Ρύθμιση της κυκλοφορίας από την Τροχαία
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την τελευταία τους πνοή στους δρόμους της χώρας άφησαν 49 άνθρωποι τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή. 

Ειδικότερα, τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 16,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (788 τον Ιανουάριο του 2020, έναντι 676 τον Ιανουάριο του 2019).

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 49 νεκροί, 46 βαριά τραυματίες και 909 ελαφρά τραυματίες, έναντι 44 νεκρών, 34 βαριά τραυματιών και 758 ελαφρά τραυματιών τον Ιανουάριο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,4% σε νεκρούς, κατά 35,3% σε βαριά τραυματίες και κατά 19,9% σε ελαφρά τραυματίες.

Τι λένε οι ειδικοί

Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, εξετάζει μεταξύ άλλων αφαίρεση της άδειας διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα σε συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια.

Παράλληλα, έχοντας ως στόχο το υπουργείο να μειώσει τα ατυχήματα στους δρόμους, εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων, ένα συνολικό σχέδιο έτσι ώστε να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.  Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κλπ), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό. Δεδομένο θεωρείται,  όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ». Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Όπως εξηγεί στο economix.gr ο πρώην οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), είναι σημαντικό οι οδηγοί να καταλάβουν πως το τιμόνι δεν είναι παιχνίδι, να σέβονται την ζωή τους και την οικογένεια τους που θα «αφήσουν μόνους καθώς κινούνται στους δρόμους σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος». Παράλληλα, η ρίζα του κακού ξεκινά από πολύ νωρίς, ενώ ακόμα και ο τρόπος εξέτασης για την έκδοση διπλώματος για όλες τις κατηγορίες είναι λάθος. «Οι οδηγοί εξετάζονται για παράδειγμα στο παρκάρισμα, στο οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να προκληθεί ατύχημα και την οπισθογωνία που απαγορεύεται από τον ΚΟΚ. Η οδήγηση είναι θέμα παιδείας, πρέπει από μικρό το παιδί να πάρει σωστά μαθήματα από την οικογένεια του και έπειτα από την οδική αγωγή που μόλις πέρσι ξεκίνησε στα σχολεία» τονίζει.