Δύο σημαντικές εκκρεμότητες επιχειρεί να τακτοποιήσει το υπουργείο Υποδομών όσον αφορά το έργο της κατασκευής της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος που έχει κόστος κατασκευής 350 εκατ. ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο βρίσκεται στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου όπου οι τρεις προεπιλεγέντες υποψήφιοι, οι εταιρίες Ελλάκτωρ- Vinci, ΤΕΡΝΑ και METKA έχουν υποβάλει τις προτάσεις τους, όπως και προμελέτη του συστήματος της αρτηρίας και των κόμβων. Η αναθέτουσα αρχή, η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης έχει αποφασίσει ότι θα προχωρήσει στη σύνθεση των προτάσεων των τριών κατασκευαστικών, ώστε να καταλήξει στο βασικό σχεδιασμό και την ολοκλήρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Αυτά με τελικό σταθμό την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, όπου οι τρεις υποψήφιοι θα κονταροχτυπηθούν για να διεκδικήσουν την κατασκευή του έργου, διαδικασία που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το 2021.
Οι εκκρεμότητες
Πρέπει όμως, να «κλείσουν» δύο βασικές εκκρεμότητες, οι οποίες περιλαμβάνουν:
-την εκπόνηση προμελέτης οδοποιίας και υδραυλικών έργων για την περιμετρική οδό της Σαλαμίνας (οδικό τμήμα από την έξοδο της υποθαλλάσιας σήραγγας έως τον Κόμβο Φανερωμένης). Το έργο, ύψους 43,4 χιλ. ευρώ, αυτό θα υλοποιήσει η συμβουλευτική εταιρία ΝΑΜΑ, λαμβάνοντας υπόψη τα αιτήματα του Δήμου Σαλαμίνας, τα οποία αφορούν:
α) στην πρόβλεψη κόμβου στην περιμετρική οδό της Σαλαμίνας για την εξυπηρέτηση πρόσβασης του ανοιχτού Ευριπίδειου θεάτρου και του Ιερού Ναού της Παναγίας Ελευθερώτριας, β) στην πρόβλεψη χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών της νησίδας του Αγίου Γεωργίου (στην περιοχή από την έξοδο της υποθαλλάσιας σήραγγας έως την παραλιακή οδό του λιμένα Παλουκίων),
γ) στην κατασκευή προκυμαίας για τη στάθμευση πορθμείων στη συνδετήρια της νησίδας Αγίου Γεωργίου με τα Παλούκια και
δ) στη διερεύνηση των υφιστάμενων δικτύων του Δήμου Σαλαμίνας ως προς τη δυνατότητα παραλαβής των υδραυλικών φορτίων της παράκαμψης και μελέτη νέων υδραυλικών έργων της παράκαμψης, εφόσον δεν υφίσταται τέτοια δυνατότητα
– την εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης στην περιοχή του έργου της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης νήσου Σαλαμίνας, έργο αξίας περίπου 72 χιλ. ευρώ που θα υλοποιήσει η εταιρία ΜΣΜ Consulting. Η μελέτη αυτή-που θα λάβει χώρα αναγκαστικά όταν αρθεί το lockdown- περιλαμβάνει τη διεξαγωγή έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου, ώστε να διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά της μετακίνησης και να προσδιοριστεί το κυκλοφοριακό μοντέλο.
Το έργο
Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνος – Περάματος περιλαμβάνει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χιλιομέτρων με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα) μεταξύ της νήσου Σαλαμίνος και του Περάματος Αττικής, καθώς και οδικών τμημάτων παράκαμψης των δύο πόλεων μήκους περίπου 14,5 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό που μπορεί να αλλάξει όταν ολοκληρωθούν οι δύο παραπάνω εκκρεμότητες, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραµαγκά, µε την οποία συνδέεται µε ανισόπεδο κόµβο, οδεύει εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραµαγκά και µέχρι την περιοχή του κολυµβητηρίου Περάµατος όπου δηµιουργείται κόµβος για την σύνδεσή του µε την υφιστάµενη οδό Περάµατος-Κερατσινίου-Πειραιά.
Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη µε οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου κατ΄ επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της νήσου Αγίου Γεωργίου µε τον Ναύσταθµο. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δηµιουργία κόµβου για τη σύνδεση µε την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αµπελακίων / Σαλαµίνας καθώς και µε το Ναύσταθµο, διατηρουµένης και της σύνδεσης της οδού Αµπελακίων / Σαλαµίνας µε τον Ναύσταθµο. Στη συνέχεια ακολουθεί όδευση Βόρεια του οικισµού των Παλουκίων και δηµιουργία δεύτερου κόµβου εισόδου προς τον Ναύσταθµο.