Τις επόμενες ημέρες θα φανεί εάν θα αλλάξει σκυτάλη η διαχείριση του πάρκινγκ που ανήκει στον Οργανισμό Λιμένα Λαυρίου (ΟΛΛ) και σήμερα διαχειρίζεται η εταιρεία Cityzen. Ο λόγος; Ο ΟΛΛ προκηρύσσει ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση άδειας χρήσης του υπαίθριου χώρου στη χερσαία ζώνη. Πρόκειται για ΣΥΡΙ
Ο οργανισμός διαθέτει προϋπολογισμό 144 χιλιάδων ευρώ, ενώ έχει ορίσει ως κατώτατο ζητούμενο ενοίκιο τις 4.000 ευρώ, με τους υποψήφιους να απαιτείται να καταθέσουν εγγυητική επιστολή 2.800 ευρώ, προκειμένου να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 11 Φεβρουαρίου, ενώ στους υποψήφιους θα παρέχονται διευκρινίσεις και πληροφορίες μέχρι την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου. Ο διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι ο χώρος στάθμευσης του λιμανιού βρίσκεται «στην καρδιά» του εμπορικού – επιχειρηματικού κομματιού του Λαυρίου, σε μία συγκυρία κατά την οποία η ζήτηση για χώρους στάθμευσης είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Στο επίκεντρο η αξιοποίηση 10 λιμανιών
Εν τω μεταξύ, στο επίκεντρο βρίσκεται η αξιοποίηση 10 λιμανιών, με τους υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης και Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας να έχουν δώσει στο ΤΑΙΠΕΔ το πράσινο φως για να ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Ουσιαστικά, θα πρέπει να προετοιμαστούν οι όροι της προκήρυξης, ώστε μέχρι το καλοκαίρι να προκηρυχθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί. Όλες οι ενδείξεις φανερώνουν ότι η αρχή θα γίνει με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης του οποίου ο διαγωνισμός έχει καθυστερήσει σημαντικά. Πάντως, πρόκειται για μία εγκατάσταση υψηλής γεωστρατηγικής σημασίας, αποτελώντας βασική πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας από την Ασία, την Ανατολική, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, με περίπου 8.300 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον Έβρο να κάνουν χρήση του λιμανιού.
Εκτιμάται ότι μετά το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, διαγωνισμός θα προκηρυχθεί για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου, με τον πρόεδρο Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου να έχει αναφέρει ότι (σ.σ.: το λιμάνι) “θα αλλάξει όψη, θα έρθουν χρήματα με τις αξιοποιήσεις που θα γίνουν και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας”.
Το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει συνολικά 10 λιμάνια για τα οποία έχουν εκπονηθεί οι αναγκαίες μελέτες αξιολόγησης, ενώ καθοριστικής σημασίας για την ιδιωτικοποίησή τους είναι η αλλαγή των προβλέψεων σχετικά με το ανταποδοτικό τέλος που θα πληρώνει ο ιδιώτης-παραχωρησιούχος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην κατάργηση του ανταποδοτικού τέλους -βάσει του οποίου ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να καταβάλει ακόμη και άνω του 5% των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων- που είχε θεσπιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ.