Ποσό που ξεπερνά το 1,5 εκατ. ευρώ κατέγραψε ο ΟΑΣΑ μόνο τον Ιανουάριο από το άνοιγμα των πέντε επιπλέον εκδοτηρίων. Μάλιστα, στο «Πανεπιστήμιο» όπου υπάρχει μια βάρδια και συγκεκριμένα η πρωινή, σημειώθηκε αύξηση 22% σε σχέση με τον Δεκέμβρη. Αντίστοιχα, στον «Ευαγγελισμό» που λειτουργούν και από δύο εργαζομένους (πρωί – βράδυ) το ποσοστό ανέρχεται στο 25%.
Όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στην διάθεση του το economix.gr, συγκεκριμένα τα έσοδα ανέρχονται ως εξής: Ευαγγελισμός: 420.000 ευρώ, Πανεπιστήμιο: 286.000 ευρώ, Αιγάλεω: 360.000 ευρώ, Βικτώρια: 182.000 ευρώ και Μέγαρο Μουσικής: 256.000 ευρώ.
Τα ανοιχτά εκδοτήρια σε σταθμούς της ΣΤΑΣΥ ανέρχονται πλέον σε 26 από 21 που ήταν μέχρι πρότινος. Ειδικότερα:
Γραμμή 1: Πειραιάς, Κηφισιά, Αττική, Κάτω Πατήσια και Ομόνοια. Προστέθηκε η Βικτώρια.
Γραμμή 2: Ανθούπολη, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Σταθμός Λαρίσης, Συγγρού Φιξ, Νέος Κόσμος, Δάφνη, Ελληνικό. Προστέθηκε το Πανεπιστήμιο.
Γραμμή3: Αγία Μαρίνα, Μοναστηράκι, Αμπελόκηποι, Δουκίσσης Πλακεντίας, Αεροδρόμιο. Προστέθηκαν Ευαγγελισμός, Μέγαρο Μουσικής και Αιγάλεω.
Τραμ: Αγία Φωτεινή(Νέα Σμύρνη), Μουσών(Νέο Φάληρο), ΣΕΦ.
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα είχε προκληθεί αλαλούμ στην είδηση ότι θα επανέλθουν στις αρχικές τους θέσεις 21 εργαζόμενοι, με τους συνδικαλιστές να αποφασίζουν μειοψηφικά να σηκώσουν χειρόφρενο φέρνοντας έτσι κυκλοφοριακό κομφούζιο και μεγάλη ταλαιπωρία στους χρήστες των ΜΜΜ.
Δράσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών
Ένας από τους πονοκέφαλους που αντιμετώπιζαν οι χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ήταν ότι για να εκδώσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μηχάνημα θα έπρεπε να τοποθετήσουν κέρματα, καθώς δεν υπήρχε η πρόβλεψη να δοθούν ρέστα 5 ή 10 ευρώ για χαρτονομίσματα 20 και 50 ευρώ και έτσι γέμιζαν ψιλά μερικοί επιβάτες, μέχρι εκ των πραγμάτων να αδειάσουν τα αποθεματικά. Τώρα, αυτό αλλάζει, αφού το σύστημα αναβαθμίζεται ενώ θα υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με την αύξηση των ΑΜΕΚ σε σταθμούς του Μετρό και του ΤΡΑΜ.
Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός προκειμένου να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό αναμένεται να προχωρήσει στην κατασκευή δέκα νέων εκδοτηρίων εισιτηρίων από την ΟΣΥ, τα οποία θα τοποθετηθούν σε διάφορα κεντρικά σημεία του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ εντός του πρώτου εξαμήνου, ώστε να αυξηθεί η υπάρχουσα διαθεσιμότητα πώλησης κομίστρων.
Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα φόρτισης και ανώνυμων καρτών από την ιστοσελίδα και από κινητά με τεχνολογία NFC. Πλέον, θα μπορούν και οι κάτοχοι ανώνυμων καρτών να φορτίζουν τις κάρτες τους από την ιστοσελίδα athenacard.gr και από κινητά με τεχνολογία NFC, αποφεύγοντας τυχόν αναμονές σε εκδοτήρια ή ΑΜΕΚ.
Ταυτόχρονα, θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης της ημερομηνίας λήξης των δικαιωμάτων μετακίνησης και από τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ) και θα αυτοματοποιηθεί ο έλεγχος των δικαιωμάτων για τους δικαιούχους ελεύθερης και με μειωμένους τύπους κομίστρου μετακίνησης, δηλαδή ΑμΕΑ, φοιτητές, πολύτεκνους, κλπ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως δεν θα χρειάζεται πλέον η φυσική παρουσία των δικαιούχων στα εκδοτήρια, αφού η ανανέωση της ισχύος των καρτών όσων δικαιούνται μειωμένο ή μηδενικό κόμιστρο θα γίνεται από τα αυτόματα μηχανήματα.
Μέχρι σήμερα πάντως, οι πολίτες που έχουν στην κατοχή τους προσωποποιημένες κάρτες είναι 1,8 εκατ. ενώ ανώνυμες χρησιμοποιούν 1, 1 εκατ. επιβάτες. Τα εισιτήρια που εκδίδονται καθημερινά υπολογίζονται περί τις 75.000.
190 πλατφόρμες για ΑμΕΑ
Σε ένα βήμα, προκειμένου τα ΑμΕΑ να μην ταλαιπωρούνται και κατά την μετακίνηση τους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προχωρά ο ΟΑΣΑ τοποθετώντας ειδικές προεξοχές σε 190 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ. Πρόκειται συγκεκριμένα για την αξιοποίηση πόρων ύψους 700.000 ευρώ τα οποία ζήτησε από το ΕΣΠΑ, για την κατασκευή νέων ειδικών προκατασκευασμένων προεξοχών σε στάσεις με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας στα ΜΜΜ για όλους ανεξαιρέτως τους επιβάτες.
Με δεδομένο πάντως ότι η διευκόλυνση των μετακινήσεων για τα άτομα με αναπηρία αποτελεί βασική προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ, ο Οργανισμός έχει τοποθετήσει μέχρι σήμερα ειδικές προκατασκευασμένες προεξοχές (πλατφόρμες) σε 260 στάσεις, για την ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση.
Οι στάσεις αυτές θα βρίσκονται κυρίως γύρω από σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Νίκο Αθανασόπουλο και έχοντας ως δεδομένο ότι οι σταθμοί Μέσων Σταθερής Τροχιάς είναι πλήρως προσβάσιμοι στα άτομα με αναπηρία, με το έργο αυτό θα καταστεί εφικτή η δημιουργία ενός περισσότερο λειτουργικού δικτύου μετακίνησης των ΑμεΑ.