Συνήθως, τα τελευταία χρόνια, υπό φυσιολογικές συνθήκες, αυτό που στην αγορά και στα διαδικτυακά στέκια συζητιέται πριν το Πάσχα στο λιανεμπόριο είναι οι διαφημίσεις (και οι προσφορές) του Jumbo… Φέτος όμως αγνοούνται, λόγω κορωνοϊού, lockdown και περιορισμών κυκλοφορίας, όχι μόνο οι διαφημίσεις του μεγαλεμπόρου αλλά αμφισβητείται και η λειτουργία του εμπορικού γίγαντα που δημιούργησε ο Απόστολος Βακάκης…
Τι εννοούμε;
Μα το ότι «μπλόκαρε», ως φαίνεται, το ηλεκτρονικό κατάστημα ενός από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της χώρας, – εάν όχι του μεγαλύτερου: του ομίλου Jumbo. Αποτέλεσμα; Η εταιρεία να μην είναι σε θέση να εξυπηρετήσει νέες παραγγελίες και γι’ αυτό στην ιστοσελίδα της εμφανίζεται, εδώ και μέρες, το εξής μήνυμα:
«Λόγω της κατακόρυφης αύξησης των παραγγελιών, δεν είναι εφικτό να πραγματοποιήσετε την παραγγελία σας σήμερα. Ζητούμε την κατανόηση σας καθώς καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να ικανοποιήσουμε όλους τους πελάτες μας και ταυτόχρονα να μειώσουμε το χρόνο αναμονής των παραγγελιών σας. Προς διευκόλυνσή σας μπορείτε να συνεχίσετε να προσθέτετε προϊόντα στο καλάθι σας για τη μελλοντική σας παραγγελία. Σας παρακαλούμε προσπαθήστε να πραγματοποιήσετε την παραγγελία σας αύριο».
Πελάτες της εταιρείας αναφέρουν στο economix.gr (έχουμε και στοιχεία…) ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο το e-shop της Jumbo έγραφε ότι είναι αδύνατη η παραγγελία λόγω αυξημένου φόρτου και να ξαναπροσπαθήσει ο επισκέπτης να ολοκληρώσει την επόμενη ημέρα – όπου και πάλι μετά από κάποια ώρα έβγαινε το ίδιο μήνυμα!
Ωστόσο, το…αύριο αυτό δεν έρχεται ποτέ, δεδομένου ότι όπως είπαμε το μήνυμα περί αδυναμίας εκτέλεσης νέων παραγγελιών μετρά αρκετές ημέρες.
Και όλα αυτά όταν στην κεντρική σελίδα της εταιρείας, με ένα άλλο μήνυμα οι καταναλωτές ενημερώνονται ότι λόγω του αυξημένου όγκου των παραγγελιών, η προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης είναι 16 ημέρες μετά από την παραγγελία!
Ναι καλά ακούσατε: μια μεγάλη εταιρεία λιανικού εμπορίου που υποτίθεται ότι έχει επενδύσει σε logistics, ηλεκτρονικό κατάστημα κλπ κλπ δηλώνει ότι χρειάζεται 16 ημέρες για να διεκπεραιώσει μια παραγγελία! Και έχουμε ήδη κλείσει σχεδόν μήνα από τα πρώτα μηνύματα για lockdown…
Πόσο χρόνο άραγε χρειάζεται ο γίγαντας Jumbo για να δημιουργήσει αξιόπιστο μηχανισμό παραλαβής, διεκπεραίωσης και παράδοσης ηλεκτρονικών παραγγελιών, όχι εκ του μηδενός, αλλά με επίλυση των προβλημάτων της κρίσης;
Ήδη, δεκάδες εμπορικές επιχειρήσεις έχουν κάνει πολλά βήματα μπροστά σε σχέση με την κατάσταση που επικρατούσε στην αρχή. Αλλά στην Jumbo φαίνεται ότι χειροτερεύει, καθώς το προηγούμενο Σάββατο η καθυστέρηση ήταν 14 ημέρες ενώ χθες Τετάρτη 8 Απριλίου ανέβηκε στις 16 ημέρες!
Και μάλιστα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που διαφημίστηκε κάποια στιγμή ως μεγάλο βήμα και παρέχει στους πελάτες του ένα μικρό, μόνο, κλάσμα των κωδικών προϊόντων που διαθέτει η επιχείρηση στα καταστήματά της, λόγω επιχειρηματικής στρατηγικής. λέγεται… Δίχως αμφισβήτηση, η κρίση του κορονοϊού είναι πρωτοφανής, ωστόσο εξίσου δίχως προηγούμενο είναι και η (μη) εξυπηρέτηση των πελατών της Jumbo.
Να σημειώσουμε πάντως, ότι η εταιρεία δρομολογεί ένα νέο κέντρο διανομής στο 85ο χιλιόμετρο της Νέας Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, στη Θήβα. Η εταιρεία διαθέτει τις κεντρικές αποθηκευτικές εγκαταστάσεις της στα Οινόφυτα (56ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας).