Με ένα… κλικ, θα είναι διαθέσιμα από τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου για τους πολίτες τα νέα ενοποιημένα παράβολα για τα διπλώματα οδήγησης, σε μια προσπάθεια οι εν δυνάμει οδηγοί να μην πέφτουν πάνω σε… γραφειοκρατία.
Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Μεταφορών, δεν αλλάζει το κόστος αφού θα διατηρηθεί στις σημερινές τιμές. Άλλωστε, όπως σημειώνεται στην απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια, σκοπός είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου.
Η νέα κατηγορία παράβολων που εισάγεται (χωρίς να καταργούνται τα παλαιά), είναι:
- Αρχική χορήγηση κατηγορίας (ΑΜ ή Α1 ή Α2 ή Α ή Β) 48,00€ (ενοποιεί εκτύπωση εντύπου 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 18,00€)
- Επέκταση σε κατηγορία (ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β) 57,02€ (ενοποιεί εκτύπωση εντύπου 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 27,02€)
- Επέκταση σε κατηγορία (ΒΕ, C1, C, D1, D, C1E, CE, D1E, DE) από ∆.Υ. 120,15€ (ενοποιεί εκτύπωση εντύπου 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 90,15€)
- Επέκταση σε κατηγορία (ΒΕ, C1, C, D1, D, C1E, CE, D1E, DE) 138,15€ (ενοποιεί εκτύπωση εντύπου 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 108,15€)
- Ανανέωση κατηγοριών Άδειας Οδήγησης 98,00€ (ενοποιεί ανανέωση κατηγοριών 50,00 και εκτύπωση εντύπου 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 18€)
- Αντίγραφο εντύπου Αδείας Οδήγησης για Κλοπή – Απώλεια 69,02€ (ενοποιεί εκτύπωση εντύπου 30,00€ και απώλεια ή κλοπή 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 9,02€)
- Αντίγραφο εντύπου Αδείας Οδήγησης για Φθορά – Αλλοίωση 39,02€ (ενοποιεί εκτύπωση εντύπου 30,00€ και τέλος χαρτοσήµου 9,02€)
Όπως έχει ήδη γράψει το economix.gr, το ΥΠΟΜΕ «τρέχει» και άλλες μετατροπές, αφού επιδιώκει να καταργήσει την γραφειοκρατία και να απλοποιήσει τις διαδικασίες σε συνολικά 13 τομείς.
Ειδικότερα, απευθείας στο TAXIS θα πηγαίνουν τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για όσους οδηγούς δεν καταβάλλουν το προβλεπόμενο αντίτιμο εντός της χρονικής προθεσμίας.
Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, ο τροχονόμος μέσω τάμπλετ θα βεβαιώνει την παράβαση και αυτή θα περνά αυτόματα στο κεντρικό Μητρώο της Τροχαίας. Στην περίπτωση που το πρόστιμο δεν πληρωθεί από τον παραβάτη, ο εκπρόθεσμος οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, ενώ στη συνέχεια και εφόσον η ένστασή του έχει απορριφθεί, θα έχει στην διάθεση του περίπου 3 μήνες ώστε να αποπληρώσει την οφειλή του, η οποία έπειτα από αυτό το διάστημα θα περνά στο TAXIS και θα εμφανίζεται σαν ραβασάκι στη φορολογική του δήλωση.
Παράλληλα, θα υπάρχει και διασταύρωση με το «Point System» και οι συστηματικοί παραβάτες που θα μαζεύουν πόντους, δεν αποκλείεται να χάσουν και την άδεια οδήγησης τους.
Ποια είναι όμως η λογική του «Point System»;
Συγκεκριμένα προβλέπει ότι για ορισμένες παραβάσεις προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα την κατηγορία, θα χάνει την άδεια του. Ταυτόχρονα, το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ) θα γεμίζει από πόντους και θα στέλνει ενημέρωση στους οδηγούς όταν αυτοί φτάσουν τους 15.
Αλλαγές όμως έρχονται και με τους δυσαρεστημένους πολίτες από οδηγούς ταξί και σχολών οδήγησης.
Έως τώρα, οι όποιες καταγγελίες γίνονταν στις Περιφέρειες, ωστόσο λόγω της σύνθετης διαδικασίας, σε πολλές των περιπτώσεων κατέληγαν να «στοιβάζονται» σε συρτάρια γραφείων και τελικά, να εξετάζονται με όχι ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς. Σε μια προσπάθεια να «λυθούν» τα χέρια των υπαλλήλων αλλά και οι πολίτες να μην περιμένουν επί μήνες για την έκβαση της υπόθεσης τους, πλέον όλα αυτά θα γίνονται σε ηλεκτρονική μορφή.
Μεταξύ των 13 τομέων που το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής θα μετατρέψει ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες του, είναι φυσικά και τα διπλώματα οδήγησης. Μάλιστα, στοχεύει στη μείωση κατά το ήμισυ του χρονικού διαστήματος το οποίο απαιτείται ώστε να εκδοθεί η νέα ή ανανεωμένη άδεια οδήγησης, με λιγότερα δικαιολογητικά και χωρίς επιπρόσθετο χαμένο χρόνο – που σήμερα αγγίζει τους τέσσερις περίπου μήνες.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι η απλούστευση της διαδικασίας και η ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών ή/και μέσω ΚΕΠ ώστε να εκδίδονται ταχύτερα οι άδειες με παράλληλη μείωση του κόστους, αποσυμφόρηση των υπηρεσιών και καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας. Στο πλαίσιο αυτό θα μελετηθεί και το σύστημα που θα επιλεγεί για την ψηφιοποίηση και της διαδικασίας εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης (τοποθέτηση καμερών, κλπ.), ενώ θα γίνουν και προτάσεις για την επικαιροποίηση του μητρώου εξεταστών.
Διπλώματα οδήγησης – Τί αλλάζει με το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια