Μειωμένη ως και 90% καταγράφεται η επιβατική κίνηση της αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, καθώς οι πολίτες έχουν περιορίσει σημαντικά τις μετακινήσεις τους λόγω κορονοϊού, όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Την ίδια ώρα, ωστόσο, η εκτέλεση της σύμβασης που αφορά στην παραχώρηση 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ προχωρά με γοργό ρυθμό.
Συγκεκριμένα, με τα αστικά λεωφορεία μετακινούνται 1,1-1,2 εκατ. επιβάτες σε μηνιαία βάση, με τα έσοδα από τα εισιτήρια να υπολογίζονται σε λιγότερα των 750.000 ευρώ/μήνα, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕΑ.
Στο μεταξύ, με τέσσερις γραμμές αστικής συγκοινωνίας του ΟΑΣΘ, πολλαπλάσια δρομολόγια και χωρίς καμιά αύξηση κομίστρου ξεκινά από αύριο η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε» το συγκοινωνιακό της έργο στον νομό. Πρόκειται για τις γραμμές (80) «Θεσσαλονίκη – Μάλγαρα», (81) «Θεσσαλονίκη – Κουφάλια», (82) «Θεσσαλονίκη – Καλλιθέα» και (53) «Τοπική Γραμμή Σίνδου», που θα εξυπηρετούνται με 17 οχήματα.
Άμεσα δε, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕΘ, θα δρομολογηθούν και άλλα οχήματα για τις επόμενες γραμμές που θα ενσωματώσει η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης». Αυτές είναι οι γραμμές: (51) «Σίνδος – Νέος Σιδ. Σταθμός» και (54) «Νέος Σιδ. Σταθμός – Ιωνία».
Μετά και την προαναφερόμενη εξέλιξη, θα υπολείπεται -σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ- η λειτουργία τεσσάρων τελευταίων γραμμών του ΟΑΣΘ που θα αναλάβει η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης» και η γραμμή (9) «ΝΣΣ – Λαχαναγορά», που ανέλαβε η «ΚΤΕΛ Κιλκίς».
«Μάλιστα, οι οδηγοί των ΚΤΕΛ ήδη παροτρύνουν, με οδηγίες τους, επιβάτες να εκδίδουν και να επικυρώνουν εισιτήρια, ενώ αναμένεται -για πρώτη φορά- να χορηγούν και εισιτήρια με αντίτιμο, καλλιεργώντας στον πολίτη την κουλτούρα του συνετού και υπεύθυνου χρήστη της αστικής συγκοινωνίας», επισήμαναν σε κοινή τους δήλωση ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Ιωάννης Καλογερούδης και Γιάννης Τόσκας αντίστοιχα.