Λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη του νέου A3 Sportback, η Audi αποκαλύπτει και το A3 Sedan.
Η τετράθυρη έκδοση ξεχωρίζει για την κομψότητα και τον σπορ χαρακτήρα, ενώ και αυτό το μοντέλο, όπως όλα τα τελευταία μπαίνει στην εποχή της ψηφιοποίησης και είναι πλήρως συνδεδεμένο.
Φέρει πολλές καινοτομίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, προσφέροντας πρωτόγνωρη αίσθηση ελέγχου, άνεσης και ασφάλειας στην κατηγορία.
Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του είναι 4 εκατοστά μεγαλύτερο, στα 4,50 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο, στα 2,64 μέτρα. Το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 2 εκατοστά, στα 1,82 μέτρα και τώρα είναι ένα εκατοστό ψηλότερο, στα 1,43 μέτρα.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χώρου για το κεφάλι (σχεδόν 2 εκατ. στο μπροστινό μέρος). Η θέση του καθίσματος οδηγού έχει χαμηλώσει και δίνει περισσότερο χώρο στους αγκώνες. Στα 425 λίτρα παρέμεινε η χωρητικότητα για τις αποσκευές, η οποία είναι ίδια με αυτή του προηγούμενου μοντέλου.
Στο μπροστινό μέρος επιβλητική είναι η παρουσία της κυψελωτής μάσκας, που πλαισιώνεται από εντυπωσιακούς προβολείς. Αυτοί είναι πολύ εντυπωσιακοί και στο πλάι σχηματίζουν τραπεζοειδείς γωνίες, φιλοξενώντας την τεχνολογία Matrix LED ως φώτα ημέρας. Η αεροδυναμική επωφελείται από το υψηλότερο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα να πετυχαίνει συντελεστή Cd 0,25, που θεωρείται από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας.
Το πιλοτήριο του A3 Sedan εστιάζει αποκλειστικά στον οδηγό, με το ταμπλό και την κεντρική οθόνη αφής να έχουν κλίση ελαφρώς προς αυτόν. Η οθόνη είναι 10,1 ιντσών και είναι διαισθητική στη λειτουργία.
Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι επίσης ιδιαίτερα αποτελεσματικά χάρη στη στενή δικτύωση.
Στο μπροστινό σύστημα Audi presense, η κάμερα πίσω από τον εσωτερικό καθρέφτη λειτουργεί μαζί με το μπροστινό ραντάρ με το σύστημα να εξασφαλίζει την πρόληψη ατυχημάτων ή τουλάχιστον τη μείωση της σοβαρότητάς τους. Το στάνταρ σύστημα αποφυγής σύγκρουσης χρησιμοποιεί επίσης τα δεδομένα από αυτό το σύστημα αισθητήρων. To προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, αποτελεί μια καινοτομία που είχαμε συνηθίσει σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, υποστηρίζει τον οδηγό κατά την διάρκεια της οδήγησης και προσφέρει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης.
Το νέο Audi A3 Sedan στο λανσάρισμα θα διατίθεται με μια επιλογή δύο κινητήρων TFSI και ενός κινητήρα TDI.
Ο 35 TFSI είναι ένας βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων, που παράγει 150 ίππους και διατίθεται σε δύο συνδυασμούς. Με ένα νέο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή μ’ ένα αυτόματο Stronic επτά σχέσεων. Το κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic χρησιμοποιεί ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt. Ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, υποστηρίζει τον κινητήρα με ροπή έως και 50 Nm κατά την εκκίνηση και επιτρέπει στο A3 Sedan να ρολάρει με τον κινητήρα σβηστό, σε πολλές περιπτώσεις.
Στην καθημερινή οδήγηση, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, μειώνει την κατανάλωση έως και 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. O πετρελαιοκινητήρας 2.0 TDI που αποδίδει 150 ίππους συνδυάζεται επίσης με ένα επτά σχέσεων Stronic, όπου οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται μέσω ενός νέου μοχλού compact διαστάσεων, χρησιμοποιώντας τεχνολογία shift-by-wire.
Οι παραγγελίες του νέου A3 Sedan ξεκινούν στη Γερμανία άμεσα, με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν. Ακριβής πρόβλεψη για το λανσάρισμα του νέου AudiA3 Sedan στην Ελλάδα δεν είναι δυνατή αυτή τη στιγμή, υπολογίζεται να ακολουθήσει με διαφορά ενός – δύο μηνών το αντίστοιχο λανσάρισμα του νέου A3 Sportback, το οποίο αναμένεται αρχές φθινοπώρου, με τις τιμές να ανακοινώνονται λίγο πριν.