Έως το τέλος του μήνα αναμένεται να ολοκληρωθεί η υπογραφή της σύμβασης με την ΤΕΚΑΛ για την υλοποίηση της μεγαλύτερης επένδυσης που θα πραγματοποιήσει η Cosco Shipping στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του economix, το συμβούλιο διοίκησης του ΟΛΠ έδωσε το πράσινο φως στην υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η πιο πιθανή ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ και του αναδόχου, της κατασκευαστικής εταιρείας ΤΕΚΑΛ ΑΕ, είναι στις 29 Ιανουαρίου.
Το έργο με κόστος ύψους 103 εκατομμυρίων ευρώ δίχως ΦΠΑ, θα αναβαθμίσει σημαντικά τις υποδομές του λιμανιού και θα δώσει νέα ώθηση στον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας κρουαζιέρας (home port).
Η επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας, η οποία χρηματοδοτείται σε ποσοστό 95% από ευρωπαϊκούς πόρους, θεωρείται η πλέον ώριμη από τις επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο master plan της Cosco για τον ΟΛΠ που υπερβαίνει τα 600 εκατομμύρια ευρώ.
Οι εργασίες επέκτασης του νέου προβλήτα θα ολοκληρωθούν σε διάστημα τριών ετών από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ στο έργο θα απασχοληθούν περισσότεροι από 150 εργαζόμενοι.
Εκτός από την αναβάθμιση των υποδομών κρουαζιέρας, βασική προτεραιότητα του ΟΛΠ είναι η κατασκευή του προβλήτα IV, μέσω του οποίου θα υπάρχει η δυνατότητα διακίνησης 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEUs) ετησίως.
Ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, ο κινεζικός όμιλος Cosco Shipping, θεωρεί ότι το έργο θα αποτελέσει το κλειδί για να γίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, δεδομένου ότι θα μπορεί να διακινεί περίπου 10 εκατομμύρια TEUs το χρόνο.
Σε σύντομο χρονικό διάστημα ο ΟΛΠ θα υποβάλει τα σχέδιά του στην αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για την κατασκευή του νέου προβλήτα, ο οποίος αναμένεται να κοστίσει περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Αν εγκριθεί το έργο, τότε οι επενδύσεις που θα γίνουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τα επόμενα έτη θα υπερβούν τα 800 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, ο ΟΛΠ προγραμματίζει και τη δημοπράτηση έργου που αφορά στην επισκευή και αναβάθμιση του εξοπλισμού του προβλήτα Ι.
Ο προβλήτας είχε παραμείνει στον έλεγχο του κρατικού ΟΛΠ έως το 2016, όταν ολοκληρώθηκε η πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του Οργανισμού στην Cosco Shipping.
Το έργο, προϋπολογισμού 8 εκατομμυρίων ευρώ δίχως ΦΠΑ, εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει ο ΟΛΠ. Περιλαμβάνει την επισκευή του εξοπλισμού που χρησιμοποιείται στον προβλήτα, κυρίως των γερανογεφυρών με τις οποίες γίνεται η φόρτωση και εκφόρτωση των containers.
Μεταξύ των σχεδίων του ΟΛΠ είναι και η αντικατάσταση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται στον προβλήτα Ι για τη μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων. Τα οχήματα (straddle carriers) που ανέρχονται σε μερικές δεκάδες κινούνται με πετρέλαιο και η πρόθεση της διοίκησης του Οργανισμού είναι να αντικατασταθούν με ηλεκτροκίνητα οχήματα.