτικό κοινό στις συναλλαγές του. Προς αυτή την κατεύθυνση, ξεκίνησε η λειτουργία του 11770 για την πληρωμή λογαριασμών τηλεφωνικά, με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα και χωρίς τη χρήση του κωδικού pin. Η πληρωμή εν προκειμένω γινόταν μόνο με τον κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής και τον αριθμό χρεωστικής / πιστωτικής κάρτας.

Με αφορμή αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι στη ΔΕΗ επικρατεί ικανοποίηση αναφορικά με την ταχύτητα προσαρμογής της επιχείρησης στις νέες συνθήκες που επιβλήθηκαν λόγω του κοροναϊού. Άλλωστε μέσα στην εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Στάσσης, αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες για επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών που προσφέρει η ΔΕΗ και έκανε λόγο για διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας αλλά και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη.

Τέλος, σε μια προσπάθεια να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες εξυπηρέτησης και να ελαφρύνει τα ελληνικά νοικοκυριά, η ΔΕΗ είχε πάρει και μία σειρά μέτρων που περιελάμβαναν: δωρεάν πάγιο για όλους, 5 ευρώ έκπτωση σε πελάτες με e-bill, έκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες και σε καταναλώσεις άνω των 2.000 KW/h, διεύρυνση ωραρίου 11770 καθώς και ηλεκτρονικές πληρωμές χωρίς προμήθειες. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία προχώρησε και σε δωρεά ύψους 5 εκατ. ευρώ για αγορά 507.600 μασκών τύπου FPP2 και 12,022 προστατευτικών στολών τύπου Tyvec.