Νέες καθυστερήσεις αναμένεται να σημειωθούν στο διαγωνισμό για την κατασκευή της πρώτης φάσης της νέας γραμμής 4 του μετρό, καθώς και τα δύο υποψήφια σχήματα θα υποβάλουν προσφυγές μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης των τεχνικών προσφορών.
Στις αρχές Ιανουαρίου, το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό αποφάσισε την επανεκκίνηση στης διαγωνιστικής διαδικασίας, με τον έλεγχο από τον κάθε υποψήφιο του τεχνικού φακέλου του άλλου.
Εκπρόσωποι των δύο σχημάτων (ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy) που διεκδικούν το έργο ξεκίνησαν τη διαδικασία ελέγχου σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στις εγκαταστάσεις της Αττικό Μετρό στη λεωφόρο Μεσογείων, πριν από περίπου 10 ημέρες.
Ο έλεγχος των τεχνικών προσφορών των δύο υποψηφίων, ο οποίος ήταν εξονυχιστικός, ολοκληρώθηκε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας και όπως ήταν εν πολλοίς αναμενόμενο και τα δύο σχήματα αποφάσισαν να υποβάλουν προδικαστικές προσφυγές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφυγές θα εξεταστούν από την επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού και όχι από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών όπως συμβαίνει στους διαγωνισμούς οι οποίοι διεξάγονται με το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων.
Κατά τις ίδιες πηγές, η επιτροπή αξιολόγησης έχει προθεσμία 15 ημερών προκειμένου να αποφανθεί επί των προσφυγών. Αν εκπνεύσει η προθεσμία δίχως απόφαση από την επιτροπή, τότε θεωρείται ότι οι προσφυγές έχουν απορριφθεί.
Μετά την παρέλευση των 15 ημερών, οι δύο υποψήφιοι έχουν περιθώριο 10 ημερών για να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Το ενδεχόμενο προσφυγών στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες και ως εκ τούτου ο χρόνος που θα χρειαστεί το ΣτΕ για να εξετάσει τις ενστάσεις των υποψηφίων θα είναι καταλυτικός για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Με την κατάθεση προσφυγών απομακρύνεται η αισιόδοξη εκτίμηση που διατύπωναν πρόσφατα στο economix στελέχη της Αττικό Μετρό για ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός του καλοκαιριού.
Όταν ολοκληρωθεί η συζήτηση των προσφυγών για τους τεχνικούς φακέλους, θα ξεκινήσει η επόμενη φάση του διαγωνισμού που αφορά στην αξιολόγηση της οικονομικής προσφοράς.
Τα υποψήφια σχήματα έχουν δικαίωμα να προσφύγουν τόσο στην επόμενη φάση όσο και στο τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία θα ολοκληρωθεί με την κήρυξη προσωρινού μειοδότη.
Η εξέλιξη του διαγωνισμού, ο οποίος ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2017, εξελίσσεται μετ’ εμποδίων λόγω του μεγάλου αριθμού προσφυγών που αμφισβητούσαν τη νομιμότητα της διαδικασίας.
Είναι ενδεικτικό ότι με απόφαση της διοίκησης της Αττικό Μετρό η διαδικασία είχε παγώσει για περισσότερους από πέντε μήνες, από τις αρχές Αυγούστου, εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ για τη νομιμότητα του διαγωνισμού.
Με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, η πρώτη φάση της γραμμής 4 θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 15 νέων σταθμών, οι οποίοι θα εξυπηρετούν πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Παγκράτι και την Καισαριανή.
Θυμίζουμε ότι πρώτο το economix.gr, δύο ημέρες νωρίτερα από τα άλλα ΜΜΕ, αποκάλυψε από που θα ξεκινήσουν οι μετροπόντικες για τη γραμμή 4.
Μετρό – Γραμμή 4: Πού θα μπούν οι Μετροπόντικες – τί θα γίνει με τη χρηματοδότηση;
Διαβάστε στον παραπάνω το ρεπορτάζ της προηγούμενης εβδομάδας με τις εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών αλλά και προβληματισμούς της αγοράς.