Η όγδοη γενιά του best-seller της VW, το νέο Golf παρουσιάστηκε σήμερα στα Γιάννενα από την εισαγωγική εταιρεία, ανοίγοντας ακόμη ένα νέο κεφάλαιο στην μακρόχρονη ιστορία του, που είναι αυτό της ψηφιοποίησης, καθώς έχει προσαρμοστεί απόλυτα στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής.
Το μοντέλο που έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, δεν είναι μόνο ένα από τα πιο πρωτοποριακά πεντάθυρα χάτσμπακ στον κόσμο, αλλά αυτό το ίδιο που δημιούργησε ολόκληρη την κατηγορία και παράλληλα ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξάρτητα κατηγορίας.
Η ψηφιακή εσωτερική αρχιτεκτονική του ανοίγει μια νέα διάσταση διαισθητικής λειτουργίας. Η υποβοηθούμενη οδήγηση είναι δυνατή μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα, ενώ είναι το πρώτο Volkswagen που χρησιμοποιεί τη συλλογή στοιχείων κυκλοφορίας Car2X για να προειδοποιεί προληπτικά για κινδύνους. Και όλα αυτά με πέντε υβριδικές εκδόσεις που φέρνουν την επανάσταση εξηλεκτρισμού.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που πολύ δύσκολα μπορείς να βρεις ψεγάδια, με τον βασικό εξοπλισμό να έχει επεκταθεί σημαντικά.
Διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης Ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring, το σύστημα επικοινωνίας Car2X, σύστημα Infotainment με οθόνη αφής 8,25 ιντσών, πολυλειτουργικό τιμόνι, καθώς και προβολείς LED και πίσω φώτα LED.
Ο σχεδιασμός του Golf έχει πάντα θεωρηθεί ως το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του, καθώς για επτά γενιές το μοντέλο βελτιώνεται συνεχώς. Σε αυτή τη διαδικασία, οι σχεδιαστές έχουν εξελίξει στο έπακρο το σχεδιαστικό του DNA. Άλλωστε από το πρώτο Golf πριν από 45 χρόνια, ήταν πάντα ένα όχημα που συγχώνευε υψηλά επίπεδα καθημερινής χρηστικότητας με σαφή και ακριβή σχεδιασμό. Το κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του Golf που το κάνει δυναμικό προς τα εμπρός, συγκεντρώνει το βλέμμα στο πίσω μέρος του και μεταφέρει το εικονικό σχήμα του αρχικού Golf στη σημερινή εποχή.
Παρότι το νέο Golf δεν φαίνεται τόσο υψηλό, δίνοντας την εντύπωση πιο τεντωμένου και δυναμικού, διατηρούνται οι συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος 4.284 mm, πλάτος 1.789 mm και ύψος 1.456 mm). Μια γρήγορη ματιά στις αεροδυναμικές τιμές επιβεβαιώνει ότι κάθε τμήμα του σώματος έχει αναμορφωθεί και «εξευγενιστεί» στην αεροδυναμική σήραγγα, καθώς η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3.
Στην πράξη αποδείχθηκε άνετο πενταθέσιο. Ακόμη και σε μεγάλες διαδρομές, το νέο Golf προσφέρει άφθονο χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380 λίτρων σε πλήρη διαμόρφωση καθισμάτων.
Όταν η ασύμμετρα αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων διπλωθεί, η χωρητικότητα φόρτωσης αυξάνεται στο μέγιστο των 1.237 λίτρων. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ο χώρος των ώμων και το ύψος της κεφαλής είναι σχεδόν αμετάβλητοι.
Το νέο Golf θα εισάγεται στην Ελλάδα όχι από την έκδοση «Golf», τη βασική του εργοστασίου, αλλά την αμέσως επόμενη, έκδοση «Life». Αυτό σημαίνει ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την εισαγωγική έκδοση διάθεσης του μοντέλου στη χώρα μας.
Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερα μεγάλη εντύπωση είναι το ψηφιοποιημένο περιβάλλον που αναπτύσσει την πιο στενή σχέση με τον οδηγό από ποτέ. Ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τα τυπικά ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8.25 ιντσών με 1.083 x 480 pixels) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι.
Είναι σημαντικό ότι όλα τα συστήματα ραδιοφώνου και ραδιοπλοήγησης που είναι διαθέσιμα, αποτελούν μέρος της τρίτης γενιάς του Infotainment Matrix (MIB3). Όλα συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU) που διαθέτει eSIM.
Η συγχώνευση του συστήματος Digital Cockpit και Infotainment δημιουργεί μια νέα, σταθερά ψηφιακή αρχιτεκτονική. Οι λειτουργίες φωτισμού έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, με περισσότερο διαισθητική λειτουργία. Το φως, καθώς και το παρμπρίζ και η θέρμανση του πίσω παρμπρίζ λειτουργούν τώρα χρησιμοποιώντας ένα ψηφιακό πίνακα στα αριστερά των οργάνων.
Η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται επίσης από τέλεια εργονομία. Αυτή η περιοχή είναι τώρα πιο καθαρή ιδιαίτερα όταν ως κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγεται το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG), με σημαντικά μικρότερο μοχλό από ό,τι στο παρελθόν. Η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται στη νέα κονσόλα οροφής, όπου η λειτουργία έχει επίσης ψηφιοποιηθεί, μεταξύ άλλων μέσω ενός slider (συρόμενου διακόπτη) αφής για την προαιρετική ανακλινόμενη και συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή.
Το νέο Golf διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου (CNG), καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα. Όλοι οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες διαθέτουν υπερσυμπιεστή (turbo). Tα επίπεδα ισχύος τους κυμαίνονται μεταξύ 110 και άνω των 300 ίππων.
Για πρώτη φορά, θα διατεθούν 8 εκδόσεις κινητήριων συστημάτων για το Golf. Ένα νέο, αποδοτικό χειροκίνητο κιβώτιο 6-σχέσεων έχει επίσης αναπτυχθεί για μοντέλα με μπροστινή κίνηση. Αυτό έχει μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Όλοι οι κινητήρες του νέου Golf πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6d.
Στην Ελλάδα ήδη ξεκίνησαν οι παραγγελίες για την όγδοη γενιά του Golf, ενώ για τον ενός λίτρου κινητήρα βενζίνης TSI με τους 110 ίππους που είναι και η φθηνότερη έκδοση, οι υποψήφιοι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν περίπου ένα μήνα ακόμη. Η τιμή για αυτή την έκδοση θα ξεκινάει από τις 20.500 ευρώ.