Στο σφυρί βγαίνουν τα περιουσιακά στοιχεία της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) με πλειοδοτικό διαγωνισμό, ο οποίος αναμένεται να δημοσιευθεί το αργότερο μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου.
Από την ημέρα της προκήρυξης θα τρέχει ο χρόνος κατάθεσης των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους και, όταν συμπληρωθεί ο χρόνος των 20 ημερών, θα επιλεγεί η καλύτερη προσφορά από τον πωλητή που, στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι το Ελληνικό Δημόσιο.
Η διαδικασία του πλειοδοτικού διαγωνισμού και ο σύντομος χρόνος ολοκλήρωσης του είναι αποτέλεσμα των άγονων διαγωνισμών του παρελθόντος που δεν επιτρέπει μια νέα διαδικασία με πλεόνασμα χρόνου.
Το διαγωνισμό έχει αναλάβει να διενεργήσει η ΕΥ, μετά από σύσκεψη που έγινε με τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και το επιτελείο της ελεγκτικής εταιρείας. Την ευθύνη της διαδικασίας ανέλαβε να τρέξει ο κ. Μιχάλης Χουρδάκης, ο οποίος έχει δείξει και στο παρελθόν τις ικανότητες τους να βρίσκει αγοραστές και σε καθεστώς πίεσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΛΒΟ είχε τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης το 2014. Η εταιρεία εμφανίζει υποχρεώσεις της τάξεως των 86 εκατ. ευρώ και συσσωρευμένες ζημιές που ξεπερνούν τα 170 εκατ. ευρώ.
Το σχέδιο πώλησης περιλαμβάνει τις εγκαταστάσεις της εταιρείας που βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης στη Σίνδο και καταλαμβάνει έκταση 270 στρεμμάτων. Προς πώληση είναι και τα δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας και πατέντες που είχε κατοχυρώσει η εταιρεία στο παρελθόν. Η εταιρεία είχε δικαιώματα συναρμολόγησης και συντήρησης των αρμάτων Leopard.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι είναι αρκετοί και σημαντικοί διεθνείς παίκτες. Ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους πιθανόν να εμφανιστεί και η εταιρεία NAMCO, που στη δεκαετία του 1980 είχε δημιουργήσει το θρυλικό pony. Η οικογένεια Κοντογούρη βρίσκεται ήδη σε επικοινωνία με επενδυτή με σκοπό την κατάθεση προσφοράς. Η ΕΛΒΟ στις αρχές του 2000 το 43% των μετοχών της εταιρείας είχαν αποκτηθεί από τον όμιλο Μυτιληναίο, αλλά το 2010 αποχώρησε από τη διοίκηση της εταιρείας, η οποία στη συνέχεια πέρασε στο Ελληνικό Δημόσιο.