Ακόμη και τα… παιδικά πατίνια, αναμένεται να προστεθούν στην ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να μπει συνολικά μια τάξη στην μικροκινητικότητα. Την ίδια ώρα, για τους μεγάλους θα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες και συγκεκριμένα με βάσει τα χιλιόμετρα που μπορούν να «πιάσουν».
Σύμφωνα με πηγές του economix.gr, το νομοσχέδιο που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση σε περίπου έναν μήνα θα αντιμετωπίζει σαν ποδήλατα όσα πατίνια αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χιλιομέτρων την ώρα και ως πεζούς για όσα κινούνται με ταχύτητα 5-6 χιλιομέτρων την ώρα.
Αναλυτικότερα, θα χωρίζονται ως εξής: σε αυτά των οποίων η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 5-6 χιλιόμετρα την ώρα: στην πλειονότητά τους είναι παιδικά και πωλούνται σε καταστήματα παιχνιδιών. Τα πατίνια αυτά θα ενταχθούν στην κατηγορία των πεζών και ως εκ τούτου η κυκλοφορία τους θα επιτρέπεται μόνο στο πεζοδρόμιο συνοδεία του γονέα.
Σε αυτά των οποίων η ταχύτητα φτάνει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία θα πρέπει να κινούνται αποκλειστικά στο δρόμο αλλά κατά βάση σε δευτερεύουσες οδούς και όχι σε κεντρικές οδικές αρτηρίες (όπως π.χ. η λεωφόρος Συγγρού ή η Μεσογείων), ενώ θα τους απαγορεύεται η κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους. Παράλληλα, τα πατίνια θα είναι υποχρεωμένα να ακολουθούν τους κανόνες του ΚΟΚ, ενώ σε συνεργασία με τις εταιρείες εισαγωγής, διανομής και ενοικίασης θα υπάρχει και «κόφτης» της ταχύτητας στα 25 χιλιόμετρα ώστε να διασφαλιστεί ότι ο χρήστης δε θα μπορεί να αυξήσει περαιτέρω την ταχύτητα.
Στο σχέδιο νόμου θα ορίζεται ρητά ότι χρήση κάθε πατινιού θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά από ένα άτομο και θα απαγορεύεται η ύπαρξη δεύτερου επιβαίνοντος.
Επιπλέον, θα ορίζεται η υποχρεωτική χρήση κράνους για τα πατίνια, τα οποία θα κινούνται στο δρόμο καθώς η φιλοσοφία του υπουργείου είναι να προσαρμοστούν τα πατίνια στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και όχι το αντίστροφο.
Αναφορικά με το όριο ηλικίας πάνω από το οποίο θα μπορεί να οδηγεί κανείς ένα πατίνι ταχύτητας έως 25 χιλιομέτρων στο δρόμο, εξετάζονται προτάσεις αυτό να είναι μεταξύ 14-16 ετών.
Προς το παρόν, το ΥΠΟΜΕ δεν έχει καταλήξει για το αν θα επιτραπεί ή όχι η νυχτερινή οδήγηση πατινιού. Σε περίπτωση που δοθεί αυτή η δυνατότητα και δεδομένου ότι το φωτάκι που διαθέτουν τα πατίνια βρίσκεται πολύ χαμηλά και δεν είναι απολύτως ορατό από τους άλλους οδηγούς, σύμφωνα με τα όσα είπε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννη κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πριν λίγες ημέρες, θα είναι απαραίτητη η ύπαρξη φωτός είτε στο γιλέκο ή στο κράνος προκειμένου το πατίνι και ο οδηγός του να γίνονται αντιληπτοί από τους υπόλοιπους χρήστες της οδού.
Σχετικά με το ζήτημα της στάθμευσης, αναμένεται να απαιτηθεί από τους δήμους η υπόδειξη των κατάλληλων σημείων, στα οποία θα μπορούν να σταθμεύουν τα πατίνια.
Αποχώρησε η Hive, μία εκ των δύο εταιρειών που «έτρεχαν» τα πατίνια στην χώρα
Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες η διοίκηση της Hive, που λειτουργούσε στόλο με ηλεκτρικά πατίνια στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει τη στρατηγική απόφαση να μη συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες της στην Ελλάδα από σήμερα, Παρασκευή 28η Φεβρουαρίου 2020».
Η εταιρία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «θα εστιάσει σε άλλες Ευρωπαϊκές αγορές που ήδη λειτουργούν με συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο το οποίο δίνει τη δυνατότητα για λειτουργία συγκεκριμένου αριθμού παρόχων».
Η Hive «πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό είναι προς το συμφέρον των πόλεων, των καταναλωτών και των εταιριών. Η απουσία ολοκληρωμένου νομικού πλαισίου που δημιουργεί ένα οργανωμένο περιβάλλον επιχειρηματικής λειτουργίας αναγκάζει την εταιρεία να αποχωρήσει επί του παρόντος από την ελληνική αγορά. Πιστεύοντας στις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς, αν οι συνθήκες αλλάξουν σίγουρα η εταιρία θα επανεξετάσει την ελληνική αγορά».
Σημειώνεται ότι ανήκει στον όμιλο της γερμανικής Daimler.