Με την ημερομηνία κατάθεσης φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος να ολοκληρώνεται σήμερα Παρασκευή, ιδιαίτερα ισχυρό είναι το ενδιαφέρον του συνόλου των κατασκευαστικών εταιρειών για το έργο της επέκτασης του έκτου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης, που έχει προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ.
Όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, όπως και η ΤΕΚΑΛ που έχει σημαντική δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά εκτιμάται να συμμετάσχουν στην πρώτη φάση του διαγωνισμού. Θα πρέπει βέβαια να δούμε εάν θα υπάρξουν συμμαχίες με ξένους παίκτες, καθώς κατασκευαστικές πηγές αναφέρουν στο Economix.gr ότι οι όροι της διακήρυξης είναι πολύ αυστηροί, ωθώντας τους υποψήφιους σε συμπράξεις με ξένους παίκτες.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδώματος 460 μέτρων, με ελάχιστο βάθος 17,6 μέτρων και πρόσθετη χερσαία ζώνης πλάτους 300 μέτρων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, επιτρέποντας τον ελλιμενισμό πλοίων κύριων γραμμών μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, χωρητικότητας μέχρι 18.000 TEUs.
Το σχήμα Hill International NV- Ρόγκαν και Συνεργάτες ΑΕ έχει αναλάβει το project management της 6ης προβλήτας.
Νευραλγική η θέση του
Ο λιμένας Θεσσαλονίκης (Λιμένας Θεσσαλονίκης) είναι από τους μεγαλύτερους λιμένες στην Ελλάδα. Η χερσαία λιμενική ζώνη του Λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τ.μ. και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, 6 προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις. Αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα της Βόρειας Ελλάδας και έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής θέσης του Λιμένος Θεσσαλονίκης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεών του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατομμυρίων κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του. Στον Λιμένα Θεσσαλονίκης επίσης υφίστανται εγκαταστάσεις τρίτων για την διακίνηση υγρών καυσίμων, βρίσκεται δε κοντά στο διεθνή αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου.
Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης κατέχει ευνοϊκή θέση, ευρισκόμενος στη διασταύρωση σπουδαίων χερσαίων δικτύων μεταφοράς, ως εξής: Ανατολής Δύσης (Εγνατία οδός) και Νότου-Βορρά (ΠΑΘΕ: Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη Εύζωνοι ή Ειδομένη) ο οποίος συνεχίζει προς βορρά αφενός ως πανευρωπαϊκός διάδρομος Ανατολής-Ανατολικής Μεσογείου, του Κεντρικού δικτύου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς (TEN-T Core Network Corridor Orient-East Med), αφετέρου ως πανευρωπαϊκός διάδρομος Ten X. Έχει χαρακτηριστεί ως Λιμένας Διεθνούς Ενδιαφέροντος στο Λιμενικό Σύστημα της Χώρας (ΦΕΚ Β’/202/16.2.07), αποτελεί δε έναν από τους πέντε ελληνικούς λιμένες που εντάσσονται στο Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς. Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, που περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση όλων των τύπων φορτίων.