Συνολικά 24.203 παραβάσεις, εκ των οποίων οι 650 σε βαθμό πλημμελήματος, βεβαιώθηκαν από την Τροχαία Αττικής, κατά το μήνα Φεβρουάριο, στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζονται για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Αστυνομία, βεβαιώθηκαν:
-1.016 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 94 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,
-2.398 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,
-253 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
-696 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,
-615 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και,
-670 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.
Επίσης, το ίδιο χρονικό διάστημα, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 519 τροχαία ατυχήματα με 622 παθόντες και ειδικότερα:
–9 θανατηφόρα με 9 νεκρούς,
-10 σοβαρά με 12 σοβαρά τραυματίες,
-500 ελαφρά με 601 ελαφρά τραυματίες.
Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης του αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες προσβασιμότητας στις πόλεις, να αντιμετωπίσει φαινόμενα παραβατικότητας που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία πεζών και οδηγών, επηρεάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους. Έτσι, οι ειδικές δράσεις του προγράμματος θα συνεχιστούν σε όλη τη χώρα.
Τι λένε οι ειδικοί
Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, εξετάζει μεταξύ άλλων αφαίρεση της άδειας διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα σε συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια.
Παράλληλα, έχοντας ως στόχο το υπουργείο να μειώσει τα ατυχήματα στους δρόμους, εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων, ένα συνολικό σχέδιο έτσι ώστε να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς. Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κλπ), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό. Δεδομένο θεωρείται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ». Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.
Όπως εξηγεί στο economix.gr ο πρώην οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), είναι σημαντικό οι οδηγοί να καταλάβουν πως το τιμόνι δεν είναι παιχνίδι, να σέβονται την ζωή τους και την οικογένεια τους που θα «αφήσουν μόνους καθώς κινούνται στους δρόμους σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος». Παράλληλα, η ρίζα του κακού ξεκινά από πολύ νωρίς, ενώ ακόμα και ο τρόπος εξέτασης για την έκδοση διπλώματος για όλες τις κατηγορίες είναι λάθος. «Οι οδηγοί εξετάζονται για παράδειγμα στο παρκάρισμα, στο οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να προκληθεί ατύχημα και την οπισθογωνία που απαγορεύεται από τον ΚΟΚ. Η οδήγηση είναι θέμα παιδείας, πρέπει από μικρό το παιδί να πάρει σωστά μαθήματα από την οικογένεια του και έπειτα από την οδική αγωγή που μόλις πέρσι ξεκίνησε στα σχολεία» τονίζει.