Περίπου σε 900 κτίρια υπολογίζονται τα κτίσματα που πρέπει να κατεδαφιστούν στο Ελληνικό για να αρχίσει να θεμελιώνεται το πιο μεγαλεπήβολο επενδυτικό σχέδιο της χώρας, το οποίο για την ολοκλήρωση του θα απαιτηθούν κεφάλαια ύψους 8 δισ. ευρώ.
Η αρχή για την εκκίνηση του έργου, που πλέον είναι θέμα χρόνου, πραγματοποιείται με το άρθρο 67 του σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια και άλλες διατάξεις και ανοίγει το δρόμο για την είσοδο της μπουλντόζας, με τα σχετικά έξοδα τα αναλαμβάνει ο αγοραστής, δηλαδή η Lamda Development, όπως ρητά αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο.
Ο νομοθέτης ορίζει βήμα προς βήμα τη διαδικασία κατεδάφισης, καθώς γνωρίζει πολύ καλά ότι ο …διάβολος της γραφειοκρατίας κρύβεται στις λεπτομέρειες και για το λόγο αυτό προσδιόρισε ότι η αρχική εισήγηση κατεδάφισης γίνεται από τη σημερινή εταιρεία «Ελληνικό ΑΕ» που ορίζει την έκταση και με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, ως αρμοδίου για την επένδυση αυτή με την οποία εγκρίνεται η κατεδάφιση των κτιρίων.
Για την εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης και πριν την έναρξη αυτών υποβάλλονται υποχρεωτικά στο γραφείο Ελληνικού τα ακόλουθα δικαιολογητικά έγγραφα.
Προβλέπεται η κατάθεση του σχεδίου και ο φάκελος ασφάλειας και υγείας του έργου, σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων και αδρανών υλικών και αποδεικτικά καταβολής εισφορών και κρατήσεων για τις υπηρεσίες του επιβλέποντος μηχανικού, ενώ, ως προς την κατάθεση αυτών, εκδίδονται διαπιστωτικές πράξεις από το γραφείο Ελληνικού, εντός 10 ημερών από την κατάθεση του σχεδίου.
Ο νομοθέτης προβλέπει ότι με την πάροδο άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας, επιτρέπεται η έναρξη των εργασιών κατεδάφισης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της Lamda θα ξεκινήσει τις κατεδαφίσεις κτισμάτων από το παραλιακό μέτωπο όπου θα ανεγερθούν οι κατοικίες και οι πολυτελείς βίλες, αλλά και από τη βόρεια πλευρά του Ελληνικού προς την πλευρά της λεωφόρου Βουλιαγμένης, που θα ανεγερθεί το εμπορικό κέντρο και τα κτίρια γραφείων.
Πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε διαγωνισμό για την αναζήτηση εργολαβικής εταιρείας που θα αναλάβει τις κατεδαφίσεις, καθώς δεν επιθυμεί την απευθείας ανάθεση και φιλοδοξεί να δώσει την ευκαιρία σε όλους τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν την δική τους οικονομική πρόταση.
Πάντως η διοίκηση της Lamda δεν κρύβει την αγωνία της για την κατανομή του 30%- 70% και τη σχετική υπόθεση τη χειρίζεται ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες έχει λάβει την αρχική εισήγηση του αγοραστή, όπως και τις εισηγήσεις των συμβούλων που ενισχύουν τη θέση του ελληνικού δημοσίου. Πρόκειται για μία διαπραγμάτευση ανάμεσα στο κράτος και στον αγοραστή, έτσι ώστε όταν λήξη η σύμβαση παραχώρησης μετά από 99 χρόνια, ποιες εκτάσεις θα επιστρέψουν στο κράτος και ποιες θα παραμείνουν στον αγοραστή.
Η Lamda Development, με βάση τα σύμβαση, είναι κάτοχος του 30% της έκτασης και μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης, ενώ για το υπόλοιπο 70% έχει λάβει δικαίωμα επιφανείας για να μπορέσει να ολοκληρώσει το έργο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελληνικό Δημόσιο επιθυμεί να κατέχει την κυριότητα της γης στο παραλιακό μέτωπο, όπως και προς την πλευρά που θα γίνουν οι εγκαταστάσεις γραφείων στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Ο υπουργός Οικονομικών θέλει να βάλει την προσωπική του σφραγίδα στη διαπραγμάτευση και με την προοπτική να επιστρέψουν στο κράτος οι περιοχές φιλέτα του Ελληνικού. Με βάση τη συμφωνία η οριστικοποίηση και κατανομή της γης για το 70% που θα κρατήσει το κράτος δεν θα προκύπτουν έσοδα ή έξοδα για το κράτος από την εκκίνηση και μέχρι τη λήξη του έργου.
Ελληνικό: Κατατέθηκαν οι ρυθμίσεις για αυθαίρετα – κατεδαφίσεις – πρόδρομες εργασίες