Ρομπέν των …φαγητών φιλοδοξούν να καταστούν η Ιωάννα Τσεχελίδου, πολιτικός μηχανικός στο επάγγελμα και ο Γιάννης Τήκας, φοιτητής ιατρικής, οι οποίοι, με «όχημα» την ψηφιακή τους επιχείρηση «Robinfood», στοχεύουν να συνεισφέρουν στη μείωση, αν όχι στην απάλειψη της σπατάλης τροφίμων.

Η πλατφόρμα τους θα κάνει το ντεμπούτο της στο διαδίκτυο εντός του Φεβρουαρίου και ήδη, όπως δήλωσαν οι δημιουργοί της στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων στο περιθώριο της 28ης Agrotica, «δεκάδες καταναλωτές και τουλάχιστον δέκα επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, κυρίως παντοπωλεία, περιμένουν να βγούμε στον αέρα».

Εναρμονισμένη πλήρως με τη φιλοσοφία του Ρομπέν των Δασών, η ομάδα της «Robinfood» στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων από το στάδιο της παραγωγής μέχρι και το στάδιο της κατανάλωσης και γι’ αυτό έχει εντάξει στους κόλπους της και τους αγρότες. Ουσιαστικά, «δημιουργούμε ένα χρονικό “παράθυρο”, μέσω του οποίου επιχειρήσεις, παντοπωλεία, εστιατόρια, ακόμη και αγρότες θα μπορούν να πουλήσουν στους καταναλωτές τα προϊόντα που έχουν προς άμεση κατανάλωση», σημείωσε η κ. Τσεχελίδου, εξηγώντας τη λειτουργία της πλατφόρμας. «Φιλοδοξούμε», πρόσθεσε, «να μη μένει κανένα προϊόν ανεκμετάλλευτο, ούτε όμως και οι σοδειές στα χωράφια των αγροτών που καλλιεργήθηκαν με κόπο και ιδρώτα και παραμένουν στα αζήτητα για διάφορους λόγους».

Όλα τα τρόφιμα και γεύματα θα προσφέρονται σε εκπτωτική τιμή, εκτός των προϊόντων των αγροτών καθώς, όπως εξήγησε η κ. Τσεχελίδου, το κόστος τους εξαρτάται από διάφορους αστάθμητους παράγοντες και δεν μπορεί να είναι σταθερό. «Τα προϊόντα που θα διατίθενται μέσω της “Robinfood” θα είναι απόλυτα βρώσιμα τρόφιμα ή έτοιμα γεύματα που δεν έχουν καταναλωθεί μέχρι το τέλος της ημέρας στα κατά τόπους εστιατόρια ή και παραγωγές των Ελλήνων αγροτών που δεν βρήκαν το δρόμο τους προς πώληση», διευκρίνισε.

Εξήγησε, δε, ότι η «Robinfood» είναι ουσιαστικά μια σχέση αμοιβαίου οφέλους. «Πέραν της μείωσης ή και απάλειψης της σπατάλης τροφής, από τη μία πλευρά βοηθάμε τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν χρήματα και από την άλλη τους επιχειρηματίες να έχουν κέρδος αξιοποιώντας την αρχική τους επένδυση», σημείωσε και πρόσθεσε πως όλο αυτό γίνεται σε μια κοινή συνισταμένη, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και με βάση την προστασία του περιβάλλοντος.

Η ιδέα για τη λειτουργία της συγκεκριμένης πλατφόρμας «γεννήθηκε» εκτός συνόρων και συγκεκριμένα στο Λονδίνο, όπου η Ιωάννα Τσεχελίδου έκανε το μεταπτυχιακό της την ίδια περίοδο μ’ έναν φίλο της, ο οποίος, λόγω του υψηλού κόστους ζωής στη βρετανική πρωτεύουσα, έψαχνε να βρει «έξυπνες» προσφορές στα τρόφιμα για να εξοικονομήσει χρήματα. «Οι επιχειρήσεις εκεί είχαν ήδη καταλάβει ότι ήταν προτιμότερο να πουλάνε με ένα ποσοστό έκπτωσης τα προϊόντα τους λίγο πριν λήξουν από το να τα απορρίπτουν αναγκαστικά αργότερα», ανέφερε η κ. Τσεχελίδου και πρόσθεσε: «Το πρόβλημα ήταν ότι δεν μπορούσες να ξέρεις πού υπάρχουν αυτά τα τρόφιμα χωρίς να χρειάζεται να περάσεις από το κατάστημα. Αντίστοιχη κατάσταση ζούσα κι εγώ, συμπεριλαμβανομένου μάλιστα του γεγονότος ότι είμαι ιδιαίτερα επιλεκτική στα τρόφιμα που καταναλώνω». Τα χρόνια πέρασαν αλλά πάντα στο μυαλό της ήταν πώς θα μπορούσε να πάρει «σάρκα και οστά» αυτή η ιδέα, όπως και τελικά έγινε.

