Με την παροχή αντισταθμιστικών οφελών θα επιλυθεί και το τελευταίο πρόβλημα που προέκυψε για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική.
Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν η Περιφέρεια Κρήτης έβγαλε αρνητική γνωμοδότησης για χωροθέτηση Σταθμού Μετατροπής στην περιοχή Δαμάστα (Ηράκλειο Κρήτης, Δήμος Μαλεβιζίου). Η απόφαση δημιουργεί ζήτημα αναφορικά με την έκδοση περιβαλλοντικής άδειας για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης.
Αυτή η εξέλιξη καθυστερεί το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου και μεταφέρει σε επόμενο χρόνο την υπογραφή των συμβάσεων με τις αναδόχους για τον διαγωνισμό για τα καλώδια (Nexans, Prysmian, Ελληνικά Καλώδια – ΝΚΤ) καθώς η κοινοπραξία δεν έχει στα χέρια της την άδεια για τους περιβαλλοντικούς όρους. Το ερωτηματικό, φυσικά, παραμένει αναφορικά με τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του έργου της διπλής ηλεκτρικής διασύνδεσης μέχρι και το 2023.
Ο ισχυρισμός της περιφέρειας είναι πως προκύπτει ζήτημα αναφορικά με «τη διατήρηση του φυσικού και πολιτισμικού τοπίου της περιοχής και την αποφυγή δράσεων και υποδομών που το υποβαθμίζουν και αδυνατίζουν το γεωτουριστικό προϊόν». Υπό αυτό το πρίσμα, αναμένεται μέσα στα επόμενα 24ωρα να παρέμβει η ΡΑΕ και το ΥΠΕΝ προκειμένου να συζητηθεί και να επιλυθεί το ζήτημα που ανέκυψε με την Περιφέρεια Κρήτης.
Η χρονική καθυστέρηση για την ολοκλήρωση του πρότζεκτ έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Άλλωστε, όπως είχε δηλώσει και ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης, αυτός ήταν και ο λόγος που επελέγη να πραγματοποιηθεί η ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης – Αττικής από την “Αριάδνη Interconnector” ως εθνικό έργο και να μην ενταχθεί στο PCI (Projects of Common Interest) της Ε.Ε. που προέβλεπε και τη χρηματοδότησή του από κοινοτικούς πόρους μέσω του Euroasia Interconnector.
«Οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με ακριβό πετρέλαιο καλύπτουν οριακά τη ζήτηση και το καλοκαίρι νοικιάζουμε γεννήτριες για να αποτραπεί ο κίνδυνος διακοπών ρεύματος. Οι μονάδες αυτές άλλωστε προβλέπεται να κλείσουν στο τέλος του 2022, καθώς οι ρύποι που εκπέμπουν βρίσκονται εκτός των ορίων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία στρέφεται στην πράσινη ενέργεια», είχε σημειώσει ο Κ. Χατζηδάκης και εξήγησε: «Αντιλαμβάνεστε επομένως ότι δεν μπορούσαμε να διακινδυνεύσουμε οποιαδήποτε καθυστέρηση σε ένα τόσο σημαντικό έργο».