Ο κύβος ερρίφθη και η ολοκλήρωση του αγωγού ΤΑΡ επί ιταλικού εδάφους μετράει πλέον αντίστροφα. Οι εκκρεμότητες έχουν επιλυθεί και το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα ξεκινήσει κανονικά την πορεία του.
Ο αγωγός θα τοποθετηθεί σε βάθος μέχρι και 820 μέτρα ενώ για την ολοκλήρωση των εργασιών θα χρειαστούν δύο μήνες. Το υποθαλάσσιο τμήμα στην Αδριατική θα εκτείνεται στα χωρικά ύδατα της Ιταλίας (25 χλμ), της Αλβανίας (37 χλμ) και διεθνή ύδατα (43 χλμ.). Σημειώνεται πως για την κατασκευή του θα χρησιμοποιηθούν 9.000 σωλήνες με συνολικό βάρος 100.000 τόνους.
Την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει το Castoro Sei της Saipem που βρίσκεται στο λιμάνι του Brindisi. Η ιταλική εταιρεία ξεκίνησε την εγκατάσταση σωλήνων στην αλβανική πλευρά ήδη από τον Μάρτιο ενώ το σκάφος αναμένεται να ξεκινήσει εντός των επόμενων ημερών τη διαδικασία.
Από εκεί και πέρα, ο αγωγός έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό περί το 91%. Ο σχεδιασμός αφορά την προσαιγιαλίωσή του στη Σαν Φόκα (Πούλια) όπου θα συνδέεται στο εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου της Ιταλίας μέσω μίας σήραγγας με συνολικής έκταση 1.5 χιλιόμετρα. Υπενθυμίζεται ότι οι διαδικασίες για τη μεταφορά αζέρικου φυσικού αερίου έχουν ολοκληρωθεί σε Ελλάδα και Αλβανία.
Castoro Sei
Το πλοίο της Saipem που έχει αναλάβει την ολοκλήρωση του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού έχει μήκος 152 μέτρα και πλάτος 70.5 μέτρα και φιλοξενεί πλήρωμα έως 347 άτομα. Πρόκειται για ένα ημιυποβρύχιο σκάφος που στο παρελθόν έχει αξιοποιηθεί για αντίστοιχα πρότζεκτ και θεωρείται από τις πλατφόρμες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Στα πρότζεκτ αυτά εντάσσονται το Zohr (Αίγυπτος), ο Blue Stream (Τουρκία) και ο Transmed (Αλγερία και Ιταλία).