Περισσότερα από 10.000 νέα οχήματα βγήκαν στους δρόμους μόνο τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον προηγούμενο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 22.355 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 20.634 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (αύξηση 9,2% είχε παρουσιαστεί τον Ιανουάριο 2019 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018).
Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 10.303 έναντι 9.948 τον Ιανουάριο 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6%.
Παράλληλα, τον Ιανουάριο κυκλοφόρησαν 2.505 νέες μοτοσικλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 1.956 τον αντίστοιχο μήνα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 28,1% (αύξηση 2,5% είχε παρουσιαστεί τον Ιανουάριο 2019 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018).
Οι καινούργιες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 2.274 έναντι 1.761 που κυκλοφόρησαν τον Ιανουάριο 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 29,1%.
Την ίδια ώρα, λιγότερα διόδια, ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και έκπτωση στα πλοία είναι μερικά από τα κίνητρα που εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να προωθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα στην χώρα, δεδομένου ότι ο στόλος που κυκλοφορεί πέρα από γερασμένος, είναι και αρκετά ρυπογόνος.
Παρά το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς οχημάτων, αυτή παρουσιάζει συγκεκριμένες ιδιοτυπίες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες των λοιπών Κρατών Μελών ΕΕ λόγω κυρίως του γεγονότος ότι η ελληνική αγορά καινούργιων επιβατικών έχει συρρικνωθεί σημαντικά την περίοδο 2010-2018.
Πιο συγκεκριμένα, το μέσο μέγεθος της αγοράς καινούργιων επιβατικών οχημάτων ανήλθε σε 85.890 οχήματα, εμφανίζοντας πτώση μεγαλύτερη του 68% σε σχέση με το μέσο όρο της περιόδου 2000-2009. Ο στόλος στην Ελλάδα εκτιμάται κατά προσέγγιση στα 5,15 εκατ. οχήματα στα τέλη του 2018.
Όσον αφορά τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων, τα αμιγώς Η/0 (BEV) και τα Plug-In Υβριδικά (PHEV), δεν υπερβαίνουν το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία.
Στο μεταξύ, διατηρείται σε… υψηλά επίπεδα η κίνηση στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, Κατεχάκη, Κηφισός, Μεσογείων και Αλεξάνδρας παραμένουν πρώτες στην κίνηση. Μάλιστα, τα Ι.Χ. που κινούνταν από τη Λ. Κατεχάκη από Καισαριανή έως Σταυρό μέσω Λ. Μεσογείων να χρειάζονταν μέχρι και διπλό χρόνο από τον προβλεπόμενο για να φτάσουν. Ίδια εικόνα παρατηρήθηκε και στη Λεωφόρο Κηφισού από Κωνσταντινουπόλεως έως και Αχαρνών, καθώς τα αυτοκίνητα που πραγματοποιούσαν αυτή τη διαδρομή έκαναν μέχρι και 42 λεπτά για να τη διανύσουν, όταν υπό κανονικές συνθήκες ο χρόνος που χρειάζεται είναι γύρω στα 8,5 λεπτά.
Ο μέσος κυκλοφοριακός φόρτος στη Λ. Αθηνών από Δαφνί προς Λ. Κηφισού που παρατηρείται την πρωινή ώρα αιχμής (07:00-10:00) είναι αυξημένος φέτος (750 οχήματα / ώρα) σε σχέση με το 2018 (710 οχήματα / ώρα).
Παρόμοιο μήκος κύματος και η ράμπα εξόδου από Λ. Κηφισού (από Λαμία) προς Λ. Αθηνών, η οποία παρουσιάζει περισσότερο αυξημένη κυκλοφορία κατά την απογευματινή ώρα αιχμής (11:00-18:00) ενώ παράλληλα καταγράφει 1.098 οχήματα / ώρα σε σχέση με το 2018 (972 οχήματα / ώρα).
Ίδιο σκηνικό, επικρατεί και στην Αττική Οδό, δεδομένου ότι ξεπερνά τα 250. 000 οχήματα η μέση κυκλοφορία.