30 SUPERB iV
30 SUPERB iV

Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει σιγά – σιγά έδαφος παγκοσμίως, δεδομένου της αναγκαιότητας να γίνουν οι μετακινήσεις πιο πράσινες, η χώρα καλείται να  προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Βέβαια, για να ευδοκιμήσει μια τέτοια πραγματικότητα, θεωρείται κάτι περισσότερο από επιβεβλημένο να δημιουργηθούν τουλάχιστον 3.000 απλοί σταθμοί φόρτισης για πανελλαδική κάλυψη σύμφωνα με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών. 

Πρόσφατα, πραγματοποίησε μία μελέτη σχετικά με τα σημεία στα οποία πρέπει να τοποθετηθούν σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τους τύπους και τις προδιαγραφές.

«Υλοποιήσαμε για τον ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας) μια πλήρη μελέτη χωροθέτησης σταθμών φόρτισης σε όλους τους εθνικούς άξονες εκτός από τα νησιά, δηλαδή σε όλες τις εθνικές οδούς με τους κύριους συνδετήριους άξονες, μια μελέτη που αποδεικνύει πως για να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα ταχείας ή έστω απλής φόρτισης κάθε 40 μικτά χιλιόμετρα, που είναι το πραγματικά απαιτούμενο, θα χρειαστούμε από 80 έως 100 σταθμούς ταχυφόρτισης και τουλάχιστον 3.000 απλούς σταθμούς φόρτισης, χωρίς να μιλάμε για τις ανάγκες στις πόλεις» δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ).

Ο κ. Μπεκιάρης επεσήμανε, δε, πως ο συγκεκριμένος αριθμός φορτιστών, πέρα από τους αστικούς ιστούς, εξαιρεί και τις ανάγκες του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου.

Για να ολοκληρώσει τη μελέτη, το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) χρησιμοποίησε ένα ειδικό πρόγραμμα, «ένα πολύ εξειδικευμένο λογισμικό, στο οποίο εισάγουμε τις μετακινήσεις που γίνονται σήμερα, αλλά και εκείνες που προβλέπουμε πως θα πραγματοποιούν οι πολίτες και χρήστες των οχημάτων EV αύριο, με στοιχεία τα οποία συλλέγουμε στο πεδίο», όπως είπε ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

Το λογισμικό αυτό λειτούργησε συνδυαστικά με στοιχεία, όπως τον τύπο και το μείγμα των οχημάτων, καθώς και τις ανάγκες που θα προκύψουν στο μέλλον σχετικά με τη φόρτιση.

Διαβάστε ακόμα: Δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών IX στη Δυτική Αθήνα;

Ήδη, στροφή στην ηλεκτροκίνηση επιχειρεί να κάνει η κυβέρνηση μέσω του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα, δεδομένου των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που προκύπτουν από τα ρυπογόνα αυτοκίνητα. Μάλιστα, στο τραπέζι έχουν πέσει ακόμα και κίνητρα οικονομικού χαρακτήρα, με επικρατέστερα αυτά της επιδότησης αγοράς οχημάτων, ενώ εξετάζεται παράλληλα να παρέχονται μειωμένα διόδια, εκπτώσεις κατά την μεταφορά τους στα πλοία αλλά και ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης.

Ειδικότερα, «τα κίνητρα διακρίνονται αφενός σε αυτά που παρουσιάζουν αμιγώς οικονομικό χαρακτήρα (επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια, έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα κ.α.) και αφετέρου σε αυτά που εμφανίζουν τη μορφή κινήτρων χρήσης (είσοδος και καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, ελεύθερη στάθμευση στους Δήμους που εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση, υποστήριξη δημιουργίας δικτύων παροχής ενέργειας για την επαναφόρτιση των οχημάτων κλπ.)».

Η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2, σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020. 

Πάντως, σήμερα,  περισσότερα από 5 εκατ. αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας, με την κίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα και την πρωτεύουσα να βρίσκεται στα όρια κυκλοφοριακού εμφράγματος.

Δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών IX στη Δυτική Αθήνα;