Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελεύθερη πτώση καταγράφει η επιβατική κίνηση στο Ελ.Βενιζέλος, καθώς οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν καθηλώσει τα αεροπλάνα τους. Η εικόνα αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, που είναι και το μεγαλύτερο της χώρας. Τι δείχνουν τα στοιχεία; Πτώση στην επιβατική κίνηση που άγγιξε το 97% στις 24 Μαρτίου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Κοντά στο σημείο…μηδέν

Όλα δείχνουν ότι η πτώση στην επιβατική κίνηση θα προσεγγίσει το 100% ιδίως αν λάβουμε υπόψη ότι από χθες, έως τις 30 Απριλίου, η Aegean διακόπτει το σύνολο των πτήσεων εξωτερικού, με εξαίρεση αυτές-θα εκτελούνται με περιορισμένη συχνότητα- από και προς τις Βρυξέλλες. Ας δούμε όμως, τα στοιχεία. Για το αεροδρόμιο της Αθήνας, η χρονιά ξεκίνησε καλά, καθώς συνολικά, κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 2,8 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 4,3%.

Οι επιβάτες εξωτερικού σημείωσαν άνοδο κατά 8,3%, ενώ οι επιβάτες εσωτερικού παρουσίασαν πτώση 4%. Ο Μάρτης όμως, αποδείχθηκε…γδάρτης για το Ελ. Βενιζέλος (όπως βέβαια για τα περισσότερα σε όλο τον κόσμο), καθώς η πτώση άγγιξε το -7,7% την πρώτη εβδομάδα του μήνα, για να αυξηθεί σταδιακά από -22,5, σε -77% το διάστημα από 8 έως και 22 Μαρτίου. Το διήμερο που ακολούθησε άνοιξε το «ηφαίστειο εξερράγη», καθώς η πτώση εκτοξεύθηκε στο -98%, με το Ελ.Βενιζέλος να διακινεί, την περασμένη Τρίτη 24 Μαρτίου, μόλις 1.728 άτομα από 52.090 άτομα την ίδια μέρα του 2019!

Κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρομιαΠηγή Εικόνας: Eurocontrol

Αντίστοιχα υψηλή πτώση εμφανίζουν οι πτήσεις σε όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όπως φαίνεται από το γράφημα του Eurocontrol.

Προσωρινό λουκέτο

Η δραματική αυτή κατάσταση έχει αναγκάσει να προχωρήσουν σε διακοπή της λειτουργίας τους δύο εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, η Swissport και η Skyserv, με την πρώτη να έχει, ήδη, απολύσει 300 άτομα που απασχολούσε με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Η Skyserv, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της, θα περιοριστεί στην κάλυψη βασικών λειτουργιών, όπως η συντήρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας (cargo), η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και η κάλυψη έκτακτων αναγκών, μέσα από την εκ περιτροπής εργασία του 10% του προσωπικού της.