Καθίζηση, που αγγίζει το 30%, καταγράφει η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, με την γερμανική μητρική της εταιρεία να έχει ανακοινώσει, πριν από μερικές ημέρες, τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2019. Λόγω του κορωνοϊού, οι επιδόσεις του 2019 θα είναι δύσκολο να επαναληφθούν τη φετινή χρονιά, ενώ μένει να δούμε εάν η εταιρεία θα καταφέρει να σταθεροποιηθεί το 2021.
Τα μεγέθη του 2020 και τι περιμένει η Fraport
To 2019 η Fraport AG πέτυχε να αυξήσει τα έσοδά του κατά 6,5% ή περίπου 3,7 δις ευρώ, λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας στα 14 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια, όπως και σε αυτά που διαχειρίζεται στις ΗΠΑ και το Περού. Ωστόσο, η λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας υποχώρησε, το 2019 έναντι του 2018, κατά 10,2%, στα 454,3 εκατ. ευρώ, με την μεταβολή να αποδίδεται στο γεγονός ότι πρόπερσι η εταιρεία είχε έκτακτα έσοδα από την πώληση του ποσοστού της στο αεροδρόμιο του Ανόβερου.
Ωστόσο, φέτος, οι επιδόσεις για τη Fraport και κατ’ επέκταση για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που διαχειρίζεται αναμένεται να είναι καταστροφική. Είναι χαρακτηριστικά όσα λέει ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου Στέφαν Σούλτε, σχετικά με τη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019.
«Ύστερα από πολλά χρόνια ισχυρής ανάπτυξης, η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε ιδιαίτερα άσχημη κρίση, η οποία δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα τερματιστεί. Ακόμη και πριν ξεσπάσει ο κορωνοϊός, η εταιρεία μας βρισκόταν σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Το τελευταίο τρίμηνο του 2019, η δραστηριότητά μας επηρεάστηκε από έναν αριθμό παραγόντων, όπως η οικονομική επιβράδυνση, οι μεγάλες γεωπολιτικές αβεβαιότητες και η χρεοκοπία αεροπορικών εταιρειών και tour operators. Παρόλ’αυτά, καταφέραμε να παρουσιάσουμε ισχυρές αποδόσεις και να πετύχουμε τους στόχους μας για το 2019. Κι αυτό, κυρίως, χάρη στο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιό μας» ανέφερε.
Πλέον όμως, εξαιτίας του κορωνοϊού, η Fraport AG βρίσκεται αντιμέτωπη με μία κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησής της σε όλα τα αεροδρόμιά της λόγω των αλλεπάλληλων ακυρώσεων πτήσεων και της πολύ χαμηλής ζήτησης. Για παράδειγμα, συνολικά η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης που διαχειρίζεται η εταιρεία υποχώρησε, μεσοσταθμικά, κατά 4%. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 14,5% την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου και εκτοξεύθηκε στο 30% από το πρώτο δεκαήμερο του μήνα. Τόσο εκτιμάται ότι είναι η πτώση της κυκλοφορίας στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια… Για φέτος, η εταιρεία δεν είναι σε θέση να προβλέψει πώς θα εξελιχθεί η χρονιά, με τις μόνες βέβαιες εκτιμήσεις να αφορούν την πτώση της ζήτησης που θα συνεχιστεί τους επόμενους μήνες.
Εν μέσω της πρωτοφανούς αυτής κατάστασης, η εταιρεία έχει περιορίσει τις δαπάνες της στο ελάχιστο, υλοποιώντας μόνο αυτές που είναι αναγκαίες για την λειτουργία της. Ταυτόχρονα, έχει αναστείλει την πρόσληψη νέου προσωπικού, ενώ χρησιμοποιεί «κυκλικά» το υφιστάμενο προσωπικό για να περιορίσει όσο το δυνατό περισσότερο τα έξοδα. Η εταιρεία έχει, ακόμη, θέσει σε άδεια άνευ αποδοχών το προσωπικό της ή σε μείωση του χρόνου απασχόλησης, ενώ θα προχωρήσει και στην καθιέρωση μερικής απασχόλησης.