Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το επόμενο βήμα στην αποθήκευση και διάρκεια ενέργειας μπαταριών αυτοκινήτων πραγματοποίησε η VW που θα στηρίζεται αποκλειστικά πάνω στο σύστημα μπαταριών υψηλής τάσης στοιχείων ιόντων λιθίου και τα οποία σήμερα χρησιμοποιούνται σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές.

   Σύμφωνα με τη δομή της μπαταρίας, ένα στοιχείο (cell) αποτελεί τη μικρότερη μονάδα στο σύστημα μπαταριών και έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει ενέργεια και να την αποδώσει με ευκολία. Ενώνοντας 24 τέτοια στοιχεία δημιουργείται μια συστοιχία. Ο αριθμός των συστοιχιών που ενώνονται για να δημιουργηθεί ένα σύστημα μπαταρίας είναι μεταβλητός. Αυτή η μεταβλητή δομή εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ευελιξία.

   Έτσι, αν ο οδηγός ζητήσει μεγαλύτερη αυτονομία τότε θα χρησιμοποιηθούν περισσότερες συστοιχίες. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι και δώδεκα συστοιχίες. Το σύστημα δίνει τάση μέχρι και 408 Volt, η οποία είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή μιας οικιακής πρίζας, η οποία παρέχει μόνο 230 Volt.

   Παράλληλα, υπάρχουν ηλεκτρικά συστήματα που μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα των μπαταριών σε εναλλασσόμενο για τον κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα, εξυπηρετείται και το ηλεκτρικό κύκλωμα συνεχούς ρεύματος των 12 Volt, τροφοδοτούμενο με χαμηλή τάση με τη χρήση ενός μετατροπέα DC/DC.

   Η νέα δομή της μπαταρίας εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία με μία φόρτιση. Με του νέου τύπου μπαταρία η γερμανική εταιρεία θα εφοδιάσει το ολοκαίνουργιο ID.3. Σύμφωνα με μετρήσεις το νέο γερμανικό μοντέλο θα μπορεί να κινηθεί αυτόνομα μέχρι και 550 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση της μπαταρίας και θα είναι το πρώτο όχημα που θα βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

   Η ικανότητα της γρήγορης φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση του ID.3 με ενέργεια 100 kW μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, εξασφαλίζοντας δυνατότητα κίνησης για περίπου 290 χιλιόμετρα (κατά WLTP). Το εργοστάσιο του γκρουπ στο Brunswick είναι σε θέση να κατασκευάζει στο άμεσο μέλλον μέχρι και 500.000 μπαταρίες ετησίως.

   Η μπαταρία είναι επίπεδη και τοποθετείται στο πάτωμα της καμπίνα των επιβατών επιτρέποντας τη δημιουργία ενός ευρύχωρου εσωτερικού, αλλά παράλληλα κρατώντας χαμηλά το κέντρο βάρους. Το αλουμινένιο κάλυμμα με το ειδικό πλαίσιο προστατεύει τη μπαταρία σε περίπτωση σύγκρουσης και παρέχει βέλτιστη σταθερότητα καθώς και σημαντική μείωση του βάρους. Τέλος, η αεροδυναμική στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται από τα σταθερά στοιχεία της προστασίας σύγκρουσης του συστήματος της μπαταρίας, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από αλουμίνιο, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.