Στην τελική ευθεία η σύμβαση ΟΣΕΘ-ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Στην τελική ευθεία η σύμβαση ΟΣΕΘ-ΚΤΕΛ ΘεσσαλονίκηςΠηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στις αλλαγές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στην τοποθέτηση καμερών στις λεωφορειολωρίδες, στην αυστηροποίηση των ποινών σχετικά με τις ΛΕΑ, στις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης καθώς και στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής σε σημερινή ραδιοφωνική του συνέντευξη στον ALPHA 98,9.

«Πρέπει σιγά-σιγά να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να οδηγούμε όπως θέλουμε. Σε μερικές περιπτώσεις θα αυστηροποιήσουμε τις ποινές, όχι όμως σε όλες. Διότι θεωρούμε ότι δεν μπορούμε αυστηροποιώντας μόνο τις ποινές ν’ αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Το ζήτημα είναι να εφαρμόζονται οι ποινές» τόνισε ο υπουργός και προσέθεσε: «Σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, επειδή σε πολύ λίγες περιπτώσεις λειτουργούν οι κάμερες, θ’ αρχίσουμε να βάζουμε κάμερες στις λεωφορειολωρίδες, έτσι ώστε ν’ αποθαρρύνουμε τους οδηγούς Ι.Χ. να μπαίνουν σε αυτές.

Δεν το κάνουμε από τιμωρητική διάθεση, αλλά, δυστυχώς, σήμερα στην Αθήνα κυκλοφορούν κάτω από 1.100 λεωφορεία -ενώ είχαμε παραλάβει 850- και ο μέσος όρος του χρόνου (χρονοαπόσταση) που περιμένει ο πολίτης για να πάρει ένα λεωφορείο είναι 20 λεπτά. Πράγμα το οποίο είναι απαράδεκτο για μία σύγχρονη πρωτεύουσα της Ε.Ε.».

Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε και στον τρόπο των εξετάσεων των διπλωμάτων οδήγησης επισημαίνοντας πως έχει ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος, έτσι ώστε ν’ αλλάξουμε -οι Ελληνίδες και οι Έλληνες- τον τρόπο με τον οποίο παίρνουμε τα διπλώματά μας.

«Όταν ήρθε η κυβέρνηση της ΝΔ στην εξουσία 100.000 συμπολίτες μας ήταν εγκλωβισμένοι και δεν μπορούσαν καν να δώσουν εξετάσεις. Αυτό το πρόβλημα το λύσαμε στον πρώτο μήνα» είπε χαρακτηριστικά και γνωστοποίησε πως στο επόμενο τρίμηνο «θα είμαστε έτοιμοι, με τον υφυπουργό κ. Κεφαλογιάννη, να νομοθετήσουμε, έτσι ώστε ν’ αντιμετωπίσουμε και το τεράστιο πρόβλημα της διαφθοράς που υπάρχει στο σύστημα των εξετάσεων».

Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ανέφερε πως με την τροπολογία που έχει ψηφιστεί επιτρέπεται στους οργανισμούς, τον ΟΑΣΘ και την ΟΣΥ, «να κάνουμε και leasing λεωφορείων, έτσι ώστε μέχρι να έρθουν τα νέα λεωφορεία, που πολλά από αυτά θα είναι και ηλεκτροκίνητα, να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο πρόβλημα».

Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι «πολύ σύντομα -θέλω να ελπίζω- αν απεγκλωβίσουμε και βρούμε κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για να μπορέσουμε να απεγκλωβίσουμε τα απαιτούμενα κεφάλια, μπορούμε με διαδικασίες σχετικά γρήγορες, να έχουμε κάποιο μεταχειρισμένο τροχαίο υλικό, όχι καινούργια λεωφορεία, αλλά πολύ πιο νέα από αυτά που βλέπουμε σήμερα να κυκλοφορούν. Ο στόχος είναι η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, να αλλάξουνε συνολικά και καθολικά το προφίλ του στόλου τους».

Ειδικότερα, για τη Θεσσαλονίκη ανέφερε πως θα προστεθούν περίπου 100 λεωφορεία ανεβάζοντας τον στόλο στα 300. «Με το “πράσινο φως” του Ελεγκτικού Συνεδρίου αμέσως θα δούμε τα 100 νέα λεωφορεία να κυκλοφορούν στην πόλη της Θεσσαλονίκης» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι όταν θα κυκλοφορούν ακόμη 100 λεωφορεία οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα δουν μεγάλη διαφορά.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ,  κ. Καραμανλής ανέφερε πως μέσα σε 4 χρόνια διαλύθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Στη Θεσσαλονίκη ζούμε δυστυχώς το δράμα της κρατικοποίησης. Στην Αθήνα, τα έσοδα του ΟΑΣΑ από 220 εκατομμύρια ευρώ το 2014, γκρεμίστηκαν το 2018 σε κάτω από 140 εκατομμύρια ευρώ. Όμως εμείς έχουμε έναν πολύ συγκεκριμένο πλάνο και σχέδιο για την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» τόνισε.

Τέλος, για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε πως το έργο ενώ θα είχε τελειώσει ως ενιαίο έγινε μια κατάτμηση για να ευνοηθεί ένας συγκεκριμένος εργολάβος. «Εμείς δεν μπαίνουμε στη λογική να ευνοήσουμε κανέναν συγκεκριμένο εργολάβο. Αυτό που λέμε είναι ότι οι κατατμήσεις, δηλαδή το να σπας ένα έργο σε 8 ή 10 κομμάτια, πάντα, με μαθηματική βεβαιότητα, λειτουργούν εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, διότι ξεφεύγουν και τα χρονοδιαγράμματα και το κόστος» είπε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Κάνουμε μια προσπάθεια έτσι ώστε το τμήμα αυτό να επανέλθει στην Ολυμπία Οδό, στον παραχωρησιούχο. Έχουμε ήδη βρει συμφωνία με τον παραχωρησιούχο – το οποίο δεν ήταν εύκολη υπόθεση- και τώρα περιμένουμε την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής…. Αν η έγκριση της Ευρώπης είναι γρήγορη -που θέλω να ελπίζω ότι θα είναι γρήγορη- ο δρόμος αυτός θα είναι έτοιμος μέσα στο 2023