The BMW i3 Edition Roadstyle and i8 Ultimate Sophisto Edition
The BMW i3 Edition Roadstyle and i8 Ultimate Sophisto Edition
The BMW i3 Edition Roadstyle and i8 Ultimate Sophisto EditionΠηγή Εικόνας: BMW

Η φετινή χρονιά αναμένονταν να ήταν μια εξαιρετική περίοδος για την ηλεκτροκίνηση. Όλα ήταν έτοιμα για να δοθεί το πράσινο φως της μεγάλης εκκίνησης. Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν σχεδιάσει τα πλάνα τους για να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ από την άλλη πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας ήταν έτοιμες να μπουν στον χώρο δημιουργώντας μια σειρά από υποδομές φόρτισης.

Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν προγραμματίσει να βγάλουν στην κυκλοφορία μια σειρά από νέα ηλεκτρικά μοντέλα. Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. που αναβλήθηκε. ουσιαστικά θα άναβε το πράσινο φως. Όμως η πανδημία του κορονοϊού έβαλε στα συρτάρια τα συγκεκριμένα πλάνα και άνοιξε άλλα πλάνα. Αυτά της μείωσης των εξόδων και της επιβίωσης κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς κάθε εβδομάδα που περνάει χωρίς παραγωγή τους στοιχίζει ακριβά.

Όμως το «πάγωμα» των πωλήσεων είναι παροδικό, αφού αναλυτές αναφέρουν ότι το χαμένο έδαφος, στο μέτρο του δυνατού και όχι στον βαθμό που αναμένονταν, θα προσπαθήσουν να το καλύψουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, όταν θα έχει ξεπεραστεί ο εφιάλτης της πανδημίας.

Ήδη πολλά νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα είχαν γραμμή παραγωγής στην Κίνα έχουν μείνει πίσω. Η Tesla στο εργοστάσιο της Σαγκάης, η Genenal Motors που είχε προγραμματίσει γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Mercedes με το ηλεκτρικό EQC στο εργοστάσιο της στο Πεκίνο, η ΒΜW που προγραμμάτισε να ξεκινήσει την παραγωγή του ix3, η Volkswagen με δύο εργοστάσια στην Κίνα, αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να πατήσουν φρένο στην παραγωγή, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το ερώτημα που γεννάται είναι αν υπάρχει άμεσα η διάθεση από τους πολίτες να αποκτήσουν τώρα αυτά τα αυτοκίνητα ή αν η πανδημία του κορονοϊού οδηγήσει όλη την ηλεκτροκίνηση αρκετά πίσω, αφού η ζήτηση παραμένει υποτονική και θα χρειαστεί ένας αρκετά μεγάλος χρονικός ορίζοντας για να μπορέσουν να επουλωθούν οι πληγές.

Το ζήτημα είναι να υπάρξει μια επανεκκίνηση στις πωλήσεις της Κίνας, τώρα που η πανδημία εκεί υποχώρησε. Είναι η χώρα που θα δώσει και το σύνθημα της αγοράς στον τομέα της αυτοκίνησης. Οι βιομηχανίες της Ευρώπης απλά θα αναλύσουν τα δεδομένα των επόμενων εβδομάδων και θα αποφασίσουν για το πλάνο που θα ακολουθήσουν. Όμως το σίγουρο είναι ότι τα πράγματα δεν θα γίνουν όπως πριν την πανδημία.