Σύμμαχο σ’ αυτή την προσπάθεια βρήκε τον Γιάννη Τήκα, φοιτητή ιατρικής που ασχολείται ωστόσο εντατικά με τον προγραμματισμό, έχοντας δουλέψει στα προπτυχιακά του χρόνια σε αντίστοιχες θέσεις στο πανεπιστήμιο αλλά και σε ιδιωτικές εταιρείες, καθώς «το μέλλον είναι η τεχνολογία της Ιατρικής», όπως λέει. Οι δυο τους ένωσαν τις δυνάμεις τους και ο κ. Τήκας ανέλαβε το τεχνικό κομμάτι υλοποίησης της ιδέας, δίνοντάς της «ζωή» στο διαδίκτυο.

«Γνωριστήκαμε με τον Γιάννη μέσω του Ok!Thess. Με βοήθησε στο startup weekend και τελικά πήραμε την πρώτη θέση. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που εμπιστεύεσαι και να είστε φίλοι πέρα από συνεργάτες», ανέφερε η κ. Τσεχελίδου. Στο πρόγραμμα επιτάχυνσης του Ok!Thess, έχοντας ως επιβλέποντα της ομάδας τους τον Στέφανο Τσιακμάκη, οι δυο τους προσπάθησαν να κάνουν την πλατφόρμα όσο το δυνατόν πιο λειτουργική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες των χρηστών της, ενώ στην καθημερινότητά τους συνεχίζουν παράλληλα και τις χωριστές επαγγελματικές τους δραστηριότητες.

«Στόχος μας είναι να ενσωματώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες εταιρείες, επιχειρήσεις, αγρότες στη διαδικτυακή μας πλατφόρμα “Robinfood” και να ενισχύσουμε το δίκτυό μας, τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας- και όχι μόνο», επισήμανε ο κ. Τήκας εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι «εντός του τρέχοντος μήνα η Robinfood, ωε marketplace πια θα δουλεύει κανονικά»! «Ξεκινάμε από Θεσσαλονίκη και θέλουμε να πάμε Αθήνα, αλλά και στο εξωτερικό», σημείωσε και υπενθύμισε ότι το σύνδεσμος http://www.robinfood.store/ «εδώ και πολλούς μήνες δίνει πληροφορίες και ενημέρωση σε καταναλωτές και επιχειρηματίες».

Όσο για το ποσό επένδυσης που απαιτεί μια τέτοια δραστηριότητα; «Έχουμε βάλει ελάχιστα χρήματα για το ξεκίνημα, καθώς πρόκειται για ψηφιακή επιχείρηση, αντίθετα όμως έχουμε διαθέσει άπειρο από τον προσωπικό μας χρόνο στην πραγματοποίηση της ιδέας», απάντησαν οι δημιουργοί του «Robinfood».

Υπενθυμίζεται ότι το OK!Thess είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης που έφερε γύρω από το ίδιο τραπέζι οκτώ σημαντικούς φορείς της πόλης, ο καθένας εκ των οποίων μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της καινοτομίας. Όπως λένε οι εμπνευστές του, έχει πολλαπλασιαστικό όφελος, όταν αυτοί οι φορείς δρουν συντονισμένα και ενώνουν δυνάμεις. Το OK!Thess ξεκίνησε ως ιδέα στο τέλος του 2015 και μπήκε σε εφαρμογή το καλοκαίρι του 2016.