Το επιχειρησιακό σχέδιο επανεκκίνησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και σε συνδυασμό με την συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, μετά την κρίση του κορονοϊού, ήταν το αντικείμενο τηλεδιάσκεψης που είχε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής με τη διοίκηση του Οργανισμού, και τη συμμετοχή του υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη και του γενικού γραμματέα, Νίκου Σταθόπουλου.
Ο κ. Κώστας Καραμανλής ζήτησε από τους συμμετέχοντες αναλυτική ενημέρωση σχετικά με:
– την πορεία εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης του Covid-19,
– την οικονομική διαχείριση του Οργανισμού, σε σχέση με τη μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω της πανδημίας,
– την πορεία της συνεργασίας του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ,
– τη συντήρηση των οχημάτων,
– τον προγραμματισμό ενοικίασης λεωφορείων,
– την πορεία της αναδιάρθρωσης του οργανισμού.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, κατά τις ώρες αιχμής (06:00-10:00 και 14:00 -18:00) κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 295 λεωφορεία (220 οχήματα του ΟΑΣΘ και ακόμη 75 που προέκυψαν από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ). Διαβεβαίωσε πως ο αριθμός των επιβατών ανά λεωφορείο δεν ξεπερνάει τα 25 άτομα, όπως άλλωστε ορίζει και η σχετική ΠΝΠ, ενώ εφαρμόζονται κατά γράμμα οι οδηγίες προφύλαξης του ΕΟΔΥ για τους εργαζόμενους. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα του Οργανισμού, αυτά είναι μειωμένα, ευελπιστώντας σε καλύτερα αποτελέσματα με τη σταδιακή άρση των μέτρων – όποτε αποφασιστεί – από την κυβέρνηση. Στόχος είναι, περί τα μέσα Μαΐου, εφόσον αρθούν όλα τα μέτρα, να κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη έως και 350 λεωφορεία (αύξηση που θα βασιστεί στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στην βελτίωση της συντήρησης). Το φθινόπωρο με την ολοκλήρωση του διαγωνισμό για leasing στόχος είναι να φτάσουμε προοδευτικά στα 500 οχήματα.
Όπως είπε στους συμμετέχοντες στη τηλεδιάσκεψη ο κ. Κώστας Καραμανλής, «ο ΟΑΣΘ γυρίζει σελίδα» ώστε σταδιακά να επανέλθει σε επίπεδο, στόλου και συχνότητας, των υπηρεσιών του 2014, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.