Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος ΤΕΕ
Πηγή Εικόνας: Γραφείο Τύπου ΤΕΕ

Τη διαφωνία του με τη νομοθετική ρύθμιση για την «αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων κολεγίων και των ξένων πανεπιστημίων, καθώς «είναι κατάφωρα άδικη για τους διπλωματούχους μηχανικούς» εκφράζει το ΤΕΕ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, σε ανακοίνωσή της η διοικούσα επιτροπή του Επιμελητηρίου «ζητά από την κυβέρνηση να αποσύρει τις διατάξεις του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου “Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις”», υπογραμμίζοντας ότι με το άρθρο αυτό αίρεται στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «το ΤΕΕ έχει ήδη τονίσει προς όλες τις κατευθύνσεις με την ομόφωνη απόφαση της Αντιπροσωπείας του στις 5/10/2019, ότι η ρύθμιση που προωθείται από την κυβέρνηση με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων κολεγίων και των ξένων πανεπιστημίων, είναι κατάφωρα άδικη για τους διπλωματούχους μηχανικούς, επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον και ισοπεδωτική για την δημόσια παιδεία».

Το ΤΕΕ αναφέρει, ότι «ως υπεύθυνος φορέας για τη διαδικασία απονομής άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και κατ’ επέκταση επαγγελματικών δικαιωμάτων, με γνώμονα την τεχνική ευθύνη και το δημόσιο συμφέρον, δεν θα επιτρέψει την απαξίωση των διπλωμάτων των ενιαίων 5ετών αδιάσπαστων προγραμμάτων σπουδών των Πολυτεχνείων και Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας αποδεχόμενο την αποσύνδεση της άσκησης του επαγγέλματος του Μηχανικού από τους ακαδημαϊκούς τίτλους σπουδών. Η ανάληψη δε της τεχνικής ευθύνης στο ανώτατο επίπεδο νοείται μόνο από διπλωματούχους μηχανικούς».

Καταλήγοντας στην ανακοίνωσή του, το ΤΕΕ επισημαίνει ότι «θα ασκήσει με κάθε πρόσφορο τρόπο τον θεσμικό, επιστημονικό και κοινωνικό του ρόλο ώστε η πολιτική άκριτης εμπορευματοποίησης της παιδείας και νομοθετικής εξίσωσης διαφορετικών επιπέδων επιστημονικής γνώσης να καταργηθεί στην πράξη».