Οι νέοι κανονισμοί για τους ρύπους των αυτοκινήτων και τα υψηλά πρόστιμα τα οποία θα επιβαρύνουν κάθε μάρκα αν δεν πιάσει τους στόχους που έχει καθορίσει η ΕΕ, υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν τα προγράμματα τους και να επιταχύνουν την εξέλιξη, παραγωγή και διάθεση των οικολογικών αυτοκινήτων.
Η νέα γκάμα των φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, περιλαμβάνει υβριδικά διαφόρων τεχνολογιών και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, μετά τις συνέπειες από την σύλληψη του Κάρλος Γκον και την καθυστέρηση των προγραμμάτων ανάπτυξης νέων μοντέλων, προχωρά στην αντεπίθεση.
Η φίρμα που αποτελεί τον βασικό κορμό και μέτοχο της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του μικρού μοντέλου της, Twingo. Η τελευταία γενιά του Twingo αναπτύχθηκε παράλληλα με το Smart ForFour της Daimler και υπάρχει πρόβλεψη για την κατασκευή μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης. Ωστόσο, η Renault δεν έδωσε άλλες λεπτομέρειες σχετικά με το ηλεκτρικό Twingo.
Η Renault, ανακοίνωσε επίσης ότι θα συνεχίσει να διαθέτει στην αγορά την τέταρτη γενιά του Clio, παράλληλα με την πέμπτη γενιά που εμφανίσθηκε πέρσι και τώρα λανσάρεται σε πολλές αγορές.
Σύμφωνα με την ανάρτηση του Automotive News Europe, η Renault παρουσίασε πτώση 3,4% στις πωλήσεις οχημάτων παγκοσμίως το 2019 σε σχέση με το 2018. Η απώλεια στο κέρδος ήταν 3,75 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 1,3% σε 1,94 εκατ. μονάδες, αλλά μειώθηκαν κατά 17% σε 179.571 στην Κίνα, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19% σε 453.223 στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία και την περιοχή του Ειρηνικού. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της μάρκας Renault μειώθηκαν κατά 6,9% σε 2,36 εκατ. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Renault αυξήθηκαν κατά 24%, φθάνοντας τις 62.447 μονάδες, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 19% για το μικρό hatchback Zoe το οποίο κατέγραψε περισσότερες από 47.000 πωλήσεις και της αύξησης κατά 19% του μικρού φορτηγού Kangoo ZE με περισσότερες από 10.000 μονάδες.
Ενδεικτικό της ανησυχίας που υπάρχει για την διακύμανση των πωλήσεων, είναι και η ανακοίνωση του γαλλικού γκρουπ PSA( Peugeot, Citroen, DS, Opel) για μείωση κατά 10% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2019, σε 3,49 εκατ. μονάδες, από 3,88 εκατ. το 2018, λόγω της πτώσης της ζήτησης στη Κίνα, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική.
Επίσης, η Renault, παρουσίασε τις νέες υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις των καινούργιων Clio και Captur, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Το νέο Clio E-TECH 140 ίππων και το νέο Captur E-TECH Plug-in 160 ίππων έκαναν το παγκόσμιο ντεμπούτο τους, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών 2020.
Η ισχύς της μπαταρίας ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του υβριδικού κινητήρα:
Το νέο Clio E-TECH διαθέτει μία μπαταρία ισχύος 1,2 kWh (230V) που του εξασφαλίζει εξοικονόμηση καυσίμου, μείωση εκπομπών του CO2, με δυνατότητα 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον. Το νέο Captur E-TECH Plug-in διαθέτει μπαταρία ισχύος 9,8 kWh (400V) που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 65 χλμ. με 100% ηλεκτροκίνηση σε αστικό περιβάλλον.
Ο νέας γενιάς βενζινοκινητήρας 1.6 έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για την περίπτωση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες – ο ένας είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) – και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων, το multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προσφέρουν επιλογές οδήγησης:
• 100% ηλεκτρική εκκίνηση, καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων δε διαθέτει συμπλέκτη, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί κατά την εκκίνηση. Επομένως τα μοντέλα E-TECH hybrid χρησιμοποιούν πάντα τον ηλεκτροκινητήρα τους για να ξεκινήσουν. Πρόκειται για μία επιλογή, που εξασφαλίζει την άμεση παροχή της μέγιστης τιμής της ροπής για άμεση απόκριση στην εκκίνηση.
• Αυτόματη προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες οδήγησης: Η τεχνολογία E-TECH του Groupe Renault βασίζεται σε μία σειριακή-παράλληλη (series-parallel) αρχιτεκτονική λειτουργίας που δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού των πλεονεκτημάτων της υβριδικής κίνησης (σε σειρά, παράλληλα, ή σειριακά-παράλληλα). Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό διοχετεύοντας την ισχύ τους στους τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο.
Κατά τη διάρκεια της κίνησης, η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό. Το σύστημα E-TECH επιλέγει αυτόματα το καταλληλότερο, για την περίσταση, πρόγραμμα ώστε να επιτύχει τη βέλτιστη κατανάλωση και τις μικρότερες δυνατές εκπομπές ρύπων, εξασφαλίζοντας, παράλληλα, τις ιδανικές συνθήκες απόκρισης.
Οι υβριδικές εκδόσεις Clio E-TECH και Captur E-TECH Plug-in αναμένονται στην Ελλάδα το δεύτερο εξάμηνο του 2020.