Γραπτή αναφορά για τη διάλυση των υφιστάμενων συμβάσεων στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, η οποία θα συμπληρωθεί με επιπρόσθετη κατάθεση, ελέω κορωναϊού, υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η GD Infrastrutture, που συνεργάζεται με την Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σκεπτικό της εταιρίας είναι ότι η απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή για επαναδημοπράτηση του έργου συνιστά κατασπατάληση των χρηματικών πόρων Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας.
Όπως δε αναφέρει η ιταλική εταιρία, στο πλαίσιο της γραπτής αναφοράς της :
-ο κ. Καραμανλής επιδιώκει την διάλυση των υπογεγραμμένων νόμιμων συμβάσεων στο έργο του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, «ώστε να αναθέσει ολόκληρο το έργο στους δικούς του εργολάβους», με αποτέλεσμα την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του οδικού έργου και την κατασπατάληση πόρων.
-«Σχέδιο του υπουργού αποτελεί η δημιουργία νέου άτυπου καρτέλ, το οποίο θα αναλάβει τα επόμενα Δημόσια Έργα με ελάχιστες εκπτώσεις, είτε με ειδικούς όρους».
Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η πλευρά Εμφιετζόγλου, η Κομισιόν δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει τις καταγγελίες, ενώ δεν έχει εγκρίνει ακόμη τη διάλυση των συμβάσεων.
Όπως έχουν αναφέρει παλαιότερα από την εταιρία, οι δύο εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος (Αχαΐα – Σαγαίικα και το Μιντιλόγκλι-ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας), που εκτελεί η GD Infrastrutture, υλοποιούνται κανονικά, με την εταιρεία να διεκδικεί τις πληρωμές από το Υποδομών για εργασίες που έχει υλοποιήσει. Με εντολή του υπουργείου, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, έχουν “παγώσει” όλες οι πληρωμές και ανακλήθηκε η πρώτη πιστοποίηση που είχε γίνει τον περασμένο Ιούλιο. Στο πλαίσιο αυτό, η GD Infrastrutture έχει καταθέσει τρεις αιτήσεις διαταγών πληρωμής με στόχο τη διεκδίκηση ποσού ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.