«Ανάσα» για τον επισκευαστικό κλάδο του αυτοκινήτου έδωσε η ένταξή του στους ΚΑΔ βοήθειας των 800 ευρώ (στις 24/3), ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που εκφράζουν φόβους για το μέλλον, με την πορεία του τζίρου των συνεργείων να έχει πάρει την κατιούσα.
«Με την πτώση τζίρου άνω του 80% που σημειώνεται ήδη στα μαγαζιά μας, λόγω των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊου, εάν δεν ευοδωθούν οι συζητήσεις που κάνουμε για “πάγωμα” των ασφαλιστικών και φορολογικών μας υποχρεώσεων, πολλοί συνάδελφοι ίσως να οδηγηθούν σε οριστικό λουκέτο», εξηγούν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων & Μοτοποδηλάτων Ελλάδας (ΟΒΕΑΜΜΕ) Τάσος Λυκάρτσης και ο επικεφαλής του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων νομού Θεσσαλονίκης Βασίλης Αραβίδης.
«Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η κρίση του κορονοϊού, μας ζητήθηκε από την Πολιτεία να κρατήσουμε ανοιχτά τα μαγαζιά μας για να μπορεί ο κόσμος να κυκλοφορεί το ιδιωτικής χρήσης όχημά του και να μην συνωστίζεται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Επίσης, εμείς είμαστε που φροντίζουμε για τα ασθενοφόρα και όλα τα άλλα οχήματα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ευπαθών ομάδων. Βάζουμε “πλάτη” και συνεχίζουμε να προσφέρουμε κοινωνικό έργο. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πληττόμαστε οικονομικά. Χρειαζόμαστε στήριξη για να κρατήσουμε ανοιχτά τα μαγαζιά μας και στη μετά τον κορονοϊό εποχή», λέει ο πρόεδρος της ΟΒΕΑΜΜΕ Τάσος Λυκάρτσης.
Πέραν της δυνατότητας που δίνεται στον κλάδο, με την ένταξή του στους ΚΑΔ 4520, «να “παρκάρει” εργαζόμενούς του στην ΕΡΓΑΝΗ και έτσι να ανακουφιστεί οικονομικά από την καταβολή μισθών, ασφαλιστικών εισφορών και δώρων, συζητάμε για την παράταση των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεών του είτε μέχρι την 1η, είτε μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου», σημειώνει ο κ. Λυκάρτσης και θέτει, επίσης, το ζήτημα τυχόν ευνοϊκής ρύθμισης σε ό,τι αφορά τα δάνεια, αλλά και τις επιταγές, «με το αίτημα να μην σφραγίζονται».
Εκφράζοντας την ελπίδα ότι «όλα θα κυλήσουν ομαλά και οι συζητήσεις μας με την κυβέρνηση θα έχουν θετική έκβαση για τον κλάδο», ο κ. Λυκάρτσης τονίζει πως «παρά τον φόβο για τον κορονοϊό και την αναδουλειά, η πλειονότητα των μελών της ομοσπονδίας κρατά τα μαγαζιά ανοιχτά, στη διάθεση του πολίτη».
Σημειώνεται ότι η ΟΒΕΑΜΜΕ έχει πανελλαδικά 20.000 μέλη, συνεργεία που απασχολούν 55.000-60.000 άτομα προσωπικό (μηχανικούς αυτοκινήτων και φορτηγών, φανοποιούς και ηλεκτρολόγους).
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων νομού Θεσσαλονίκης Βασίλης Αραβίδης λέει ότι ήδη, πριν από τον κορονοϊό, «ένα 60%-70% του επισκευαστικού κλάδου του αυτοκινήτου, σε σύνολο των 650 μελών του συλλόγου, βρισκόταν στο “κόκκινο”», γι’ αυτό και «αν δεν ληφθούν οικονομικά μέτρα στήριξης, πολλοί συνάδελφοι θα οδηγηθούν σε οριστικό λουκέτο».
Στο νομό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον κ. Αραβίδη, λειτουργούν περίπου 1.100 συνεργεία αυτοκινήτων. Σε ποσοστό 30%-40% πρόκειται για αυτοαπασχολούμενους, ποσοστό αντίστοιχο απασχολεί από ένα έως και τρία άτομα και το 20% από τρία και επάνω. Από τα 650 μέλη του συλλόγου, ποσοστό 30% «κατέβασε ρολά» είτε από φόβο λόγω του κορονοϊού, είτε λόγω αναδουλειάς, λέει ο επικεφαλής του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων νομού Θεσσαλονίκης.